Skocz do zawartości

Zablokowane Almora 0.8 (0.799) - testy


gnysek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

Ufff, aż nie wiem od czego zacząć... może od tego, że dzisiaj na łyżwach było świetnie :D

 

Wiem, że niektórzy z was czekali na ten dzień niczym na premierę Duke Nukem Forever - i pewnie w głowie rodziły wam się różniste wizje tego co dla was przygotowałem. Tym ciężej jest mi to wszystko pisać, bo jak wiecie lub nie, po drodze miałem różne perturbacje, przez kilkanaście miesięcy praktycznie nie dotykając projektu. Przede mną ostatnia długa prosta na studiach, za 108 dni mam egzamin licencjacki, więc tego czasu wciąż nie ma za wiele, ale wziąłem urlop dwa tygodnie, podrasowałem co się dało w tak krótkim czasie (nie tylko w tym projekcie zresztą) no i przyszła ta chwila, w której warto by sprawdzić czy to wszystko w ogóle działa...

 

Od razu uprzedzam - cudów się nie spodziewajcie. Z każdym dniem odnajdywałem coraz więcej niedoróbek, a dwa bugi znalazłem nawet kilka minut przed postem - ale słowo się rzekło, więc przymknijcie na to oko. Trochę też przeciągałem je licząc na premierę GM 8.1, ale ten skurczybyk jeszcze się nie ukazał, a szkoda - liczyłem bardzo na typ struct, który w kilku miejscach pozwoli mi się pozbyć ds_map.

 

Z góry przepraszam za wszystkie braki, ale dlatego nazwałem to właśnie wersją 0.799 a nie 0.8, bo wyszło jak wyszło... póki jest to hobby niestety niektóre rzeczy będą mieć większy priorytet, a ciągnięcie stu srok za jeden ogon nie wychodziło mi ostatnio najlepiej...

 

Błędy możecie zgłaszać na stronie http://bugtracker.almora.pl/ (mam nadzieję, że działa, bo też nie miałem czasu dokładnie jej sprawdzić).

Zaznaczam jednak, że błędami nie są rzeczy, które w wersji 0.7.6 były a teraz ich nie ma! Błędami są: komunikaty błędów, zawieszanie się postaci, znikające strefy itp. Błędami nie są też placeholdery.

 

 

Plan wydawniczy na przyszłość: kolejna wersja, tym razem mam nadzieję beta - tydzień przed/po Szczecin Games Show w kwietniu - już oznaczona numerkiem 0.8.0 i każda kolejna będzie już numerowana normalnie, mimo, że to wciąż beta - w okolicach lipca/sierpnia chciałbym osiągnąć 0.9, czyli wersję prześcigająca 0.7.6 pod każdym względem.

 

No i na sam koniec to na co czekacie - link do downloadu (niestety bez auto-updatera, bo jeszcze mi jego samoaktualizacja coś nie chce działać): http://gear-studio.com/projects/almora/dow...beta-marzec.zip (następne testy za 2-4 tygodni)

 

Uff.... powinien mi spaść kamień z serca, ale po tak długim czasie, powinienem raczej udać się teraz na samobiczowanie. Miłej, choć krótkiej i jeszcze nieurozmaiconej gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ha, tak ogólnie czy się nie wiesza. Niestety niektóre rzeczy choć są w grze, to jeszcze ich nie widzicie (jak np. woda, czy magia) - bo były z nimi problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Bo jeden bug przywiesza go co chwila. Jak się znowu pojawi, to już podmienię serwer w tą sekundkę.

 

Czat jest, ale tylko w wersji developerskiej, więc wam nie zadziała :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, w tym tempie to 2. poziom uzyska się pod koniec testów.

 

Serwer wysłał nieznany pakiet. Szary ekran.

 

Przy respawnie.

 

___________________________________________
ERROR in
action number 1
of  Step Event
for object sysClient:

In script scReadPacket:
In script scReadAttack:
Error in code at line 23:
                   bd = point_direction(objHero.x, objHero.y, x, y);
                                                ^
at position 47: Unknown variable x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie gadaj, ja mam już 30 level w domu :P Tak, to jest do poprawy.

 

Ogólnie to kilkanaście razy wystąpił jeden bug (własnie zrestartowałem serwer już bez niego) i raz inny - poza tym działa stabilnie - więc może za dwa tygodnie spróbuję kolejne testy, zamiast na koniec maja.

 

Edit: szary ekran jest w menu, http://bugtracker.almora.pl/index.php/bugi/view/id/14 - już wiem o tym ;)

 

Edit2: ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony działaniem serwera i to pewnie jedyne pozytywne zaskoczenie u kogokolwiek w czasie tych testów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Powinno być 60. Spróbuj wyłączyć w menu efekty środowiskowe i zobacz, czy to coś dało.

 

Edit: z edkiem to się coś teraz zepsuło... :( Chyba przy respawnie :P Skill pointy to z kolei dziwne, wydawało mi się że działają - myślę, że jak się wylogujesz i zalogujesz to będą, bo na serwerze się zapisują. Potiony nie działają, bo przesuwam je aktualnie na dół, a exp... jest źle wyważony. Więc lista zmian już jest spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem... Szczerze mówiąc jestem bardzo rozczarowany :( i tego się obawiałem najbardziej. Powiem inaczej, jedynie menu mi się podoba, co mi się nie podoba zatem?

 

- Postać bez armora wygląda po prostu brzydko - wiem że miałem grafikę dorobić, ale mogłeś zlikwidować te pagórki na przedramionach, bo wygląda jakby koleś pakował na biceps całe życie

- Nie słychać jak ktoś inny bije moby, co więcej nawet nie wyskakują cyferki - jedynie jak my ich tłuczemy ( w tej fazie projektu to już powinno być, bo akurat to się robi przy okazji )

- Nie rozumiem dlaczego jestem połączony liniami z innymi graczami ( debug mode? - nie wiem jak wyłączyć to )

- Deszcz, zbyt intensywny i zbyt wyraźny, trochę więcej alpha powinno być.

- To że nie działa 80% interface'u to pomijam, bo wiadomo że to wczesna wersja, chociaż i tak myślę że chat powinien być, bo nie wyobrażam sobie testowania gry bez komunikacji :)

- Log jest mało czytelny, może powinien być w innym miejscu.

- Stanowczo za mało mobów, latanie po lesie z kijem i szukanie ich bez mapy jest straszne.

- Experience dostaje ten, kto ostatni zada śmiertelny cios, nawalałem buga 2 minuty i jakiś koleś mi go sprzątnął, co więcej zabrał złoto.

- Na początku za dużo trzeba nawalać te bugi.

 

Mógłbym tutaj dużo wymieniać, wiem że to wczesna wersja, ale chyba zbyt wczesna, tutaj widzę zaledwie 3% gry, patrząc z mojego punktu widzenia, jako twórca pierwszej wersji to nawet 1%

Bardzo niedopracowana, chwilami zastanawiałem się, czy po prostu tak naprawdę zacząłeś coś przy niej dłubać tylko przez ten ostatni miesiąc :)

 

Tak naprawdę nie ma co tutaj ocenić, muzykę już znamy, środowisko i otoczenie już znane ze screenów, jest tutaj tylko latanie po lesie i szukanie mobów, a ich zabijanie to męczarnia.

W sumie to chyba lepiej było nie wypuszczać tej wersji, tym bardziej że jest sporo bugów i to takich z połączeniem i respawnowaniem. Wiem że to ja Cię pogoniłem, ale chciałem zobaczyć coś Ty tam na cudował, teraz przynajmniej wiem :D

 

Podoba mi się płynność i przejrzystość menu :)

 

Ode mnie pewnie otrzymasz najgorszą krytykę, ale trudno się dziwić, to tak jakbym ja odgrzewał Twoje HMT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie będę nawet się tłumaczył, bo nie ma z czego - wiem, że sporo zawaliłem, ale liczę, że do nastepnej wersji uda mi się poprawić :D Zresztą w Szczecinie się zobaczymy, to nie mam wyjścia, jak się nie poprawię dostanę sierpowym :P

 

A więc:

- postać bez armora zrobiłem w paincie, bo defaultowa która kiedys była wyglądała jak postac ze zbroją.

- co do atakowania przez innych graczy - tak, tutaj spierniczyłem kilka rzeczy, zakomentowałem, więc na razie nic sie nie działo

- linie pomiędzy graczami wywalę, to z moich lokalnych testów - wpadka...

- mobów mało, bo postawiłem tylko 2 spawny :D Myslałem, że będą grać ze 2-3 osoby, a nie 10 naraz

- log będzie poprawiany, zresztą jak całe GUI, bo to jest mieszkanka trzech różnych

- co do błedu z dostawaniem EXPa - tutaj robiłem zmianę z tablic na struktury, żeby nie tworzyć niepotrzebnie 255 rekordów nawet jak atakuje jedna osoba, ale coś chyba jednak się zepsuło... to jedna z pierwszych rzeczy nad którą będę siadał od jutra

 

Także tych bugów jestem świadom (poza tą linią...)

 

Btw. co do muzyki - to są 2 nowe kawałki które zrobił Ludzix, ale ich jeszcze nie dałem, zostawię na potem, jak już będzie co pokazać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

A jak w szkole piszesz test, to dwa tygodnie, czy 45 minut ? :D Na tym polega właśnie test, aby sprawdzić co potrzeba i go zakończyć. Z każdą kolejną wersją będzie coraz dłużej - np. na Szczecin Games Show Alien Territory chodziło dwa dni praktycznie bez przerw.

Następnym razem powinno być dłużej, będzie więcej bugów do wyłapania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko ze to nie jest szkola... Wy jako jedyni macie takie krotkie testy gier i wlasciwie powinni was zapisac do ksiegi rekordow guinessa...

Ja jako fan almory a wlasciwie juz byly czuje sie zrobiony w h.. bo zapowiadasz ze za rok wyjdzie almora, opierdzielasz sie i termin zostaje przelozony na kolejny rok, wkoncu jakies newsy na temat almory, obietnice ze my, fani ujrzymy wkrotce almore, termin dalej sie przeciaga no ale nic my czekamy bo gnysek obiecal ze zobaczymy jak wyglada nowa almora, wkoncu jakies testy zapowiedziane, hura... Ale zaraz... Okazuje sie ze codzienne sledzenie forum i wyczekiwanie na almore nie wystarcza, trzeba siedziec calymi dniami na forum i sprawdzac je co 15min zeby cokolwiek z nowej almory zobaczyc...

 

A wiec mimo obietnic almore ujrzalo z 10 osob a reszta zostala odeslana z kwitkiem..

I nie ma co porownywac almory do duke nukuem forever bo duke nukem mimo ze wychodzi 12 lat to ma chociarz sporo newsow i do tego przekozacki trailer a od ciebie dostalismy ledwo screena menu podrecznego O_o

 

Smieszne dla mnie byly testy AT ktore trwaly po pare dni ale to co zrobiles z almora przekracza wszelkie granice...

Wlasciwie to nie mam slow na to aby okreslic moje rozczarowanie i ode mnie oficjalnie dostajecie:

liczba fanów -1

 

Jednym slowem: w kulki sobie lecicie.

 

To taka moja opinia na ten temat i mam nadzieje ze nikogo nie urazilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Primo - screenów było więcej, poszukaj, Secundo - skoro w grze są wykryte błędy, to serwer i tak by się dośc szybko zwiesił (jakieś 10 - 15 minut po moim wyjściu z domu, lub odejściu od kompa, np. na jedzenie) - więc i tak bys nie pograł.

 

Nie masz się co denerwować, będą kolejne testy, każde kolejne dłuższe (np. cały dzień). Nic nie straciłeś, mogę Cię zapewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko ze to nie jest szkola... Wy jako jedyni macie takie krotkie testy gier i wlasciwie powinni was zapisac do ksiegi rekordow guinessa...

Ja jako fan almory a wlasciwie juz byly czuje sie zrobiony w h.. bo zapowiadasz ze za rok wyjdzie almora, opierdzielasz sie i termin zostaje przelozony na kolejny rok, wkoncu jakies newsy na temat almory, obietnice ze my, fani ujrzymy wkrotce almore, termin dalej sie przeciaga no ale nic my czekamy bo gnysek obiecal ze zobaczymy jak wyglada nowa almora, wkoncu jakies testy zapowiedziane, hura... Ale zaraz... Okazuje sie ze codzienne sledzenie forum i wyczekiwanie na almore nie wystarcza, trzeba siedziec calymi dniami na forum i sprawdzac je co 15min zeby cokolwiek z nowej almory zobaczyc...

 

A wiec mimo obietnic almore ujrzalo z 10 osob a reszta zostala odeslana z kwitkiem..

I nie ma co porownywac almory do duke nukuem forever bo duke nukem mimo ze wychodzi 12 lat to ma chociarz sporo newsow i do tego przekozacki trailer a od ciebie dostalismy ledwo screena menu podrecznego O_o

 

Smieszne dla mnie byly testy AT ktore trwaly po pare dni ale to co zrobiles z almora przekracza wszelkie granice...

Wlasciwie to nie mam slow na to aby okreslic moje rozczarowanie i ode mnie oficjalnie dostajecie:

liczba fanów -1

 

Jednym slowem: w kulki sobie lecicie.

 

To taka moja opinia na ten temat i mam nadzieje ze nikogo nie urazilem.

 

Nie zgodzę się z AT, ponieważ był okres że serwer śmigał u mnie 24/7 sporo dni, był czas że nikt w ogóle nie grał przez pół dnia, także od AT proszę mi się tutaj od ten...teges... Jak była możliwość grania to i tak nie graliście - tak naprawdę grało małe grono osób, typowi miłośnicy. Później stwierdziłem że nie ma nawet sensu wydawać serwera gry, bo przy takiej ilości graczy, gdzie jeden serwer było trudno zapełnić jest to po prostu bez sensu. Dlatego pracuję nad nową wersją, żeby w AT nie było takie nudne, czyli dodaję grę alienem itp. ale proszę mi się tu nie czepiać że serwer był za mało hostowany <_< bo jak czytam takie rzeczy, to prostuje mi się metr drutu w kieszeni...

 

Co do Almory fakt, zgodzę się, bo odczułem to samo, nie to że nie najadłem się tym demem, ale nawet dobrze nie posmakowałem, ale to już inna bajka i mam pewien mały plan :P muszę tylko gnyska złapać, ale to jak będę w pracy, bo ja zwykle mam więcej czasu w pracy niż w domu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...