Skocz do zawartości

Noc,dzień i zegarek


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić noc w grze żeby po paru minutach robiło sie ciemno, a później żeby sie rozjaśniało i zegarek czyli taki w którym jedna godzina trwała jedną minute, a żeby w grze minuta to była sekunda i jeszcze jedno jak np.będzie już 24.00 (w grze) to żeby ciemno a jak np. 05.00 to żeby już sie rozjaśniało i tak dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wystąpił ponieważ napisałeś:

draw_set_alpha(-=5);
Zrobiłeś tutaj 2 błędy !!

1. To umieszczenie "-="

2. postawienie 5 jak alpha może być od 0 (niewidoczny) do 1 (widzialny w 100%)

 

Jeśli chcesz zrobić przyciemnianie użyj zmiennej np.

Create

_nocser=0.5 // Co da efekt pół ciemności
alarm[0]=1

Oraz w czym tam chcesz odejmowanie i dodawanie do _nocset np.

Alarm0

if(_nocset>0){_nocset-=0.05}else{alarm[1]=1};

Alarm1

if(_nocset<0.7){_nocset+=0.05}else{alarm[0]=1};

Draw

draw_set_alpha(_nocset);

I to będzie działo się w kółko dzień i noc z edytuj sobie to na własne potrzeby

Ps. Nie zapomnij że obiekt ten musi mieć albo sprita, albo generowane całe tło o wielkości takiej, jak okno gry i poruszające się z graczem o ile mapa się przesuwa.

 

EDIT

@Mustang01 Mi się zawsze wydawało że jest odwrotnie im mniejsza liczba tym bardziej jest przezroczyście ale jeśli się mylę SORY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zrób skrypt "check_hour"

if (hour = 0) return 0.20;
if (hour = 1) return 0.24;
if (hour = 2) return 0.30;
if (hour = 3) return 0.36;
if (hour = 4) return 0.42;
if (hour = 5) return 0.48;
if (hour = 6) return 0.54;
if (hour = 7) return 0.60;
if (hour = 8) return 0.66;
if (hour = 9) return 0.72;
if (hour = 10) return 0.78;
if (hour = 11) return 0.84;
if (hour = 12) return 0.96;
if (hour = 13) return 0.90;
if (hour = 14) return 0.84;
if (hour = 15) return 0.78;
if (hour = 16) return 0.72;
if (hour = 17) return 0.66;
if (hour = 18) return 0.60;
if (hour = 19) return 0.54;
if (hour = 20) return 0.48;
if (hour = 21) return 0.42;
if (hour = 22) return 0.36;
if (hour = 23) return 0.24);

w drawie

draw_set_alpha(check_hour())
draw_rectangle(0,0,room_width,room_height,0);

Co do czasu to niedługo dam przykład. Ale jest chyba przykład czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Administratorzy

nie, my tu o game maker 6.0 cały czas mówimy :P

w game maker 5.3 jest taka opcja jak przyciemnianie obrazu, ale tylko w jakimś specjalnym trybie w którym nie da się wyświetlać żadnych komunikatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...