Micanser Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Hejka, mam pewien problem, chce aby obiekt po dojechaniu do jakiejś pozycji na mapie, zatrzymywał się, ale ta pozycja to zmienna. Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Proponuję zrobić to w dwóch zmiennych np. global.xx, w której zapisujesz x pozycji oraz global.yy, w której zapisujesz y pozycji. if (obiekt.x == global.xx && obiekt.y == global.yy) { //instrukcje } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Dięki :thumbsup: Jest jeden błąd, zmaiast if (obiekt.x == global.xx && obiekt.y == global.yy) trzeba wpisać if point_distance(x,y,global.xx,global.yy) <=1 Dlatego bo jeśli zrobie tak jak ty napisałeś, to obiekt po trafieniu do tego punktu bezprzerwy odwraca się o 180 stopnii, mimo to i tak bez twojej pomocy by mi się to nie udało. Będziesz w Creitsach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Etam. To nie jest błąd. Patrz: jeśli x = 2.234523.... a xx = 2 to x <> xx, prawda? if (round(obiekt.x) == round(global.xx) && round(obiekt.y) == round(global.yy)) { //DO } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Nie będe się sprzeczał, zapewne masz racje. Mam jeszcze jeden problem, Mam obiekt A i obiekt B, kiedy obiekt A zbliży się na pewną odległosć do obiektu B, obiekt A zaczyna strzelać w kierunku obiektu B. I tu mam pewnen kłopot, jeśli postawie dwa obiekty B (nie obok siebie), obiekt A liczy odległoś tylko do pierszego obiektu B, a drugi obiekt B ignoruje, jak zrobić by zwracał uwage nta ten który jest bliżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 W obliczaniu odleglosci uzyj instance_nearest(x,y,obiektB) zamiast obiektB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Dzięki Hanjuso :thumbsup: Będziesz w creditsach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 30 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Dzięki Hanjuso :thumbsup: Będziesz w creditsachZa zwykłe wyszukanie funkcji w helpie? :| Micanser, lepiej byś się nie przyznawał. Co to z dzisiejszą młodzieżą porobiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Za zwykłe wyszukanie funkcji w helpie? :| Micanser, lepiej byś się nie przyznawał. Co to z dzisiejszą młodzieżą porobiło. Za dużo Tibii? =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Nie umiem angielskiego, bo ucze się niemieckiego (moim zdaniem łatwiejszy), dlatego nie szukam w helpie (zazwyczaj). O co ci chodzi z tą Tibią?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 nie trzeba znać angielskiego, wystarczy strona http://slowniki.onet.pl i wpisywanie kolejnych wyrazów z nazwy funkcji (instance - instancja (obiekt), nearest - najbliżej położony) i mamy problem z głowy. Ja właśnie czytając pomoc do game makera nauczyłem się dużej ilości angielskich słów. Dużo do tej pory nie rozumiem, ale znając co drugie słowo jestem już w stanie coś z tekstu zrozumieć. A niemiecki nie jest łatwiejszy bo oni mają przypadki ;] no i trzeba pamiętać kiedy ßäöü a kiedy normalne litery są, i że nie zawsze jak coś po polsku jest rodzaju męskiego czy żeńskiego to w niemieckim też tak jest, i każdy czasownik się odmienia przez osoby. A anglicy nie mają ani przypadków ani rodzajów, a i odmiana przez osoby nie dotyczy więkoszości wyrazów. A od Tibi z ludzi robią się bezmózgi (jak ten co matkę zlał krzesłem czy jakoś tak), może stąd to porównanie (aczkolwiek nie ja to pisałem, więc mogę być w błędzie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się