Skocz do zawartości

Lenghdiry <_<


alwin

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem wczoraj projekt gry mojego brata sprzed 5 lat :boxed: , on z racji ze już nie ma czasu na takie zabawy jak GM na pewno nie będzie go dokańczał więc postanowiłem choć coś z niego wyskrobać. Jest to rpg z animacją szkieletową, no i mam pytanko. Całą postać rysuje w draw, tak samo i bron. Jak więc zrobić kolizje wroga z bronią jeżeli ze spritami nie można sprawdzać kolizji?

 

 

GML

xs=image_xscale;

ys=image_xscale;

rot=image_angle;

anim=0;//prędkość animacji - szybkość ruchu rękoma tłowiem itp.

 

draw_sprite_ext(miecz, global.HandArmor, x+lengthdir_x(-27,(rot+80)+30*cos(degtorad(anim))),

y+lengthdir_y(-27,(rot+80)+30*cos(degtorad(anim))),

xs,ys,(rot-40)+60*cos(degtorad(anim)),coll,alpha);

Próbowałem z collision_line ale ni Hama tego nie ogarnę. Próbowałem z draw_line aby choc narysować linię która by się poruszała jak ten miecz ale też nie umie :unsure:

 

Jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

collision_circle w miejscu rysowania miecza? Tylko sobie przypisz te obliczenia do zmiennych tymczasowych, zeby dwa razy nie liczyć. Btw. w tym kodzie tego cosinusa z degtorad chyba na lenghtdir_x mozna zamienić, bo jakoś mi się tak wydaje, ze to podobny wzór był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

collision_circle w miejscu rysowania miecza? Tylko sobie przypisz te obliczenia do zmiennych tymczasowych, zeby dwa razy nie liczyć. Btw. w tym kodzie tego cosinusa z degtorad chyba na lenghtdir_x mozna zamienić, bo jakoś mi się tak wydaje, ze to podobny wzór był.

 

Dokładnie w którym miejscu collision_circle? bo miecz ma taki ruch dzięki temu kodowi wyżej:

 

389da4f976.jpg

90e846826d.jpg

 

I rusza się razem z ręką. Jezeli dam collision_circle w x i y origina miecza to będzie 'haczył także tych stojacych z tyłu.'

 

d19b0b5811.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...