dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Witam jak zrobic aby np to co narysuje i obiekt jaki stworze podążał za ekranem np w ustawieniach rooma moge wybrac tylko jednego viewa i jest nim postac a chce inne statystyki i tabelki aby wraz z graczem sie przesuwały proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Musisz rysować je względem ekranu, tj. view_xview[0] i view_yview[0] https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 - pkt 24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Wszystkie tabelki itd rysujesz uwzględniając pozycję viewa, najprościej po prostu na początku drawa daj GML x = view_xview[0]; y = view_yview[0]; draw_tabelka(x, y); draw_tekst_na_tabelce(x+5, y+5); //itd, wszystko rysujesz uwzględniając x i y (x +coś, y + coś)</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 nie rozumiem mozna jakis przykladzik w ktorym bedzie chdizl jakis ludizk i zanim pare tabelek jakis ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 1. tworzysz nowy object 2. tworzysz sprita jakiejś tabelki 3. do eventu "draw" tego objectu z pkt. 1 wkładasz kod: GML xx = view_xview[0]; yy = view_yview[0]; draw_sprite( NAZWA SPRITU Z PKT. 2, -1 ,xx, yy ); LUB GML draw_sprite( NAZWA SPRITU Z PKT. 2, -1 , view_xview[0], view_yview[0] ); prościej chyba się nie da wytłumaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się