Skocz do zawartości

pasek życia


B&G MoH

Rekomendowane odpowiedzi

w obj_bohater(czy jak ty to tam masz) tworzysz sobie zmienną:

 

Create:

GML
hp = 100

 

Rysujesz pasek życia (Draw):

GML
draw_rectangle_color(0,room_height-16,hp,room_height,c_red,c_red,c_red,c_red,0)

draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,c_white,image_alpha); // Dzięki termu postać gracza nie zniknie z planszy.</span>

 

A puźniej gdzieś tam sprawdzasz czy hp>= 0 jeżeli jest to gracz ginie itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Tak:

GML
draw_set_color(c_red);

draw_set_alpha(1); // <-- jesli ta funkcja jest tylko w Pro, spokojnie ją pomiń

draw_rectangle(view_xview[0]+10, view_yview[0]+10, view_xview[0]+10+health, view_yview[0]+20, false);

 

health jest zmienną globalną, więc tylko ją gdzieś ustaw na wartość początkową > 0 żeby zobaczyć pasek energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...