Fronia1996 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 jak zrobić okrążenia że pisze które jest i jak się kogoś zdubluje to znika? okrążeń zawsze będzie 4 a gra to wyścigówka z góry a tor jest jak w żużlu jeśli to ważne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Ustaw na. Poczatku i srodku toru ustaw obiekty które przy kolizji z pojazdem będą dodawać mu pół okrążenia, zliczaj to i rób to z dodatkową zmienną, żeby nie naliczylo 30 okrążeń na samym poczatku gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Check pointy i zmienna w każdym obiekcie, a w obiekcie który wyświetlać okrążenia wystarczy 1 złożony warunek Coś takiego: GML if((o>przeciwnik1.o+1) and (o>przeciwnik2.o+1)) { //akcja wyświetlania } ale musisz to sobie przerobić bo na 100% nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 no ale jak będą czterej zawodnicy to cztery punkty konrolne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 masz tor "koło", nie? a więc stawiasz np 4 obiekty "checkpoint" (na gorze, dole, po prawej i lewej. im wiecej tym dokladniej :P) i w kolizji z nimi gracza dodajesz graczowi zmienna +1 i potem if (gracz1.zmienna-gracz2.zmienna)>instance_number(checkpoint){ gracz2 odpada } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Im więcej checkpointów dasz tym dokładniejszy będzie tor (patrz: GeneRally) po prostu sprawdzaj czy przeciwnik przejechał wszystkie. Przy kolizji przeciwnika (twojej też) z checkpointem zwiększ zmienną o 1. Przy ostatnim (meta) sprawdzasz czy ta zmienna ma wartość większą od liczby checkpointów. Gdy to prawda zwiększasz zmienną okrążeń o 1, a tamtą zmienną zerujesz. Musisz jeszcze załatwić problem tej kolizji bo teraz wystarczy przejechać przez pierwszy checkpoint i wrócić się na metę by zaliczyć okrążenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 i jeszcze że jak się zdubluje to odpada (usuwa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 i potem if (gracz1.zmienna-gracz2.zmienna)>instance_number(checkpoint){ gracz2 odpada } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 sory karolo nie zobaczyłem tego twojego, wcześniejszego postu:P punkty muszą być cztery a jak zrobić je żeby były niewidoczne i na całej długości toru? i jak zrobić że jak się dojedzie do pierwszego to znienna zwiększa się tylko jak dojedzie się do drugiego itd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Niewidocznosc: GML (draw) //koniecznie w draw draw_line(-20,-20,-20,-20); lub inny bezsensowny wpis w draw, ktory powoduje, ze domyslne rysowanie nie jest wlaczone ------------------------ rzeby zabezpieczyc sie przed jezdzeniem w nie te strone i wogole wystarczy, ze kazdy checkpoint bedzie oddzielnym obiektem i zapisywac ich id przy kolizji, wtedy przy kolizji z nastepnym dajesz warunek GML if (poprzedni_checkpoint_gracz=<nazwa poprzedniego checpointa>) {zmienna_z_punktami+=1;} else {show_message("jedziesz w nie te manke!!!!11one!!!!11oneoen1!!11");} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 OMFG. Niewidoczność to się robi odznaczając "visible". Po co wykonywać event draw z czymś, czego nie ma na ekranie, skoro można go pomijać całkowicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Lub image_alpha = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Też bez sensu, bo nadal będzie rysowany, chociaż nie widzisz go na ekranie. Domyślnie event draw wykonywany jest z poleceniem draw_self(); Jeśli wstawisz tam własny kod, domyślny draw_self() przestaje działać. Jeśli draw ma być nie wykonywany, to wyłączay "visible". Wtedy nawet jak jest jakoś kod w tym evencie, to się nie wykonuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 tylko jak odznaczy visible i o tym zapomni, a zechce mu sie cos narysowac w tym obiekcie to zacznie wrzeszczec na forum czemu mu nie rysuje i po 5stronach tematu "aaaa! visible bylo odznaczone..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 chyba sobie poradze jak powie mi ktoś jak wstawić warunek że jak zmienna = 1 lub 5 lub 9 albo 13 to zmienna+=1 ja napisałem if kontrol=1 kontrol+=1 if kontrol=5 kontrol+=1 if kontrol=9 kontrol+=1 if kontrol=13 kontrol+=1 i wogóle kontrol nie dodaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 (daje ten post bo edytowałem poprzedni i tematu nie ma w nowych:P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Tak tylko że jak dodasz do tej zmiennej +1(nie będzie ani 1,5,9,13) to nie będzie spełniać żadnego warunku.A tak wg to co chcesz uzyskać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 długo by tu tłumaczyć ale problem rozwiązany dam w przykładach to zrozumiesz o co mi chodziło:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 a jednak nie działa :glare: tor to koło, gra top down, są cztery objekty kontrol1, kontrol 2 itp w create motoru kontrol = 0 w stepie: kontrol=0 kontrol+=1 if kontrol=5 kontrol+=1 if kontrol=9 kontrol+=1 if kontrol=13 kontrol+=1 w kolizje z kontrol1 kontrol=0 kontrol+=1 if kontrol=5 kontrol+=1 if kontrol=9 kontrol+=1 if kontrol=13 kontrol+=1 w kolizji z kontrol2 kontrol=1 kontrol+=1 if kontrol=5 kontrol+=1 if kontrol=9 kontrol+=1 if kontrol=13 kontrol+=1 w kolizji z kontrol3 kontrol=2 kontrol+=1 if kontrol=6 kontrol+=1 if kontrol=10 kontrol+=1 if kontrol=14 kontrol+=1 i w kolizji z kontrol4 kontrol=3 kontrol+=1 if kontrol=7 kontrol+=1 if kontrol=11 kontrol+=1 if kontrol=15 kontrol+=1 nalicza tylko do czterech i dalej nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 No bo w tym czwartym pod kontrol wpisujesz 3, a następnie dodajesz 1. 3+1=4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 ale wstyd 4 nie było:P nie wiem jak to przeanalizowałem:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się