Skocz do zawartości

Tankill


morty

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Tankill

Gatunek: zręcznościowa

Do pobrania: tankill.zip - wersja testowa beta

Zrzuty ekranu: 1, 2, 3, 4, 5, 6

 

Gra jest przeznaczona dla jednego lub dwóch graczy. Celem gry jest zniszczenie wszystkich przeciwników, przy jednoczesnym uchronieniu od zestrzelenia swojej bazy oraz siebie. Siłą wroga jest bardziej ilość niż inteligencja, naraz na ekranie może być nawet do 15 przeciwników, w zależności od poziomu trudności. Plansze konstruowane są na kanwie siatki 16x16.

 

Są różne rodzaje przeszkód - niektóre można zniszczyć, inne nie, są też takie które blokują dostęp, inne go utrudniają:

- czerwona cegła - przeszkoda, można ją zniszczyć strzałem lub miną

- szary kamień - przeszkoda, niszczy go mina, oraz strzał maksymalnie ulepsoznego czołgu

- woda - przeszkodza, nie można jej zniszczyć, ale przelatują przez nią pociski

- bagno - spowalnia 2x prędkość ruchu

- roślinność - utrudnia widoczność

- stalowe drzwi - nie da się ich zniszczyć, można jedynie otworzyć/zamknąć specjalnym przyciskim, który jest na mapie.

 

Dostępne są również bonusy:

- dodatkowe życie

- uzupełnienie zdrowia

- czasowe zatrzymanie przeciwników

- zniszczenie przeciwników

- wzmocnienie ochrony bazy

- upgrade

- czasowa niezniszczalność

 

Wśród upgradów można wyróżnić 5 głównych:

- przyspieszenie

- niszczenie skał

- szybkostrzelność

- szybkie pociski

- bomby

 

Oprócz tego czasem można zdobyć bonus, o którego działaniu dowiemy się dopiero po zebraniu.

 

Aby zdobyć bonus, należy zastrzelić (mina ani inne bonusy nie wchodzą w grę) migający na różowo czołg. Bonus pojawi się w losowym miejscu, należy go zdobyć nim zniknie.

UWAGA! Przelatujące pociski, zarówno Twoje jak i wroga niszczą bonus. Z kolei pojawienie się nowego bonusu automatycznie powoduje zniszczenie starego.

 

Zarówno gracze, jak i przeciwnicy będą występować w 4 wersjach, różniących się szybkością poruszania, wyglądem, szybkością oddawanych strzałów i szybkością pocisków.

 

Przeciwnicy mają losowo od 1-3 żyć. Ilość żyć nie jest widoczna bezpośrednio, lecz należy zauważyć, że im bardziej zabarwiony na czerwono, tym więcej żyć ma przeciwnik. Gracz na starcie gry ma trzy życia na poziomie normalnym. Każde z nich to także pewna porcja energii, która wystarcza na przyjęcie trzech strzałów nim straci się życie.

 

Tankill:

* będzie zawierać klasyczne opcje i możliwości z gry Battle City na platformę NES, oraz parę nowych (nowe rodzaje klocków i system upgradów)

* zawiera wbudowany i w pełni funkcjonalny edytor plansz (wszystkie wbudowane w grę plansze będą w nim stworzone)

* posiada grafikę własnej produkcji, tworzoną przez połączeniu klasycznej metody pixelartu i zaawansowanych graficznych efektów w profesjonalnych programie rastrowym

* planowane są 2-3 tryby rozgrywki (single, cooperation, może deathmatch no i edytor).

* kilkadziesiąt gotowych plansz, możliwość zrobienia i zapisania własnych

 

Tymczasowo, z powodu braku odpowiedniego menu:

+ Zmiana graczów: klawisze Z X i C w menu głównym (roboczo)

+ Zmiana poziomu trudności: klawisze 1-5 w menu głównym (roboczo)

 

Czekam na opinie, sugestie, komentarze, prośby, groźby, skargi i zażalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaah... Przypominają się czasy dzieciństwa spędzone przed konsolą Pegasus... :D

 

Ale przejdźmy do rzeczy:

1. To niebieskie to za pewne ma być lód na którym się będzię ślizgać? Bo tak było chyba w pierwowzorze, a tutaj nie wiem, bo nie mogłem na to wjechać, ale strzelać przez to mogłem.

2. Rozwalanie cegiełek trochę mi się nie podoba, bo jak strzelę w dwie obok siebie, to najpierw sie niszczy ta po lewej, a dopiero po następnym strzale ta po prawej i troche to niewygodnę i nielogiczne.

3. Może pomyślisz nad możliwością gry przez neta?

 

A tak poza tym to wspaniała robota. Grafika jest bardzo ładna, menu też, edytor wygodny, a grywalność bardzo wysoka.

 

Czekam z niecierpliwością na pełną wersję, bo muszę pograć z kumplem jak za starych dobrych czasów..

 

EDIT: Co do pkt. 1 to może to być jeszcze woda, bo też chyba taki bajer był :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

kurde faja, ja szukałem tyle tej gry, to mi mówlili, że ona się nazywa Tanks, a to Battle City :D Uwielbiałem tę grę, jak byłem mały (albo inaczej - uwielbiałem edytor map do tej gdy, już od małego miałeś coś z twórcy gier :P) ale nigdy nie przywiązywałem nazwy do tytułu, a swojego czasu chciałem zrobić kona tejże gry... ale widzę że już nie muszę

 

Gra mi się podoba, aczkolwiek dodał bym jakiś tryb MISJE czy coś takiego, gdzie mapy były by wbudowane w grę, i nie trzeba ich wczytywać, a drugi gdzie grali byśmy na właśnych mapach. No i muzyka. Reszta jest dobra, menu i efekty dobre, widać że umiesz prawidłowo wykorzystać game makera, aczkolwiek po ilości postów na forum mógłbym pomyśleć że jesteś nowicjuszem... ale tak chyba nie jest, bo każdy noob pyta jak dodawać energię i kasę a ty nie :P

 

Kontynuuj, kontynuuj, zapowiada się jedna z lepszych produkcji game makerowych (napewno lepsza od Cairo3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

ale twoja grafika to jest już zupełnie inny temat i do niej nic nie przyrównuj :P

bo wtedy każda gierka będzie średnia :P

ze mnie grafik kipeski to i gier mało tworzę, chociaż pomysłów mam wiele (ale graficznie to byście nie chcieli w to grać) więc wiem że dobrą grafikę nie łatwo stworzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde faja, ja szukałem tyle tej gry, to mi mówlili, że ona się nazywa Tanks, a to Battle City :D

Bo Tanks też było i polegało na tym samym :D

 

EDIT: Zapomniałem dodać, że ta baza trochę dziwnie wygląda. Czyżby to była wielka żarówka? Jeśli tak to trochę to nie pasuję, ale oczywiście rób jak uważasz, gra i tak będzię świetna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Bo ta gra wypuszczona została pod nazwami Tank i Battle City. Bardza fajny klonik, ale szkoda, że to kolejny projekt z bezsensownym blurem i wszystko jest niewyraźne. :(

 

Szczygieł:

Oblukaj jeszcze tą gierkę. która insporowana jest właśnie na Tank'sach: http://www.reflexive.com/index.php?PAGE=ga...ail&AID=402 :) Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale twoja grafika to jest już zupełnie inny temat i do niej nic nie przyrównuj :P

bo wtedy każda gierka będzie średnia :P

ze mnie grafik kipeski to i gier mało tworzę, chociaż pomysłów mam wiele (ale graficznie to byście nie chcieli w to grać) więc wiem że dobrą grafikę nie łatwo stworzyć

chodzi mi raczej o gierki Borka. On jest dobry w te klocki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardza fajny klonik, ale szkoda, że to kolejny projekt z bezsensownym blurem i wszystko jest niewyraźne. :(

Może i bezsensowny, ale jak dla mnie ładnie wygląda :D

 

Szczygieł:

Oblukaj jeszcze tą gierkę. która insporowana jest właśnie na Tank'sach: http://www.reflexive.com/index.php?PAGE=ga...ail&AID=402 :) Polecam!

Gierca bardzo fajna, szkoda tylko, że to już nie taki sam klimat :D i że tylko 60 min grania za free :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra mi się podoba, aczkolwiek dodał bym jakiś tryb MISJE czy coś takiego, gdzie mapy były by wbudowane w grę, i nie trzeba ich wczytywać, a drugi gdzie grali byśmy na właśnych mapach. No i muzyka. Reszta jest dobra, menu i efekty dobre, widać że umiesz prawidłowo wykorzystać game makera

 

Ta gra jest w wersji alfa. Na razie levele się wybiera w taki sposób, w wersji finalnej będą ułożone kolejno, i żeby zagraćw dowolny z nich trzeba najpierw ukończyć poprzedni, własne levele będą wczytywane dokładnie tak, jak to się dzieje teraz.

 

aczkolwiek po ilości postów na forum mógłbym pomyśleć że jesteś nowicjuszem... ale tak chyba nie jest, bo każdy noob pyta jak dodawać energię i kasę a ty nie :P

Uwielbiam się uczyć metodą prób i błędów :) GM poznałem niecałe 3 tygodnie temu, wcześniej zrobiłem jedną grę w multimedia fusion - http://www.morty.boo.pl/frikik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jA kiedyś grałem właśnie w takiego klona tanków z świetną grafą naprawdę, wogóle tam smigłowce latały, jak pojazwiały się bonusy to niby samoloty zrzucały ale ładna grafa tam była. Jak znajde to powiem.

Czyżby chodziło ci o ten link, który zapodał Ranmus? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Zdecydowanie na drugim, szczególnie ładny jest ten szary. Reszta jest jakaś rozmazana...
No bo właśnie na drugim screenie nie ma blura. Przyjrzyj się całemu rysunkowi. :) O to właśnie chodziło!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...