Piotrek1910 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Siemka dziś się troche bawiłem z wpisywaniem tekstu ale już na samym początku mi nic nie wyszło to ten kod GML show_message("Wpisz swoja nazwe string") Próbowałem także tak GML show_message("Wpisz swoja nazwe "string) lub GML show_message("Wpisz swoja nazwe ")string nic to nie dało jak to zrobić ? czy może wogóle użyć coś innego zamiast show_message lub string[/u] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 get_string Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Lipca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 get_string('Opis','tekst w ramce w którą wpisujesz tekst'); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 gnysek tak wiem doszłem już do tego ale dzięki !! Mam jeszcze 1 pytanko a więc już wiem jak to zrobić bo zrobiłem tak GML get_string('Wpisz swoja nazwe',string) Ale teraz chce zrobić tak że jak włączę gre to pokaże się witaj 'nazwa' Czy jakoś tak ?? GML draw_text(250,40,'witaj' string); ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Lipca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Hm, pewnie ta funkcja jest w dokumentacji zaraz za show_message... ale co tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 zamiast string wpisz nazwę jakiejś zmiennej np tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 draw_text(250,40,'witaj' + string); tylko zmień nazwę string na inną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Ogarnij czym są zmienne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Dobra ale nie działa tak mam w create GML get_string('Wpisz swoja nazwe',tekst) a tak w draw GML draw_text(250,40,'witaj' + tekst); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 GML draw_text(250,40,'witaj' + string(tekst)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Teraz pisze Witaj 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 a=get_string('OLABOGA','Zenek') draw_text(0,0,'Witaj'+string(a)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 po co w opcjach dales "treat unitialized values as value 0" wlaczone? miej to wylaczone, bo potem jak sa bledy ciezko znalesc przyczyne daj w create GML tekst=' ' i powinno śmigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 IamTheLaw namotałeś mu, chyba sam nie wiesz dokładnie jak się używa get_string. To co podał karolo jest poprawne tylko nie trzeba dawać jeszcze tej konwersji string() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Tylko że jak wyłącze treat unitialized values as value 0 to pisze ERROR in action number 1 of Create Event for object zart: Error in code at line 1: tekst=get_string('Wpisz swoja nazwe',tekst) ^ at position 38: Unknown variable tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 W 2 argumencie podajesz zmienna, ktorej jeszcze nie zainicjowałeś, powinno to wyglądać tak: tekst=get_string('Wpisz swoja nazwe','tekst') // czyli tekst w uszkach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Dzięki zobacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 GML (create) tekst = get_string('Wpisz swoja nazwe','Piotrek'); GML (draw) draw_text(250,40,'witaj ' + tekst); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Dobra dzięki działa !! Add:Mam jeszcze jedno pytanko jak zrobić żeby ta nazwa co wpisze to się zapisze w jakimś pliku i jak włączam gre to już nie pojawia się ten string Edit:dobra już znalazłem !! https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Ale to i tak nie działa create GML nazwa = get_string('Wpisz swoja nazwe','nazwa'); ini_open( 'data.ini' ) ini_write_string('Dane','nazwa',nazwa); ini_close(); draw GML ini_open( 'dane.ini' ) nazwa=ini_read_string('Dane','nazwa','nazwa2' ); ini_close() draw_text(32,222,'witaj'+nazwa2); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Nie rozumiem kodu, bo nie miałem styczności z czytaniem .ini, ale nie masz zmiennej nazwa2 :) Co Ty w ogóle chciałeś zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 No chodzi mi o to że jak wpisze nazwe to się zapisze w ini a potem się otworzy w draw to imie !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 CREATE GML nazwa=get_string('NAZWA','nazwa') ini_open( 'dane.ini' ) ini_write_string('Dane','nazwa',nazwa); ini_close(); DRAW GML ini_open( 'dane.ini' ) nazwa=ini_read_string('Dane','nazwa',nazwa ); ini_close() draw_text(10,10,nazwa) A w ini miałem: [dane] nazwa=srtyergsd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Dobra dzięki ale musiałem zmienić z GML draw_text(10,10,nazwa) na GML draw_text(10,10,'witaj '+string(nazwa)) Dobra działa thx all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 A da się zrobić tak że włączam gre pojawia się to potem włączam jeszcze raz i to się nie pojawia ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Pomysł otwierania i zamykania pliku co step jest naprawdę głupi. To bardzo niewydajne. w Create: Otwórz jednorazowo i zapisz sobie to co z tego pliku czytasz do zmiennej potem zamknij plik w draw: i wyświetlaj tą zmienną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Pliki INI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 GML (create) ini_open( 'dane.ini' ) pierwszyRaz = ini_read_real( 'Dane', 'pierwszy', 1 ); if ( pierwszyRaz ) { ini_write_string('Dane','nazwa',get_string('NAZWA','nazwa')); ini_write_real('Dane', 'pierwszy', 0 ); } nazwa = ini_read_string('Dane','nazwa','Piotrek'); ini_close(); GML (draw) draw_text( x,y, nazwa ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Zobacze. Edit:działa ale da się tam gdzieś wsadzić room_goto_next() czy na samym końcu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 możesz po ini_close(); tylko nazwa zrób zmienną globalną bo ci nie przejdzie do następnego rooma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się