alwin Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Znalazłem wczoraj projekt gry mojego brata sprzed 5 lat :boxed: , on z racji ze już nie ma czasu na takie zabawy jak GM na pewno nie będzie go dokańczał więc postanowiłem choć coś z niego wyskrobać. Jest to rpg z animacją szkieletową, no i mam pytanko. Całą postać rysuje w draw, tak samo i bron. Jak więc zrobić kolizje wroga z bronią jeżeli ze spritami nie można sprawdzać kolizji? GML xs=image_xscale; ys=image_xscale; rot=image_angle; anim=0;//prędkość animacji - szybkość ruchu rękoma tłowiem itp. draw_sprite_ext(miecz, global.HandArmor, x+lengthdir_x(-27,(rot+80)+30*cos(degtorad(anim))), y+lengthdir_y(-27,(rot+80)+30*cos(degtorad(anim))), xs,ys,(rot-40)+60*cos(degtorad(anim)),coll,alpha); Próbowałem z collision_line ale ni Hama tego nie ogarnę. Próbowałem z draw_line aby choc narysować linię która by się poruszała jak ten miecz ale też nie umie :unsure: Jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 collision_circle w miejscu rysowania miecza? Tylko sobie przypisz te obliczenia do zmiennych tymczasowych, zeby dwa razy nie liczyć. Btw. w tym kodzie tego cosinusa z degtorad chyba na lenghtdir_x mozna zamienić, bo jakoś mi się tak wydaje, ze to podobny wzór był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Taki drobny błąd, literówka. W zmiennej ys powinno byc yscale, a jest xscale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 collision_circle w miejscu rysowania miecza? Tylko sobie przypisz te obliczenia do zmiennych tymczasowych, zeby dwa razy nie liczyć. Btw. w tym kodzie tego cosinusa z degtorad chyba na lenghtdir_x mozna zamienić, bo jakoś mi się tak wydaje, ze to podobny wzór był. Dokładnie w którym miejscu collision_circle? bo miecz ma taki ruch dzięki temu kodowi wyżej: I rusza się razem z ręką. Jezeli dam collision_circle w x i y origina miecza to będzie 'haczył także tych stojacych z tyłu.' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 No to sprawdzaj jeszcze czy kąt pomiędzy dotkniętym przez collision circle przeciwnikiem a graczem mieści się w zakresie np. od rot - 45 do rot + 45. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się