hopek Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Hej Mam taki problem, chciałbym żeby w mojej gierce ekran pikselizował się (bądź inny efekt króry pogarsza widoczność), gdy ludzika walnie coś naprawdę mocno, lub zostanie porażony prądem itd. Wie ktoś jak coś takiego zrobić. Z góry dziękuję! (mam nadzieję że nikt inny nie stworzył podobnego posta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Zmieniasz rozmiary (sprite_xscale, sprite_yscale), na nie zgodne z oryginalnymi proporcjami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Zmieniasz rozmiary (sprite_xscale, sprite_yscale), na nie zgodne z oryginalnymi proporcjami. No cóż..... nie za bardzo mi o to chodziło... Chodzi mi o taki efekt by cały ekran stawał się mało czytelny, nie same objekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Spróbuj narysować prostokąt na cały ekran w jakimśtam kolorze (np. czerwony jak walnie, biały jak prąd) z alphą zależną od siły walnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Spróbuj narysować prostokąt na cały ekran w jakimśtam kolorze (np. czerwony jak walnie, biały jak prąd) z alphą zależną od siły walnięcia. I co to ma dać? Przecież nie o taki efekt mu chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Spróbuj narysować prostokąt na cały ekran w jakimśtam kolorze (np. czerwony jak walnie, biały jak prąd) z alphą zależną od siły walnięcia. Dzięki może tak zrobię, jednak wolałbym bardziej efekt rozmazania lub pikselizacji ekranu, umie ktoś coś takiego zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 @Huder: To ograniczy mu widoczność. @Hopek: Albo zmień rozdzielczość na dużo niższą i rysuj z image_xscale i image_yscale. np masz rozdzielczość 1280x1024 zmieniasz ją na 160x128 a image_xscale i image_yscale na 0.125 Odpowiednio musisz też rysować w innym miejscu tj. 8x bliżej środka screena niż powinno być. P.S. do zmiany rozdzielczości przyda Ci się GML display_set_size( width,height ) Edit: post #501 równo o 20:00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 ojj display_set_size to funkcja dla PRO wersji (której nie posiadam) da się to zrobić bez niej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 :/ przed chwilą zrobiłem ci taki efekt ale skoro mówisz że nie masz pro to ci nie zadziała. Dobra może komuś się przyda: https://gmclan.org/up539_12_pixelowanie_ekranu.html Bez pro będzie cienko bo większość ograniczeń wersji lite tyczy się grafiki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Dzięki za starania! chyba jednak pozostanę przy biało-czerwonych prostokątach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Możesz też bobawić się zmiennymi dot. portów viewa i samego viewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Możesz też bobawić się zmiennymi dot. portów viewa i samego viewa. bawiłem się nimi jednak nie wiem jak zrobić by zmieniając te zmienne w czasie gry ekran pokazywał wciąż viewa tej samej wielkości (Jak to robi gdzy te zmienne zmienia się w ustawieniach rooma) PS: Mam nadzieję że rozumiesz co powiedziałem,bo dość dziwnie to napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 W taki sposób można uzyskać tylko efekt blura i do tego tylko na full screenie. Dając porty mocno mniejsze niż szerokość i wys viewa, jeżeli w opcjach zaznaczysz 'Full scale'. No ale jak mówię w oknie to nie zadziała. Edit: No chyba żeby coś pokombinować z funkcjami od okna np. window_set_size(w,h). Zmniejszyć okno ustawieniami portów i potem okno jakoś powiększyć funkcjami window_* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Za pomocą surfaców można ładny efekt pixelizacji zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 https://gmclan.org/up539_12_pixelowanie_ekranu.html ...to funkcja dla PRO wersji (której nie posiadam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Stwórz sobie obj_pixel_blur; W create: GML t_surf = surface_create(room_width,room_height); d_surf = surface_create(room_width,room_height); p_amt = 1; // siła p_plus = 0.05; // do animacji p_max = 10; // max do animacji surface_set_target(d_surf); draw_clear_alpha(0,0); screen_redraw(); surface_reset_target(); W end step: GML texture_set_interpolation(false); // jak ustawimy interpolacje wyjdzie na blur surface_set_target(d_surf); screen_redraw(); surface_set_target(t_surf); draw_surface_ext(d_surf,0,0,1/p_amt,1/p_amt,0,c_white,1); // dzielenie surface_set_target(d_surf); draw_surface_ext(t_surf,0,0,1*p_amt,1*p_amt,0,c_white,1); // mnozenie surface_reset_target(); if p_amt < p_max p_amt += p_plus; // jak chcesz prosta animke //p_amt = 5</span> w droł: GML draw_surface_ext(d_surf,0,0,1,1,0,c_white,1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 przecież on NIE MA WERSJI PRO, napisano już o tym niejednokrotnie :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Niestety nie wiem czego nie ma wersja LITE bo jej nie mam :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 view_view, view_port, window_size. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 @tymon :/ przed chwilą zrobiłem ci taki efekt ale skoro mówisz że nie masz pro to ci nie zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 @alwin: to ściągnij i sprawdź. ..::TOPIC::.. Wersja PR0 się kłania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się