lQs Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Witam! Mam dzisiaj niecodzienny problem - czytam to forum już od dość długiego czasu, przeglądałem NAPRAWDĘ dużo przykładów gier, ale nie znalazłem żadnego przykładu, takiego, jak opiszę niżej. 1. Gra 2D podobna do tych: http://www.youtube.com/watch?v=6IfJziawji8 http://www.youtube.com/watch?v=PZLQ-UT7jHc http://www.youtube.com/watch?v=MPt39_NVXdA http://www.youtube.com/watch?v=Pfx8nkE9YqE Chodzi o: - Możliwość zbierania i rozwalania klocków - Prosty ekwipunek - Po rozwaleniu klocka, wypada mniejsza jego wersja - do zebrania i ponownego umieszczenia. - Nie mamy nielimitowanej ilości klocków, aby postawić jakiegoś, najpierw musimy zniszczyć innego, zebrać go, a potem dopiero postawić. - Świat generowany LOSOWO. Jeśli ma ktoś jakieś przykłady / gotowe gry wraz z kodem źródłowym, chętnie to przyjmę! W naprawdę - hardcore'owych przypadkach, jeśli nie ma takiego czegoś w internecie - mogę zapłacić doładowaniami (do 20zł) lub SMS (również do 20 zł). 2. Gra 3D, coś podobnego do MineCrafta, za to, z takimi samymi punktami podanymi wyżej, mogę zapłacić 50 zł, ale to również w naprawdę, dziwnych przypadkach, kiedy nie będzie możliwości ugadania się w jakiś inny sposób. Nie piszcie mi - "o, następny klon!" robię to grę dla siebie, tylko i wyłącznie dla siebie, gra będzie za darmo do pobrania w internecie, więc - jeśli chcecie zrobić dobry uczynek - proszę Was o pomoc. Kontakt do mnie: GG: 10877407 Email: lsiwek5@wp.pl Proszę o nie usuwanie tego tematu - jak widzicie, tematem przewodnim było pytanie - jak takie coś zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lutego 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 A to musi być dokładnie identyczny przykład, nie można znaleźć czegoś lekko podobnego i przerobić? Słonko drogie, jak chcesz tworzyć gry, to musisz wiedzieć, że nie zrobisz w jeden dzień, tydzień czy nawet miesiąc czegoś wspaniałego. Np. znaną grę Bulletstorm która właśnie wyszła tworzyło ponad 100 osób przez 4 lata - a da się ją przejść w 6 godzin. Polecam uzbroić się w cierpliwość, rozpocząć przygodę z programowaniem - a za pół roku, rok, rozwiązania będą przychodziły same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 A to musi być dokładnie identyczny przykład, nie można znaleźć czegoś lekko podobnego i przerobić? Słonko drogie, jak chcesz tworzyć gry, to musisz wiedzieć, że nie zrobisz w jeden dzień, tydzień czy nawet miesiąc czegoś wspaniałego. Np. znaną grę Bulletstorm która właśnie wyszła tworzyło ponad 100 osób przez 4 lata - a da się ją przejść w 6 godzin. Polecam uzbroić się w cierpliwość, rozpocząć przygodę z programowaniem - a za pół roku, rok, rozwiązania będą przychodziły same. Najgorsze jest to - że nie mogę znaleźć nawet gry z usuwaniem / stawianiem klocków. Najgorsze są dla mnie podstawy, z resztą gry mogę sobie poradzić, co do tego, ile będę tworzyć grę - wiem, że nie stworzę niczego zaje**** w tydzień, dzień czy miesiąc, samo PISANIE gry, daje mi wiele radości, niestety - jak już wyżej pisałem, takie podstawy, które są dla niektórych banałem, dla mnie są dość dużą trudnością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 do wiekszosci rzeczy nie wystarczaja czyste przyklady, wezmy na to nie znajdziesz przykladu jak zrobic korzystanie z WC, musisz laczyc ze soba inne przyklady i umiejetnosci, np. do wspomnianego korzystania z wc musisz wykorzystac wiedze: -animcja(wiesz czego) -kierowanie postacia(klik lewym na klop itp) -czas w jaki ma sie oczysczac twoj bohater i wiele innych, przemysl nie rob od razu jakiegos crysisa czy wiedzmina, na poczatek zrob mario, do tego tez nie znajdziesz calego gotowca, pomysl co po kolei ma program robic, rozrysuj sobie i wez sie do kodzenia, jak nie bedziesz mogl czegos rozpracowac spytaj na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 do wiekszosci rzeczy nie wystarczaja czyste przyklady, wezmy na to nie znajdziesz przykladu jak zrobic korzystanie z WC, musisz laczyc ze soba inne przyklady i umiejetnosci, np. do wspomnianego korzystania z wc musisz wykorzystac wiedze: -animcja(wiesz czego) -kierowanie postacia(klik lewym na klop itp) -czas w jaki ma sie oczysczac twoj bohater i wiele innych, przemysl nie rob od razu jakiegos crysisa czy wiedzmina, na poczatek zrob mario, do tego tez nie znajdziesz calego gotowca, pomysl co po kolei ma program robic, rozrysuj sobie i wez sie do kodzenia, jak nie bedziesz mogl czegos rozpracowac spytaj na forum Tak - rozumiem, tylko zauważ, że początek gry (baza, podstawa, nie wiem jak to nazwać) najtrudniej zrobić, później jest już coraz łatwiej, mogę nawet dać link do gry, która jest już w miarę zrobiona, ale czuję że ta "baza" nie ma sensu, dlatego uderzam tutaj, na forum gdzie możecie mi pomóc. Ja naprawdę nie oczekuję cuda wianki, wystarczy żebym dostał takie coś: lub I to mi starczy, resztę wolę zrobić sam, a "baza", to dla mnie naprawdę, duża trudność. Robiłem już nie jedną grę i wiem jak się przygotować, tylko po prostu.. Taka gra, jak dałem screenshoty wyżej, to MOJE MARZENIE. Proszę o pomoc, kontakt podałem w pierwszym poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Lutego 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Wiesz, że ta gra ze screenów powstaje kilka miesięcy już? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Wiesz, że ta gra ze screenów powstaje kilka miesięcy już? I wiem że przez te pare miesięcy zdążyli zrobić stawianie klocków i bohatera, którym nawet nie możemy chodzić, a gra ma grywalność na poziomie -1. Przykłady czego szukam podałem w pierwszym poście, przypominam że za samodzielne wykonanie gry mogę zapłacić 20 złote, więcej informacji na Gadu-Gadu: 10877407 i emailu: lsiwek5@wp.pl LUB PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 1. Łatwe- podpowiem: masz event Left Button Pressed oraz funkcje: instance_create i instance_destroy. Jeśli chcesz siatkę to jest dzielenie całkowite: div. Np. 65 div 64* 64= 64. 2.Trudniejsze- tablice. 3.Proste- event destroy, instance_create 4.Proste- zwykła zmienna. 5.Trudniejsze- bawiłem się kiedyś w bombermana, odechciało mi się go robić, i go usunąłem, ale to było takie coś, tworzę obiekty we wszystkich miejscach, w których mogą się znaleźć, potem usuwam ale randomowo: funkcja choose, dodając do zmiennej, jeśli zostało wybrane kasowanie, i jeśli zmienna ma już wystarczającą wartość nie usuwam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 przypominam że za samodzielne wykonanie gry mogę zapłacić 20 złote pff, za 15 razy tyle dostaniesz demo w dzien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 pff, za 15 razy tyle dostaniesz demo w dzien Czuję że się dogadamy. :twisted: @kt1117 Bardzo dziękuję za chęć pomocy, ale ja już mam niszczenie / budowanie klocków, chodzi o te funkcje które podałem w pierwszym poście - jeśli umiesz zrobić taką grę - napisz mi na moje Gadu Gadu, to dogadamy się co do ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Te problemy są tak proste może poza generowaniem mapy. Naprawdę chcesz komuś za to zapłacić. Z reszto po co Ci to przecież i tak potem tego nie sprzedasz, a jeśli ty w to chcesz grać to weź sobie te 5 dych wydaj na minecrafta. Nie będę Ci podawał rozwiązań bo kt1117 wszystko Ci podał. Poczytaj jeszcze trochę forum weź zabierz się za jakiś mniejszy projekt bo duże projekty mogą zniszczyć twój zapał. Tak naprawdę to duże projekty są tylko dla hardcorów którzy nawet w szkole myślą o kodzie do swojej gry. Chcesz sobie tak psychikę zniszczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lutego 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Przykład stawiania i usuwania klocków: w globalnym obiekcie left pressed GML if place_free(x,y) instance_create(x,y,objKlocek); w left click klocka GML instance_destroy(); Już znalazłeś ;) No i pamiętaj, że to kosztowało 20 złotych! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Lutego 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Tak naprawdę to duże projekty są tylko dla hardcorów którzy nawet w szkole myślą o kodzie do swojej gry. Kurde, myślałem że to normalka :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Te problemy są tak proste może poza generowaniem mapy. Naprawdę chcesz komuś za to zapłacić. Z reszto po co Ci to przecież i tak potem tego nie sprzedasz, a jeśli ty w to chcesz grać to weź sobie te 5 dych wydaj na minecrafta. Nie będę Ci podawał rozwiązań bo kt1117 wszystko Ci podał. Poczytaj jeszcze trochę forum weź zabierz się za jakiś mniejszy projekt bo duże projekty mogą zniszczyć twój zapał. Tak naprawdę to duże projekty są tylko dla hardcorów którzy nawet w szkole myślą o kodzie do swojej gry. Chcesz sobie tak psychikę zniszczyć? Tak, chcę za to zapłacić nawet po to żeby rozwijać młodych programistów, wiesz? Dla mnie może nie jest to takie proste, cykl dnia i nocy, crafting (taki jak w minecrafcie). No i co że tego nie sprzedam? Dam to komuś za darmo, nie jestem żyła który wszystko sprzeda. :sp_ike: @ANtY Ja też. :crying: @gnysek Fajnie, tylko oprócz niszczenia / stawiania klocków jest: - Losowe generowanie świata - Cykl dnia i nocy - Crafting - Ekwipunek I tym podobne, a to już chyba nie jest takie proste. :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Przecież Ci tłuką do głowy ze zaczyna się od czegoś prostego. Równie dobrze możesz zacząć przygodę z programowaniem od Crysisa. Jak będziesz się rozwijał powoli to sam dojdziesz do tego jak to zrobic, bez przykładów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Lutego 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Przecież Ci tłuką do głowy ze zaczyna się od czegoś prostego. Równie dobrze możesz zacząć przygodę z programowaniem od zapłaceniem komuś za zrobienie Crysisa. fixed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Przecież Ci tłuką do głowy ze zaczyna się od czegoś prostego. Równie dobrze możesz zacząć przygodę z programowaniem od Crysisa. Jak będziesz się rozwijał powoli to sam dojdziesz do tego jak to zrobic, bez przykładów. Przecież to jest proste! Zrobiłem usuwanie / stawianie klocków ale NIE UMIEM zrobić takich rzeczy jak ekwipunek, crafting! Przecież tylko po to tutaj napisałem! Z resztą ta gra będzie prosta, "zlecenie" jest proste, grę później będę sam rozwijał, mi chodzi o zaprogramowanie samej "bazy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Co ty się tak na tą bazę uwziąłeś ? :P Pierwszy raz słyszę aby ktoś tak nazywał silnik :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Co ty się tak na tą bazę uwziąłeś ? :P Pierwszy raz słyszę aby ktoś tak nazywał silnik :) W takim razie silnik :sp_ike: jak zwał tak zwał, dla mnie to jest BAZA, pod grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lutego 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 @gnysek Fajnie, tylko oprócz niszczenia / stawiania klocków jest: - Losowe generowanie świata - Cykl dnia i nocy - Crafting - Ekwipunek I tym podobne, a to już chyba nie jest takie proste. :sp_ike: 1. funkcja random, pętla for 2. surface zmienający kolor 3. tablica + if 4. tablica Wcale nie takie trudne. Na siłę do zrobienia w dwa dni. Jak widzisz, mi wymyślenie tego zajęło minutę. Jak powiedziałem - poprogramuj z pół roku, rozwiązania przyjdą same, ale nie proś o gotowce, bo to niczego nie uczy. Tak jak wszystko inne w życiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 A system dnia i nocy da się zrobić chyba czarnym kwadratem i zmieniać mu tylko alphę wtedy będzie się robił bardziej ciemny ale ustawiasz go na max 50%. Musiałbym sprawdzić dokładnie ale chyba coś takiego wyjdzie. A co do ekwipunku to na portalu na pewno jest przykład choć osobiście nic się z przykładów nie nauczyłem wszystko co umiem a umiem jeszcze mało zawdzięczam opcji zrób to sam. A tak na serio to nie wyobrażam sobie minecrafta w 2d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Też napisałem mu na gg, że pół roku. ;) Chyba, mniej-wiecej wszyscy załapują gml'a po tym czasie. I czytać dużo o nim, wszystkie tematy w Pytaniach dla początkujących, wszystkie artykuły i wtedy na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Panie! bo tu logiki trzeba ;p Zawsze jak chcesz coś zrobić w swojej grze, musisz sobie to wyobrazić, potem narysować sobie to na kartce (np jak by wyglądał twój ekwipunek lub jak by działał), a potem zrobił go w grze. Zrób na przykład obiekt "obj_ekwipunek" i w "create" dajesz zmienne co odpowiadają liczbie przedmiotów np: drewno = 0; kamien = 0; piasek = 0; cokolwiekcomoznazebrac = 0; I w tedy kiedy np zbierzesz kamień czy odrąbiesz sobie kawałek drzewa dodajesz do kodu zbierania "obj_ekwipunek.drewno +=1;" i tyle. Jeżeli wiesz jak cośo zrobić "teoretycznie" lecz nie umiesz przelać tego na kod, masz na stronie przykłady. Ściągnij sobie wszystkie jakie są, po edytuj, zobacz jak to wszystko funkcjonuje , działaj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 1. funkcja random, pętla for 2. surface zmienający kolor 3. tablica + if 4. tablica Wcale nie takie trudne. Na siłę do zrobienia w dwa dni. Jak widzisz, mi wymyślenie tego zajęło minutę. Jak powiedziałem - poprogramuj z pół roku, rozwiązania przyjdą same, ale nie proś o gotowce, bo to niczego nie uczy. Tak jak wszystko inne w życiu. No tak, szukałem o tych rzeczach, ale nie wiem jak zrobić tego surface który zmienia kolor. Tak samo jest z craftingiem i ekwipunkiem. Tak - chętnie napisałbym coś do gry, tylko nie wiem co napisać, bo po prostu nie umiem! Inni nie mają "czasu", a ja nie mam do tego umiejętności, czasu mam nawet za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Gdzieś na głównej jest przykład płynnego cyklu dnia i nocy na surface. Edit: tutaj https://gmclan.org/index.php?plik=92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Gdzieś na głównej jest przykład płynnego cyklu dnia i nocy na surface. Edit: tutaj https://gmclan.org/index.php?plik=92 Właśnie na to trafiłem! https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=92 I teraz nasuwa się pytanie - jak zrobić, żeby ten dzień przelatywał, nie za szybko ale ciągle, bez naciskania przycisków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Jak nie potrafisz takiej banalnej rzeczy to mówię serio ODSTAW ten projekt i zrób coś małego. Jakiś może pac man z dodatkowymi featurami. Co ty myślisz że posklejasz Minecrafta paroma przykładami? To się grubo mylisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Jak nie potrafisz takiej banalnej rzeczy to mówię serio ODSTAW ten projekt i zrób coś małego. Jakiś może pac man z dodatkowymi featurami. Co ty myślisz że posklejasz Minecrafta paroma przykładami? To się grubo mylisz. Zapoznałem się, pozdrawiam. Jeśli nie chcesz mi pomagać - wyjdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Lutego 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Zapoznałem się, pozdrawiam. Jeśli nie chcesz mi pomagać - wyjdź. Ta arogancja daleko cię nie zaprowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lQs Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Ta arogancja daleko cię nie zaprowadzi. Tak, ale zauważ że napisałem już wyżej że podstawowe gry umiem zrobić, a nie umiem zrobić takiego banału żeby leciało z opóźnieniem i na przykład dzień i noc trwały 10 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi