Skocz do zawartości

se7en

Użytkownicy
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia se7en

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem a wiec... objSprite: Sprite ustawiony na sprSprite (Image 0 - jest obrazek, Image 1 - pusty) w STEP -> image_speed = 0.3; w DRAW -> draw_sprite(sprite_index,0,x,y); i bynajmniej nie dziala, jak byl obrazek staly tak nadal jest :) edit: dobra zmienilem to: draw_sprite(sprite_index,0,x,y); na: draw_sprite(sprite_index,-1,x,y); i fajnie dziala :) tylko jak to zrobic by mozna to kliknac ? xD
  2. Witam :) Mam, mysle ze bardzo proste pytanie. Aktualnie zrobilem cos takiego: Objekt ze spritem, event STEP okresla x i y w zaleznosci od view. - Dziala. W obiekcie w evencie DRAW, rysowanie obiektu w zaleznosci od x i y. - Dziala Teraz moje pytania. 1) Jak zrobic by Sprite ktory jest przypisany do tego obiektu, migal? Zrobilem nowy subimage do tego sprite'a ktory jest pusty. Jednak nie mam pojecia jak to zrobic by one sie ciagle zmienialy :) Oraz jak zrobic, jak ustalic "predkosc" tego migania ? :) 2) Jak zrobic by ten objekt ze sprite'm byl mozliwy do klikniecia? Samo dodanie Eventu "Mouse Left" niestety nie dziala :( Prosze o pomoc :) //Posiadam GM8 Pro. P.s. Prosze o nie pisanie odpowiedzi w stylu, "Polecam Google", poniewaz juz szukalem :)
  3. Nie rozumiem o co chodzi? :D jak moge ustawic jego pozycje w stepie? przeciez to walsniwe w stepie wywoluje skrypt w ktorym sa view_hview i view wview... @Brox, o co chodzi ?
  4. Witam Posiadam GM8. Natknalem sie na bardzo prosty problem xD 1. posiadam objekt objSilnik, ktory jest w roomie z gra. 2. objSilnik -> event STEP -> wywoluje skrypt scrSilnik 3. w skrypcie scrSilnik posiadam cos takiego: instance_create((view_wview/2) - 12,view_hview - 77,objPopup) No i problem jest taki ze gdy jestem na "samej gorze po lewej" mojego rooma, wyswietla sie poprawnie. Niestety w innym miejscu, juz jest przesuniety (popup) Co zle robie ? :) Prosze o pomoc :)
  5. wlasciwie to juz dostalem pomoc od uzytkownika waszego forum ;p chodzilo o to ze ta funkcja ma byc w step a nie w draw ^^
  6. Doszedlem jak zrobic kwadrat... view_xview,view_xview+view_wview i to samo z wysokoscia... ale mam kolejny problem... tekst1 = "Gra Zapauzowana"; h = view_yview + (view_hview / 2) - (string_height(tekst1) / 2); w = view_xview + (view_wview / 2) - (string_width(tekst1) / 2); draw_text(w, h, tekst1); czemu tego nie wyswietla na ekranie ? Co jest zle ??? cos kumpel mowil o wlaczeniu/wylaczeniu views ale nie wiem o co chodzi :D
  7. Witam ponownie ;) Mam problem ze zrobieniem pauzy ;( Juz sie calkowicie pogubilem... Aktualnie mam cos takiego: if(!pause) exit; draw_set_color(c_black); draw_set_alpha(0.5); draw_rectangle(............tu mam problem........); draw_set_alpha(1); draw_set_color(c_white); draw_text(view_wview / 2, view_hview / 2, "Gra Zapauzowana"); Chodzi mi o cos takiego. Aktualnie to tworzy mi kwadrat z opacity 50% ale gdzie... Wyglada na to ze wartosci sa mniejwiecej tak... draw_rectangle(Start X,Start Y,Koniec X,Koniec Y,0) (0 bo chce wypelnienie) Tylko jak mam znalezc wartosc startowa i koncowa X i Y ? Chodzi mi przedewszystkim o caly ekran ten co widzimy ;] I jak pozniej znalezc srodek ekranu na ktorym bedzie tekst "Gra Zapauzowana" ?
  8. no to poradzilem sobie ladnie z pytaniami ;] dziekuje wszystkim powyzszym ;) jednak nadal mam problem z opisywanym 1szym punktem... Chcę wstawic w menu gry, tabelke z tekstem. I chce by tekst byl np plikiem .TXT na jakims serwerze. Jak moge to zrobic ? :D cos ala get_contents...
  9. Hmmmm To w takim razie prosze pomozcie mi z tym ;) switch(show_message_ext("Poprzedni zapis zostanie utracony. Nadpisac gre?","Tak","Nie")) { case 0: { break } case 1: { game_save("Zapis") break } case 3: { break } } dlaczego mam error w kompilacji ? COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: switch(show_message_ext("Poprzedni zapis zostanie utracony. Nadpisac gre?","Tak","Nie")) at position 87: Wrong number of arguments to function or script. hmmm ? :D
  10. Tylko nie rozumiem jednego... Dlaczego masz case1 i case3? To chyba lecialo by pokolei czyli 0, 1, 2 (gdzie 0 to pytanie) hmmm ?
  11. co do tego. Jak to zawrzec? show_message_ext('pytanie','Tak','Nie') if ..... jak ? xD edit: ogolnie myslalem ze ktos poda pomysl zeby zmienic funkcje show_question(), poniewaz zaloze sie ze tam sa odpowiedzi YES i NO. Tylko pytanie gdzie moge edytowac ta funkcje ? edit2: czy moge zrobic to po prostu switchem i caseami ?
  12. Witajcie. Nie chcę wam zasmiecac forum wiec umieszcze kilka pytan w jednym watku. A wiec tak. Niedawno zaczalem przygode z gamemakerem i w wersji 7 i w 8. Aktualnie bawie sie siodemeczka. No i mam kilka pytan w tej sprawie:) 1) Jak stworzyc obiekt za pomoca skryptu php? (to znaczy: mam menu gry, w menu chce stworzyc ramke w ktorej bedzie tekst pobierany ze strony internetowej, tak aby lista "aktualnosci" byla caly czas aktualna) Jest taka mozliwosc ? :) 2) Czy jest mozliwosc zrobienia autoUpdate'era? (to znaczy "launchera" do gry, ktory najpierw sprawdzi na stronie internetowej czy jest nowa wersja gry, i jezeli jest to pobierze?) 3) Jak zmienic domyslne odpowiedzi przy zapytaniach (chodzi mi o zmiane YES i NO na polskie TAK i NIE) - Domyslam sie ze to jest po prostu w programie a nie w tworzonej przez nas grze. Tylko nie za bardzo wiem gdzie. Jezeli wiecie, prosze powiedzcie - i Tak, wiem, ze zmieni mi sie to na stale ;] Z gory dziekuje za odpowiedzi. Jak przypomni mi sie wiecej pytan, bede pisal xD
×
×
  • Dodaj nową pozycję...