Skocz do zawartości

Kilka pytan poczatkujacego m.in. jak wstawic obiekt php


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Nie chcę wam zasmiecac forum wiec umieszcze kilka pytan w jednym watku.

A wiec tak.

Niedawno zaczalem przygode z gamemakerem i w wersji 7 i w 8.

Aktualnie bawie sie siodemeczka.

No i mam kilka pytan w tej sprawie:)

 

1) Jak stworzyc obiekt za pomoca skryptu php? (to znaczy: mam menu gry, w menu chce stworzyc ramke w ktorej bedzie tekst pobierany ze strony internetowej, tak aby lista "aktualnosci" byla caly czas aktualna) Jest taka mozliwosc ? :)

 

2) Czy jest mozliwosc zrobienia autoUpdate'era? (to znaczy "launchera" do gry, ktory najpierw sprawdzi na stronie internetowej czy jest nowa wersja gry, i jezeli jest to pobierze?)

 

3) Jak zmienic domyslne odpowiedzi przy zapytaniach (chodzi mi o zmiane YES i NO na polskie TAK i NIE) - Domyslam sie ze to jest po prostu w programie a nie w tworzonej przez nas grze. Tylko nie za bardzo wiem gdzie. Jezeli wiecie, prosze powiedzcie - i Tak, wiem, ze zmieni mi sie to na stale ;]

 

 

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Jak przypomni mi sie wiecej pytan, bede pisal xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) show_message_ext('pytanie','Tak','','Nie')

Funkcja zwróci 1, jeśli odpowiesz 'Tak' lub 3, gdy odpowiesz 'Nie'.

 

co do tego.

Jak to zawrzec?

 

show_message_ext('pytanie','Tak','Nie')

if .....

 

jak ? xD

 

edit:

ogolnie myslalem ze ktos poda pomysl zeby zmienic funkcje show_question(), poniewaz zaloze sie ze tam sa odpowiedzi YES i NO.

Tylko pytanie gdzie moge edytowac ta funkcje ?

 

edit2:

czy moge zrobic to po prostu switchem i caseami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

switch show_message_ext(argumenty)

{

case 1: {kod; break}

case 3: {kod; break}

default: {}

}

 

 

Tylko nie rozumiem jednego...

Dlaczego masz case1 i case3?

To chyba lecialo by pokolei czyli 0, 1, 2 (gdzie 0 to pytanie) hmmm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
show_message_ext('Tekst','Tak','','Nie');
w show_message_ext możesz zrobic trzy przyciski, a gdy potrzebujesz dwóch, to ustawiasz pierwszy i trzeci. Gdybyś miał:
GML
show_message_ext('Tekst','Tak','Nie','Nie wiem');
to odpowiedź tak będzie miała 1, nie 2 a nie wiem, numer 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

2. Pobieraj sobie ze strony zmienną nowawersja. Jeśli zmienna aktualnawersja<nowawersja to pobieraj wszystkie potrzebne pliki, łącznie ze zmienianiem nowawersja na aktualnawersja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
show_message_ext('Tekst','Tak','','Nie');
w show_message_ext możesz zrobic trzy przyciski, a gdy potrzebujesz dwóch, to ustawiasz pierwszy i trzeci. Gdybyś miał:
GML
show_message_ext('Tekst','Tak','Nie','Nie wiem');
to odpowiedź tak będzie miała 1, nie 2 a nie wiem, numer 3.

 

Hmmmm

 

To w takim razie prosze pomozcie mi z tym ;)

 

switch(show_message_ext("Poprzedni zapis zostanie utracony. Nadpisac gre?","Tak","Nie"))
{
  case 0:
  {
       break
  }
  case 1:
  {
  game_save("Zapis")
       break
  }
  case 3:
  {
       break
  }
}

 

dlaczego mam error w kompilacji ?

 

COMPILATION ERROR in code action
Error in code at line 1:
   switch(show_message_ext("Poprzedni zapis zostanie utracony. Nadpisac gre?","Tak","Nie"))

at position 87: Wrong number of arguments to function or script.

 

hmmm ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo podałeś 2 przyciski a trzeba 3.

 

show_message_ext('Tekst','przycisk1','przycisk2','przycisk3'); Jak któregoś nie chcesz to w jego miejsce wstaw pusty apostrof ' ' np show_message_ext('Tekst','przycisk1','','przycisk3');

 

Dodatkowo możesz ustalić jaki klawisz na klawiaturze odpowiada któremu przyciskowi. Wstawiając znak & np.

GML
show_message_ext('Tekst','p&rzycisk1','','przy&cisk3'); // przycisk 1 będzie można wcisnąć klawiszem R a przycisk 3 C</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to poradzilem sobie ladnie z pytaniami ;]

dziekuje wszystkim powyzszym ;)

 

jednak nadal mam problem z opisywanym 1szym punktem...

 

Chcę wstawic w menu gry, tabelke z tekstem.

I chce by tekst byl np plikiem .TXT na jakims serwerze.

 

Jak moge to zrobic ? :D

 

cos ala get_contents...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jak stworzyc obiekt za pomoca skryptu php? (to znaczy: mam menu gry, w menu chce stworzyc ramke w ktorej bedzie tekst pobierany ze strony internetowej, tak aby lista "aktualnosci" byla caly czas aktualna) Jest taka mozliwosc ? :)

 

A może wystarczy Ci wyświetlanie strony przez splash_show_web().

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...