Skocz do zawartości

Nobile Verbum


Caporegime

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zacząłem robić prostą mechanikę rozmowy opartą na klockach, bo jeśli chodzi o tekst w kodzie to na razie się w nim gubię :D i mam takie pytanie, nie da się jakoś zastąpić pól Yes i No w Question innym tekstem?

 

E: ajajaj, już wiem czemu nie mogłem zrobić tekstu w kodzie, zapomniałem o jednym ważnym elemencie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze... Kiedyś używałem tej opcji do zmiany wielkości buttonu (a może to była zmiana backgrounda u buttona). Nie pamiętam, poczekaj zaraz poszukam.

 

EDIT:

https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=50

 

Tutaj może coś być ale nie mogę nic gwarantować bo sam nie przeczytałem D:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra, podbijam temat i wracam do projektu

z tą zmianą, że grafiki będą w rzucie izometrycznym.

I tu pojawia się kolejne noobskie pytanie.

Mianowicie, mam kilka zastępczych grafik postaci stojącej, idącej i tak dalej, w różnych kierunkach - i jak automatycznie zmieniać grafikę zależnie od kierunku w którym porusza się objekt?

Mam 8 kierunków, i chciałbym taki efekt że jeśli myszką kliknie się w (mniej więcej, w przybliżeniu) na prawo od postaci to zmienia ona sprite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob sobie te sprity np. ziom0,ziom1,ziom2 - ale z tym, zeby ziom0 szedl w prawo, ziom1 szedl po przekatnej gora-prawo i tak zatocz kolo do prita ziom7. A potem przy kliknieciu:

var zmienna;

zmienna=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

execute_string('sprite_index=ziom'+string(zmienna div 45))

if zmienna>=315 then sprite_index=ziom0

 

nic lepszego nie wymysle ;x

 

mozna oczywiscie

var zmienna;

zmienna=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

if zmienna>=0 and zmienna<45 then sprite_index=idz_lewo

...

 

ale tak szybciej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie bardzo mi to działa, czy da się to załatwić jakoś tak?

jeśli global left pressed, to, tak jak to było chyba nawet w tym temacie (?) tworzy się obj_costam. i jeśli kąt między graczem a objektem wynosi na przykład 90 stopni, to sprite zmienia się na spr_bohater_idzie_prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A o czym pisałem? ^^

2. Poco mierzyć kąt pomiędzy zrobionym obiektem, jak mozna point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

3. Wytlumacze jeszcze raz, bo powinno dzialac(nie sprawdzalem, nie mam gm przy sobie)

 

a wiec: masz 8 spritow.

Ten co idzie w prawo dajesz ziom_idzie_0

Ten co idzie w prawo-gora dajesz ziom_idzie_1

Ten co idzie w gore dajesz ziom_idzie_2

Ten co idzie w gora-lewo dajesz ziom_idzie_3

Ten co idzie w lewo dajesz ziom_idzie_4

Ten co idzie w lewo-dol dajesz ziom_idzie_5

Ten co idzie w dol dajesz ziom_idzie_6

Ten co idzie w dol-prawo dajesz ziom_idzie_7

 

i teraz przy kliknieciu:

 

GML
var zmienna;

zmienna=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

execute_string('sprite_index=ziom'+string(zmienna div 45))

if zmienna>315 then sprite_index=ziom0

 

czyli bierze direction pomiedzy graczem a myszka, dzieli na 45, ładnie zaokrągla i wynik to numerek sprita! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...

Do małej demówki nie brakuje tak wiele - jeszcze postaram się dopracować AI, walkę, a oto co mam:

- rozmowy

- poruszanie się

- ekwipunek

- statystyki (walka, jeździectwo, charyzma...)

- w miarę rozwinięte AI podczas zwykłych akcji

- rozpoczęte AI podczas walki

- rozpoczęty system questów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, odpalę i wrzucę coś bo przed chwilą zrobiłem parę elementów miasta - ale nadal biednie to wygląda, zmieniłem też ekwipunek (będzie pod klawiszem, 1 dla statystyk 2 dla wyposażenia, 3 ewentualnie dla jakichś questów) i na razie nie jest widoczny.

 

OK, w pierwszym poście 3 poprawione screeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...