edzio20 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Cze! Mam pytanie jak pisze: GML if (place_meeting(x,y,obj_s1)) { kolizjaZ = place_meeting(x,y,obj_s1) kolizjaID = kolizjaZ.id } To wyskakuje mi błąd: Error in code at line 4: kolizjaID = kolizjaZ.id ^ at position 26: Unknown variable id Jak to napisać by zapisywało id tego obiektu? Kiedyś to robiłem i mi działało tylko nie jestem pewien czy to tak wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Do tego służy funkcja instance_place() a nie place_meeting(); place_meeting zwraca 0 lub 1 a instance_place zwraca -4 lub id Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 -4 ? a to z jakiej racji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 -4 to id objectu noone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 I dobrze jak w zakładce errors zaznaczysz treat unkown variable to null czy jakoś tak podobnie bo dzięki temu nie musisz deklarować wszystkich zmiennych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 I dobrze jak w zakładce errors zaznaczysz treat unkown variable to null czy jakoś tak podobnie bo dzięki temu nie musisz deklarować wszystkich zmiennychTak, a potem szukaj czemu coś nie działa jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 I dobrze jak w zakładce errors zaznaczysz treat unkown variable to null czy jakoś tak podobnie bo dzięki temu nie musisz deklarować wszystkich zmiennych Tak, ale wszystkie zmienne, które nie są zainicjowane, traktuje jako 0. A mowa o -4. Noone? Czyli, że instancja obiektu nic? Fajnie, tylko po co takie coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 instance_place zwraca -4 lub id Jak jest obiekt - zwraca jego id. Jak nie ma - zwraca noone. Przecież to logiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Zobacz różnicę między 0, a nic. Różnica zasadnicza. 0 - to jednak jakaś wartość. A "nic" to brak nawet wartości. Np jak masz nieuzupełnioną tabelkę, to każde takie pole nie ma wartości 0 tylko właśnie nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Uzjel, jakieś źródło tej informacji? To nie c# java czy co tam chcesz, tu nie ma _niczego_. noone to stała oznaczająca -4 (co już zostao stwierdzone), i gm po prostu może zwracać ją w niektórych funkcjach i może przyjmuje ją jako argument. Ale to dalej liczba, tak samo jak true=1 i false=0. Gdy nie nadasz jakieś komórce tablicy wartości (zrobisz array[10] = 666) to komórki, które są w tej tablicy ale nie nadałeś im wartości (array[0-9]) mają całkowicie liczbowe wartości 0 - możesz zrobić wtedy [array[5] += 2], i array[5] będzie wynosiło 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Chciałem mu tylko wytłumaczyć różnicę między "nic" a 0 i tyle. Dobrze wiem że GM reprezentuje nic jako -4 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się