Shumix Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Mam 3 problemy: 1.Jak zrobić funkcję, która zwraca id obiektu o zmiennych x,y,z? 2.Jak wyszukać wszystkie foldery znajdujące się w danym adresie? 3.Jak najlepiej zapisać 100 liczb całkowitych oddzielonych przecinkami, jak na razie zapisywałem po prostu .txt, może jest lepszy wydajniejszy sposób? Z góry dziękuje, mam nadzieję, że mnie zrozumiecie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 1. with(all){ if x!=0 && y!=0 && z!=0 obiektsprawdzajacy.twojeid=id } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 @up: chyba jeśli są równe danej wartości, a nie jak nie są. No i obiektom trzeba przypisać zmienną z. 2. Można użyć funkcji file_find, usuwać nazwę pliku i dodać ścieżkę do tablicy. 3. Zapisuj liczby w strukturze ds_list i użyj ds_list_write. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 dzięki, popatrze wszystko EDIT:jeszcze jak narysować coś na ekranie 3d bo nic nie widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 po przejściu w 3d użyj GML draw_set_color( $FFFFFF ); wyłącz też światła jak żadnych nie zdefiniowałeś: GML d3d_set_lighting( 0 ) ponad to projekcja musi mieć większy depth niż rysowane obiekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 źle się wyraziłem, chodzi mi o narysowanie na ekranie :) np. fps lub coś takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 A no to przed rysowaniem musisz zmienić projekcję na orto narysować i zmienić z powrotem na perspektywę. I jak mnie pamięć nie myli to obiekt rysujący musi mieć najmniejszy depth. Bo inaczej Hud ci się schowa za obiektami 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 nie za bardzo rozumiem o co chodzi ze zmienieniem na orto ;/ i jak zapisac tą listę w .txt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 f = file_text_open_write(nazwa) file_text_write_string(f,ds_list_write(nazwa listy)) file_text_close(f) Żeby odczytać, zamień wszystkie write na read, a w drugiej linijce usuń drugi argument. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 nie za bardzo rozumiem o co chodzi ze zmienieniem na orto ;/ i jak zapisac tą listę w .txt? - Wyłączamy światła aby HUD się nie cieniował pod jego wpływem. - ustawiamy hidden na false, na wszelki wypadek ( zwykle nie jest potrzebne ) - ustawiamy projekcję ortho - ustawiamy kolor biały by kolorki HUDa były poprawne - rysujemy HUDa - przywracamy wszystko GML d3d_set_lighting(false); d3d_set_hidden(false); d3d_set_projection_ortho(0,0,view_wport,view_hport,0); draw_set_color($FFFFFF); draw_text(10,10,string(fps)); d3d_set_hidden(true); d3d_set_lighting(true); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Co do wyszukiwania obiektu ze zmienną: GML var _find; _find = -1; with( all ) { if( variable_local_exists( "localvar" ) ) { if( localvar == 123 ) { _find = id; break; } } } lookfor = _find; // -1 oznacza "Nie znaleziono"</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 jeszcze jedno jak rysuje dużo ścian i podłóg w 3d to się ścina ostro(zrobiłem około 15000 ścian i nie wyrabiał komputer) trzeba rysować tylko te, które widać czy jak bo mam zamiar zrobić ich znacznie więcej ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Pogrupuj to do 1 modelu i wyświetlaj go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 a jak to zrobić, bo myślałem nad nie wyświetlaniem ścian, które są po drugiej stronie sześcianu z tyłu bohatera i tych, które się stykają, bo to grafika złożona z sześcianów coś w stylu minecrafta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się