se7en Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Witajcie. Nie chcę wam zasmiecac forum wiec umieszcze kilka pytan w jednym watku. A wiec tak. Niedawno zaczalem przygode z gamemakerem i w wersji 7 i w 8. Aktualnie bawie sie siodemeczka. No i mam kilka pytan w tej sprawie:) 1) Jak stworzyc obiekt za pomoca skryptu php? (to znaczy: mam menu gry, w menu chce stworzyc ramke w ktorej bedzie tekst pobierany ze strony internetowej, tak aby lista "aktualnosci" byla caly czas aktualna) Jest taka mozliwosc ? :) 2) Czy jest mozliwosc zrobienia autoUpdate'era? (to znaczy "launchera" do gry, ktory najpierw sprawdzi na stronie internetowej czy jest nowa wersja gry, i jezeli jest to pobierze?) 3) Jak zmienic domyslne odpowiedzi przy zapytaniach (chodzi mi o zmiane YES i NO na polskie TAK i NIE) - Domyslam sie ze to jest po prostu w programie a nie w tworzonej przez nas grze. Tylko nie za bardzo wiem gdzie. Jezeli wiecie, prosze powiedzcie - i Tak, wiem, ze zmieni mi sie to na stale ;] Z gory dziekuje za odpowiedzi. Jak przypomni mi sie wiecej pytan, bede pisal xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 3) show_message_ext('pytanie','Tak','','Nie') Funkcja zwróci 1, jeśli odpowiesz 'Tak' lub 3, gdy odpowiesz 'Nie'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 2) jest. Na GMClanie był już chociażby Turris z takim launcherem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 1 i 2. Problem właściwie taki sam. Musisz pobrać plik z stron i go wyswietlić. Tu masz przykład https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=144 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
se7en Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 3) show_message_ext('pytanie','Tak','','Nie') Funkcja zwróci 1, jeśli odpowiesz 'Tak' lub 3, gdy odpowiesz 'Nie'. co do tego. Jak to zawrzec? show_message_ext('pytanie','Tak','Nie') if ..... jak ? xD edit: ogolnie myslalem ze ktos poda pomysl zeby zmienic funkcje show_question(), poniewaz zaloze sie ze tam sa odpowiedzi YES i NO. Tylko pytanie gdzie moge edytowac ta funkcje ? edit2: czy moge zrobic to po prostu switchem i caseami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 switch show_message_ext(argumenty) { case 1: {kod; break} case 3: {kod; break} default: {} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
se7en Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 switch show_message_ext(argumenty) { case 1: {kod; break} case 3: {kod; break} default: {} } Tylko nie rozumiem jednego... Dlaczego masz case1 i case3? To chyba lecialo by pokolei czyli 0, 1, 2 (gdzie 0 to pytanie) hmmm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 GML show_message_ext('Tekst','Tak','','Nie');w show_message_ext możesz zrobic trzy przyciski, a gdy potrzebujesz dwóch, to ustawiasz pierwszy i trzeci. Gdybyś miał:GML show_message_ext('Tekst','Tak','Nie','Nie wiem'); to odpowiedź tak będzie miała 1, nie 2 a nie wiem, numer 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 GML wyb=show_message_ext('Pytanie','Tak','','Nie') if wyb=1 { show_message('Tak') } if wyb=3 { show_message('Nie') } Nie lepiej tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Mój kod nie potrzebuje dodatkowej zmiennej, jest też trochę szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 21 Maja 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 2. Pobieraj sobie ze strony zmienną nowawersja. Jeśli zmienna aktualnawersja<nowawersja to pobieraj wszystkie potrzebne pliki, łącznie ze zmienianiem nowawersja na aktualnawersja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 nie ma pobieraj zmienną ze strony. Będzie musiał pobrac plik tekstowy ze zmienną na dysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 1.ether.dll, znajdz w google'ach, wszytsko jest tam pieknie opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
se7en Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 GML show_message_ext('Tekst','Tak','','Nie');w show_message_ext możesz zrobic trzy przyciski, a gdy potrzebujesz dwóch, to ustawiasz pierwszy i trzeci. Gdybyś miał:GML show_message_ext('Tekst','Tak','Nie','Nie wiem'); to odpowiedź tak będzie miała 1, nie 2 a nie wiem, numer 3. Hmmmm To w takim razie prosze pomozcie mi z tym ;) switch(show_message_ext("Poprzedni zapis zostanie utracony. Nadpisac gre?","Tak","Nie")) { case 0: { break } case 1: { game_save("Zapis") break } case 3: { break } } dlaczego mam error w kompilacji ? COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: switch(show_message_ext("Poprzedni zapis zostanie utracony. Nadpisac gre?","Tak","Nie")) at position 87: Wrong number of arguments to function or script. hmmm ? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 bo podałeś 2 przyciski a trzeba 3. show_message_ext('Tekst','przycisk1','przycisk2','przycisk3'); Jak któregoś nie chcesz to w jego miejsce wstaw pusty apostrof ' ' np show_message_ext('Tekst','przycisk1','','przycisk3'); Dodatkowo możesz ustalić jaki klawisz na klawiaturze odpowiada któremu przyciskowi. Wstawiając znak & np. GML show_message_ext('Tekst','p&rzycisk1','','przy&cisk3'); // przycisk 1 będzie można wcisnąć klawiszem R a przycisk 3 C</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 jak nie chcesz jakiegoś przycisku, to wstawiasz pustego stringa (bez spacji, po prostu dw cudzysłowia bądź apostrofy) ( '' / "" ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
se7en Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 no to poradzilem sobie ladnie z pytaniami ;] dziekuje wszystkim powyzszym ;) jednak nadal mam problem z opisywanym 1szym punktem... Chcę wstawic w menu gry, tabelke z tekstem. I chce by tekst byl np plikiem .TXT na jakims serwerze. Jak moge to zrobic ? :D cos ala get_contents... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 @up: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=475441 przyklad synchronized download ci wystarczy, zapisyje on dany plik do katalogu z gra , mozesz go potem otworzyc i wyswietlic zawartosc newsow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 1) Jak stworzyc obiekt za pomoca skryptu php? (to znaczy: mam menu gry, w menu chce stworzyc ramke w ktorej bedzie tekst pobierany ze strony internetowej, tak aby lista "aktualnosci" byla caly czas aktualna) Jest taka mozliwosc ? :) A może wystarczy Ci wyświetlanie strony przez splash_show_web(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się