Skocz do zawartości

Obsługa tabulatora


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Natrafiłem na problem z obsługą klawisza TAB w GMie v.8.0. Wg dokumentacji TAB traktowany jest jak każdy inny klawisz i powinny działać na nim funkcje keyboard_check(vk_tab), keyboard_check_pressed(vk_tab) i keyboard_check_released(vk_tab) a działa tylko i wyłącznie ostatni. Dodatkowo działa też keyboard_check_direct(vk_tab) mimo, że wg dokumentacji akurat TAB nie powinien. Czyli na upartego mamy działanie ciągłe oraz działa sprawdzanie "puszczania" klawisza TAB.

Czy możecie to potwierdzić na Waszych wersjach GMa?

 

Na razie rozwiązałem to tak, że w create mam dodatkowa zmienna tab:=false; i w stepie (lub w evencie "any key"):

GML
if keyboard_check_released(vk_tab) then tab:=false;

 

if keyboard_check_direct(vk_tab) and tab==false then {

//KOD KTORY MA SIE WYKONYWAC PO JEDNOKROTNYM NACISNIECIU TABA

tab:=true; //WYLACZENIE POWTORNEGO DZIALANIA TAB

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ten pascalowy zapis ":=" i "then" diała w GM. sprubuj samego "=" i nawiasów { }

e: i zamiast "and" daj "&&"

 

Działa nawet Begin i End zamiast { i } :)

 

Mi chodzi bardziej o błąd samego GM (nieprawidłowe działanie funkcji eyboard_check(vk_tab), keyboard_check_pressed(vk_tab) a raczej całkowity brak działania) a nie błędy kompilatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...