piotrex1995 Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Jak zrobić noc w grze żeby po paru minutach robiło sie ciemno, a później żeby sie rozjaśniało i zegarek czyli taki w którym jedna godzina trwała jedną minute, a żeby w grze minuta to była sekunda i jeszcze jedno jak np.będzie już 24.00 (w grze) to żeby ciemno a jak np. 05.00 to żeby już sie rozjaśniało i tak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Co do ściemniania zrób jakiś obiekt, i w Draw draw_set_alpha(zmienna); draw_set_color(kolor); draw_rectangle(0,0,640,480,0); Co do godzin, to zrób kilka alarmów i jedną zmienną, to logiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 W czasie ładowania gry wystąpił błąd: FATAL ERROR in action number 4 of Draw Event for object controler COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: draw_set_alpha(-=5); at position 1: Unknown function or script: draw_set_alpha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Błąd wystąpił ponieważ napisałeś: draw_set_alpha(-=5);Zrobiłeś tutaj 2 błędy !! 1. To umieszczenie "-=" 2. postawienie 5 jak alpha może być od 0 (niewidoczny) do 1 (widzialny w 100%) Jeśli chcesz zrobić przyciemnianie użyj zmiennej np. Create _nocser=0.5 // Co da efekt pół ciemności alarm[0]=1 Oraz w czym tam chcesz odejmowanie i dodawanie do _nocset np. Alarm0 if(_nocset>0){_nocset-=0.05}else{alarm[1]=1}; Alarm1 if(_nocset<0.7){_nocset+=0.05}else{alarm[0]=1}; Draw draw_set_alpha(_nocset); I to będzie działo się w kółko dzień i noc z edytuj sobie to na własne potrzeby Ps. Nie zapomnij że obiekt ten musi mieć albo sprita, albo generowane całe tło o wielkości takiej, jak okno gry i poruszające się z graczem o ile mapa się przesuwa. EDIT @Mustang01 Mi się zawsze wydawało że jest odwrotnie im mniejsza liczba tym bardziej jest przezroczyście ale jeśli się mylę SORY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mustang01 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 W czasie ładowania gry wystąpił błąd: Ponieważ zamiast wpisywać w skrypt draw_set_alpha(); -=5 powinneś wpisać tylko samą liczbę np. 0.5. Bo tym większa liczba tym bardziej jest przezroczyście wpisuje się od 0 do 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Więc zrób skrypt "check_hour" if (hour = 0) return 0.20; if (hour = 1) return 0.24; if (hour = 2) return 0.30; if (hour = 3) return 0.36; if (hour = 4) return 0.42; if (hour = 5) return 0.48; if (hour = 6) return 0.54; if (hour = 7) return 0.60; if (hour = 8) return 0.66; if (hour = 9) return 0.72; if (hour = 10) return 0.78; if (hour = 11) return 0.84; if (hour = 12) return 0.96; if (hour = 13) return 0.90; if (hour = 14) return 0.84; if (hour = 15) return 0.78; if (hour = 16) return 0.72; if (hour = 17) return 0.66; if (hour = 18) return 0.60; if (hour = 19) return 0.54; if (hour = 20) return 0.48; if (hour = 21) return 0.42; if (hour = 22) return 0.36; if (hour = 23) return 0.24); w drawie draw_set_alpha(check_hour()) draw_rectangle(0,0,room_width,room_height,0); Co do czasu to niedługo dam przykład. Ale jest chyba przykład czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 https://gmclan.org/up1096_11_time_example.html dodaj jeszcze to co napisałem i włala! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 jak zrobić aby objekt poruszał się tam gdzie player????? dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 jak zrobić aby objekt poruszał się tam gdzie player????? dzięki ??? Ty napewno napisałeś post do odpowiedniego tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 eXcLiFe napisał w swoim poscie ze aby ta noc działała trzeba pamiętać aby ten objekt "ta noc" chdoziła za playerem mam gre 2d z góry obraz no i chcę to zrobić aniewiemj ak zrobić aby objekt chodził za playerem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 daj tylko draw_rectangle(0,0,room_width,room_height,0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Proponuję draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_width,view_height,0) Wydajniej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 A jest te przyciemnianie obrazu na GM 5.3A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 nie, my tu o game maker 6.0 cały czas mówimy :P w game maker 5.3 jest taka opcja jak przyciemnianie obrazu, ale tylko w jakimś specjalnym trybie w którym nie da się wyświetlać żadnych komunikatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się