Skocz do zawartości

Problem z kolizją


Trotom

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z game maker(8), otóż mam ustawione, aby przy kolizji z obiektem zmienna się zmniejszyła:

Event collision with slot1l

GML
if global.n=1 then obr=20*s1ll

if global.n=2 then obr=35*s1ll

if global.n=3 then obr=15*s1ll

if global.n=4 then obr=10*s1ll

if global.n=5 then obr=10*s1ll// to jest do określenia obrażeń

global.z1l-=obr

show_message('bum')

Lecz ta zmienna się nie zmniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem dodając przed show_message('0'), ale nic nie pokazało. Pomyślałem może, że nie dotyka sprite i wstawiłem sprite na całą kratkę, ale przezroczystego i też nic

 

Posty połączono:

 

Czekam na odpowiedź w tej sprawie. Unieruchamia ona produkcję mojej gry.

 

To w międzyczasie jak nie masz co robić to możesz przeczytać regulamin. Warn.

Platyna

 

Edit: Odświeżam, bo problem nie został rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
sprawdziłem dodając przed show_message('0'), ale nic nie pokazało. Pomyślałem może, że nie dotyka sprite i wstawiłem sprite na całą kratkę, ale przezroczystego i też nic

Coś mi się zdaje że jak sprite jest przezroczysty to nie następuje kolizja. Wyjścia są dwa: ustaw maskę dla obiektu, albo daj sprite, ale przynajmniej trochę pokolorowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos ci sie zle zdaje, M@ILOSZU. Ze zdajowaniem to sobie idz do Nibylandii, i tam wrozki w blad wprowadzaj. Czasami lepiej cos sprawdzic, co nie? Zwlaszcza gdy to jest bardzo proste.

Podejzewam, ze gdzies ta twoja zmienna sie ustawia z powrotem na full, np step czy cos. Jesli bedziesz po godzinie 16 online, zagadamy na GG, bo jesli sam tego dalej nie mzoesz odkryc, chetnie podejze projekt.

Twoj sposob nazywania zmiennych jest baardzo abstrakcyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M@ILOSZ sprite obiektu zderzenia i pocisku jest ustawiony na to co ma wyświetlać i mogę ciebie zapewnić, że się stykają.

PoxiPol nie ustawiam tej zmiennej gdzieś na full, bo tylko w create jest napisana ilość jaka ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...