Revusek Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Napiszę krótko. Która biblioteka jest "lepsza"? Obydwie potrafią obsługiwać grafikę 2d, dźwięki... Ale nie potrafię się zdecydować za którą się zabrać, nie wiem jakie są różnice pomiędzy nimi. Pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Lipca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Obie są słabe, ale sdl lepszy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Revusek Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Słabe? Polecasz inną do grafiki 2D ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 :) http://xenon.psichix.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Jak dla mnie SDL jest fajniejszy, ponieważ możesz w łatwy sposób pisać w OpenGL bez potrzeby GLUTa czy GLWF. Również możesz przejrzeć SFML Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 SFML i bron boze nie xenon :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 A SDL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 SFML. Prosta i przejrzysta budowa. Ma co trzeba i nie sprawia problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Lipca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 SFML, nie widziałem lepszej biblioteki póki co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 SOUL od YXE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 25 Lipca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 SOUL od YXE. Robiłeś coś w tym i w kilku innych bibliotekach dla porównania, czy tak tylko piszesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 :) http://xenon.psichix.com/ To jest przecież słabsze od SDL nawet. Co tutaj to robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Firefrank, a takie farmazony to skad bierzesz? udowodnij :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 A ja polecam funkcje 13h przerwania 10h karty graficznej :D xD :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 @yxe http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_SDL Choćby silnik miał masę features, efektów, super łatwą budowę, niewiarygodne możliwości, wspaniały edytor itd itd jest niczym dopóki nie powstanie na nim kilkanaście gier średnich lub jedna gra AAA i to definiuje jego wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlanW Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Mam pytanie: czy ten SFML jest naprawdę lepszy od SDL do gier 2D? Na razie pisaliście o zaletach SFML ale czy ma on jakieś wady w stosunku do innych bibliotek tego typu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Według mnie sfml ma dużo prostszą budowę składniową i to tyle :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlanW Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Ale jakiś ograniczeń co do możliwości nie ma(w stosunku np do tego SDL)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 SFML jest nieco szybszy niz SDL, czy allegro, bo renderuje na GPU a nie na CPU, ale i tak jest zbyt wolny, gdyż robi to funkcjonalnością OGL 1.X, czyli tak z duuuużo lat wcześniejszą technologią. sięgnij po HGE, lub jeśli chcesz mega efektów i wydajności, to XenonCore2 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlanW Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 na chwile off-top- ściągnąłem jakąś przykładową grę w HGE i w trakcie grania w nia wywalilo mi bluescreena - teraz przy wlaczaniu komputera zaraz po wczytaniu biosu grub wywala mi blad jakby nie bylo linuksa (mam win i linuksa) 2 razy udalo sie dojsc do wyboru systemu ale w trakcie wczytywania win znowu bluescreen.. jakieś pomysły? EDIT: po 2 godzinach przerwy odpalił się normalnie - dziwne.. (postraszyłem go już płytą windowsa ;p ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Też polecam hge. Najprostszy ze wszystkich tu wymienionych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlanW Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Najprostszy ale czy najlepszy? Nie chcę uczyć się takiego ,że gdy po jakimś czasie będę chciał zrobić coś lepszego będę musiał uczyć się innego od nowa. Fakt że jestem w sumie początkujący w tym temacie ale nie muszę od razu widzieć jakiś super efektów - wolę powoli dążyć do zrobienia czegoś co mnie interesuje byle ta górna granica możliwości nie była zbyt nisko. YXE- raczej nie interesują mnie teraz gotowe silniki chociaż przetestował bym go tylko: 1- ktoś w miarę początkujący da radę to ogarnąć żeby zrobić chociaż jakąś prostą gierkę? 2- Jest gdzieś jakiś tutorial chociaż jak to zainstalować i tego używać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 HGE nie jest prostszy od SFML, lecz bardziej skomplikowany i trudniejszy do nauki - mimo może dać niezłe efekty końcowe ze względu na swą stosunkowo niskopoziomową obsługę. Przy lekkiej modyfikacji źródeł, można w prosty sposób zaimplementować również shadery (Brak podstawowej znajomości DX nie jest problemem, gdyż obsługę shaderów już ktoś zdążył napisać i udostępnić na forum HGE [nie dotyczy HLSL]). Na początek SFML powinien Ci wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 To była tylko moja sugestia, dla mie hge jest prostszy. AlanW jeśli jesteś początkujący to nie musisz od razu przechodzić na silniki do gier AAA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Nie chcę uczyć się takiego ,że gdy po jakimś czasie będę chciał zrobić coś lepszego będę musiał uczyć się innego od nowa. Silniki/biblioteki to nie są osobne tematy: silnik A) to fizyka a B) to historia. Bazowe założenia są wszędzie takie same. Nauczysz się jednego, z drugim pójdzie kilka razy szybciej. Na pewno (jeśli na prawdę zajmiesz się tym na poważnie) za jakiś czas zmienisz silnik/bibliotekę ale na początek SFML czy HGE to bardzo dobry wybór. Najważniejsze przy wyborze silnika/biblioteki jest ilość zasobów do nauki+ilość projektów, które wykonano przy pomocy danej technologii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlanW Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Najważniejsze przy wyborze silnika/biblioteki jest ilość zasobów do nauki Dlatego chyba jednak zdecyduje się na SFML. Dziękuje wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Ja też zamierzam uczyć się tej biblioteki. Tylko nie wiem jak się zabrać za kolizje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 http://www.metanetsoftware.com/technique/tutorialA.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Ale oni tam piszą jak zachować sie jak wykryje się kolizję, a nie piszą nic jak kolizję wykryć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Jak nie? 0.o A ten fragment to skąd jest? : "Now, to perform collision detection between this AABB and another shape, we simply need to use our SAT-type method and test along x and y (the two potential separating axes of the AABB), as well as any other potential separating axes of the other shape. " Edit: Łap-> http://dl.dropbox.com/u/5303770/Polycolly.zip Tutorial, który dorwałem jakieś 5 lat temu ale wciąż jest świetny+ma przykładowe programy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się