Skocz do zawartości

kula zycia


karolo320

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

 

Chcę zrobić kulę, która będzie pokazywała ilość hp bohatera.

 

Jeśli zycie jest pelne (100/100) to chcę, żeby kula była pełna, jeśli 50/100 to w połowie wypełniona.

 

I mam spite okręgu i sprite koła. I jak to teraz zrobić? Bo umiem tylko na kwadratach, a zależy mi na kuli :)

 

Z góry thanks man!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale nie wiem jak tego użyć, bo w dokumentacji (polskiej) nic nie ma

 

Jeszcze jedno:

draw_sprite_part(sprite18,-1,0,0,62,(boh.hp/100)*62,view_xview-2,view_yview+419);

 

Ten kod działa, ale jak dam boh.hp/200, to będzie "ubywało" od dołu. Jak zrobić, żeby ubywało od góry? Zrobiłem tak:

draw_sprite_part(sprite18,-1,0,0,62,(boh.hp/100)*(-62),view_xview-2,view_yview+419+62);

Ale nie podziałało. Robi się prostokąt ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Skoro ubywa od dołu, to logiczne - trzeba dodać to co ubyło od góry.

 

GML
var ubylo = (boh.hp/100)*62;

draw_sprite_part(sprite18,-1,0,0,62,ubylo,view_xview-2,view_yview+419+62-ubylo);

 

Sprawdź czy nie pomyliłem gdzie jest pozycja Y, bo nie znam parametrów tej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gnysek chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Przy Twoim kodzie

najpierw kula jest cała, po odjęciu hp ucina ją od dołu(a zależało mi, żeby rżło ją od góry) a potem dodaje do Y, tak że dół kuli (nie ważne jak bardzo uciętej) jest w tym samym punkcie na osi Y.

 

 

POŁĄCZONO:

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dwa wyglądy (całe czerwone koło - wygląd życia) i np. szare i daj nazwe np. spr_hp. i w obiekcie np. obj_hp w Evencie Draw daj:

 

GML
draw_sprite(spr_hp,0,x,y)

 

if (hp > 0)

{draw_sprite_part(spr_hp,1,0,0,szer.sprita,wys.sprita-(wys.sprita/(maxHp/hp)),x,y)}

else {draw_sprite_part(spr_hp,1,0,0,szer.sprita,wys.sprita-(wys.sprita/(maxHp/1)),x,y)}

 

 

Oczywiście musisz mieć zmienne hp i maxHp. :)

 

Jak co masz tu przykład: Download

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...