Nirvan Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Gatunek: jRPG, walki turowe 7 maj 2011 wersja testowa: http://www.uploader.pl/?d=4DC584212 (są błędy, mozna wejsc tylko do podziemi przy których startujemy) Postanowiłem założyć nowy temat z tą grą ponieważ w poprzednim nasr*ło się full offtopów i bardzo nieprzyjemnie się to czyta i tu przy okazji dużo więcej info . (mam nadzieję że nie będę ukarany za to ;])Opis: Utopia jest do tej pory naszym największym projektem. Pierwotnie (październik 2009) gra nazywała się ELEGI i miała być zrobiona na mały konkurs komputerowy lecz czasu nie starczyło(2 tygodnie). Po około roku, kontynuowaliśmy prace by stworzyć coś naprawdę dużego. Od dłuższego czasu powoli rozwijamy tą grę i coraz szybciej nabiera kształtów. Będę starał się aby klimat był jak najbardziej cyberpunkowy .Bardzo przyda nam się pomoc takich osób jak:-Modelatorzy 3D +umiejętność dobrego teksturowania-Storywriterzy którzy zajmą się rozwojem fabuły oraz pisaniem misji pobocznych-Dźwiękowcy i kompozytorzy-Artworkerzy Niestety za pomoc nie będę mógł wypłacić żadnego wynagrodzenia dopóki gra nie zostanie wydana(o ile będzie taka możliwość). Gra jest bardzo podobna do innej, starej gry Septerra Core .Historia wygląda mniej więcej tak:Na świat nadchodził totalny kataklizm, wiele ludzi nie wierzyło że to prawda, lecz część postanowiła działać i tworzyć projekty które umożliwią im przetrwanie. Pewna grupa wpadła na genialny pomysł by zbudować niesamowicie wytrzymały budynek, otoczony górami, co więcej miejsce na którym miał zostać wybudowany, znajduje się mnóstwo bogactw mineralnych. Kształt sześciokąta foremnego ułatwiał budowę. Miał być zbudowany z materiału który uchroni wnętrze, przed jakimikolwiek stratami które mają nadejść z zewnątrz. Okazało się jednak, że będzie trzeba tak obudować nim budynek, że nie będzie możliwości wyjścia z niego i nie będzie nic widać ani słychać co się dzieje na zewnątrz. Projekt został nazwany Utopią, wewnątrz miało być doskonałe miasto, w którym nie istnieje przestępstwo, wszędzie zieleń dająca życie i pożywienie mieszkańcom. Wszyscy zapomnieli o nadchodzącym kataklizmie, a po wielu latach wpojono im, że poza utopią nic nie istnieje, że tam nie ma ani tlenu ani powietrza ani nic. Niestety przestępstwo i kradzieże jednak zaistniały i nie mogło obyć się bez przemocy. Twórca Utopii zajmował się tym osobiście i bardzo dyskretnie, lecz nie mógł żyć wiecznie i nie widział w nikim swojego następcy, budował roboty które pilnowały porządku, lecz często powstawały w nich błędy i ich budowa zajmowała zbyt wiele czasu, więc zbudował super inteligentną maszynę, która miała robić wszystko za niego po swojej śmierci. Pod koniec swojego życia udało mu się skończyć budowę i uruchomił maszynę która sterowała wszystkimi elektronicznymi urządzeniami w Utopii, oraz potrafiła kierować każdym mózgiem robotów które tam były, nazwał ją Ut Concordiam. Jednak by maszyna funkcjonowała poprawnie, potrzebowała energii życiowej którą pobierała z ludzkich organów do napędu. Na początku zabierała je ze zwłok przestępców, lecz twórca nie przewidział, że maszyna będzie potrzebowała coraz więcej energii życiowej. Zaczęła więc powoli zabijać niewinnych mieszkańców których uważała za niebespiecznych. Ludność nie wiedziała co się dzieje... I tutaj zaczyna się gra, jesteś zwykłym mieszkańcem Utopii będziesz wykonywał tu proste czynności życiowe i prowadził rozmowy ze znajomymi na temat znikających ludzi, lecz oni również zaczną znikać. Z dnia na dzień zaginie twój ojciec, zaczniesz poszukiwania i zostaniesz wykryty jako intruz, roboty wyrzucą cię zsypem na śmieci. Z niesamowitym zdziwieniem zauważasz że żyjesz, lecz dookoła widać tylko czerwoną pustynię i mnóstwo latającego piasku, po jakimś czasie gry dotrze się do przełęczy która zaprowadzi cię do trochę zieleńszego świata. Po jakimś czasie spotkasz kilku znajomych i dowiesz co się dzieje. Okaże się że jest toczona wielka wojna ale to już dalej w grze będzie. Główne cechy gry (prognoza): Walki turowe Dubbing każdej postaci 4 "Światy" Możliwość grania 5 różnymi postaciami w tym 4 do wyboru podczas gry(wybór wpływa na fabułę) Każda z postaci odpowiedzialna za możliwość wykonywania niektórych misji Możliwość tworzenia swoich broni z materiałów które się uzbiera (rozmyślam nad tym) (i jak mi się coś przypomni to tu dodam .)Autorzy: Programowanie: NirvanFabuła: Nirvan i Jeden1Grafika: Nirvan, mała pomoc od LionXaMuzyka: Nirvan (narazie do walki są z gry Septerra Core)Artworker: Slaughter podziękowania dla platka za usprawnienie skoków Najświeższe info: http://www.dss.er.pl Krótki filmik z gameplaya: Profil z kilkoma filmikami z gameplaya: http://www.youtube.com/user/SepterraCoreMusic Dział z grą na forum o septerze: http://forum.septerra.cba.pl/index.php?board=10.0 Temat na Game maker community: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=507553Screeny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 mi tam ta gra wyglada bardziej jak pierwsze czesci fallouta, w kazdym razie, zapowiada sie bardzo dobra gra, tak trzymac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Mogłeś darować sobie: "I nic poza tym". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Mogłeś darować sobie: "I nic poza tym". To jest miejsce na itemy które się zdobędzie podczas walki, narazie tak dałem :P Nie wiem do końca co ma być "mocą" postaci, że np jak chce uzyć granatu to potrzebuję ileś tej "mocy" tylko nie wiem co to ma być. Punkty magii zbyt banalne i nie pasuje, myślałem nad jakims paliwe czy coś ale to też niee. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Ja tam nie wiem czy to jRPG, chyba raczej cRPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jak na standardy GMClanu wygląda bardzo przyzwoicie. Jaka jest szansa wydania tego projektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jaka jest szansa wydania tego projektu? Sam nie wiem, chce bardzo dopracować tą grę, aby zapewniła wiele godzin rozrywki, mnóstwo różnych lokacji ciekawych misji itp. Jak uda znaleźć się kogoś kto będzie zainteresowany wydaniem jej to się uda , więcej powiedzieć nie mogę Ja tam nie wiem czy to jRPG, chyba raczej cRPG. Septerra Core niby było jRPGiem a ta gra jest mozna powiedzieć jak septerra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Przeciętna fabuła opisana w beznadziejnym języku , łochydna grafika ( o dziwo animacja jest całkiem okej ) a o dźwiękach się nawet nie wypowie ;) Good Luck . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Daje pierwszą wersję testową dla tych którzy chcą trochę przetestować. http://www.uploader.pl/?d=4DC502752 Ale trzeba się liczyć z tym że są błędy z muzyką, można wejść tylko do tych podziemi przy których startujemy, zwierzątka czasem zacinają się na skarpach. Nie da się zginąć :P Ułatwienie: przytrzymaj numpad "+" zeby szybciej ładowały się paski kliknij F3 żeby zgineli wszyscy wrogowie w walce (jak w SC) kliknij F2 żeby zobaczyć zasięg widzenia przeciwników I tu znajduje się inne forum z kilkoma działami poświęconymi Utopii : http://www.forum.septerra.cba.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Na razie tylko trochę pograłem, ale rozgrywka była przyjemna. Trochę optymalizacji by się przydało, taka gra nie powinna zabierać aż tak dużo zasobów. Zastrzeżenia mam też co do sterowania, jest nieintuicyjne z początku (głównie używanie przedmiotów - warto by stworzyć już w normalnej kampanii samouczek jako pierwszy etap). Podczas walki przydałby się też krótka ocena dotycząca siły oraz żywotności [komentarz po najechaniu w stylu "silny; na skraju śmierci" itp.]. No, i menu jest nieczytelne z racji dziwnej kolorystyki. To chyba tyle po 5 minutach gry. Ogólnie fajnie. BTW Jak wcisnąłem F3, to nic potem nie mogłem zrobić ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Trochę optymalizacji by się przydało, taka gra nie powinna aż tak bardzo zasobów. No właśnie jest bardzo zoptymalizowana :P, podczas walki są wczytywane tylko potrzebne pliki, gdy się kończy są usuwane. Nie do końca wiem co miałeś na myśli . Zastrzeżenia mam też co do sterowania, nieintuicyjne jest na początku (głównie używanie przedmiotów - warto by stworzyć już w normalnej kampanii samouczek jako pierwszy etap). To będzie napewno, można powiedzieć że to sam początek tworzenia gry, w którejś wersji testowej napewno dam samouczek, bez tego się nie obejdzie. Od nowa zrobie system przedmiotów itp Podczas walki przydałby się też krótka ocena dotycząca siły oraz żywotności [komentarz po najechaniu w stylu "silny; na skraju śmierci" itp.]. Dobry pomysł, postaram się to dodać. No, i menu jest nieczytelne z racji dziwnej kolorystyki. Zastanawiam się wgl nad zmianą wyglądu menu Jak wcisnąłem F3, to nic potem nie mogłem zrobić ;). Hm, mi tam działało dobrze zawsze :P, ale domyślam się czemu tak się stało Dzięki za komentarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 No właśnie jest bardzo zoptymalizowana :P Użycie ~32% CPU nie jest dla mnie oznaką optymalizacji ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Użycie ~32% CPU nie jest dla mnie oznaką optymalizacji ;). W każdym bądź razie, bardziej się nie da ;| Edit: 07.05 Nowa wersja bardziej stabilna + wybór języku: http://www.uploader.pl/?d=4DC584212 Temat na Game Maker Community: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=507553 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 zapowiada się dobra gierka, może grafika trochę staro wygląda, ale i tak w dobrym stylu. Może zrób więcej elementów otoczenia wpływających na grę - pułapki, NPC, przeszkody terenowe, ruiny - byle żeby nie była to gra w stylu "ziemia potwory i bohater" :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Jest jakiś progress? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Zaczęła więc powoli zabijać niewinnych mieszkańców których uważała za niebespiecznych. Fabuła mi się podoba, nie mogę doczekać się fulla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Narazie prace są zawieszone, zdecydowałem ze znacznie lepiej będzie się robić tą grę w 3D na GMogre, najpierw musze podszkolić się w robieniu tekstur i poczekać na parę potrzebnych mi rzeczy do samego GMogre. Edit (23.11.11): Jak ktoś oglądał lub obejrzy film "Stalowy Świt" to będzie wiedział jak będzie wyglądał świat poza Utopią, tylko będzie troszeczkę wyższa technologia niż w tym filmie, ale nie w każdej lokacji gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 szkoda że zawiesiłeś prace, bo to był naprawdę ciekawy projekt. Ta druga mapka (ta nie-czerwona) wygląda super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 To podziemia :P, ale nie opłaca się robić takiego czegoś w GM, mega optymalizowałem ale itak średni wynik. W 3D będę miał znacznie więcej możliwości tylko trzeba się podszkolić ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 No szkoda, szkoda, że zatrzymałeś ten projekt. Mimo wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się