Saus Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Witajcie, Mam problem z rozdzielczością gry/gui. Chce zeby okno gry dostosowywało się do rozdzielczości gracza, ale chce zeby GUI było wciąż takie, jakby rozdzielczość wynosiła 1024x768 (tylko rozdzielczość, nie pozycja, nie chce rozciągać ikonek itp). Teraz, żeby rysowac w dobrej pozycji na dole/po prawej ekranu robie tak: x = screen_width - px; y = screen_height - px; gdzie px to jakaś wartość. Rozwiązuje to problem pozycji (niezaleznie od rozdzielczości kogoś) ale wciąż rozciąga ikonki. Jakieś pomysły? Dziękuję z góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Daj takie coś: GML (Draw) xx=get_window_width() yy=get_window_height() draw_sprite_ext(ikonka,(parametry),xscale=1/xx,yscale=1/yy,(inne parametry)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Września 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Znaczy się rozdzielczośc jakoś kodem ustwiasz do ekranu gracza. No to potem: GML var xx; xx = (get_window_width() - 1024) / 2; yy = (get_window_height() - 768) / 2; I to powinno wskazywać odległość od lewej o góry, aby GUI nadal było w tym miejscu, co przed przeskalowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 @gnysek Nie zrozumiałeś mnie troszku, takie ustawianie już mam. Jednak rozwiązanie kt1117 wydaje się być sensowne, spróbuję to zrobić potem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Może pokaż screena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 A podziel x w nawiasie przez 1.3333 :P Albo y już sam nie wiem.. Jeśli dobrze zrozumiałem, to powinno działać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Bo masz rozciąganie do rozdzielczości ekranu. W 1szym roomie: GML room_set_width(room2,display_get_width()); room_set_height(room2,display_get_height()); window_set_fullscreen(true); room_goto(room2); Przynajmniej ja tak robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się