Skocz do zawartości

Zablokowane Podążanie rooma za wieloma obiektami


Marcin T.

Rekomendowane odpowiedzi

a po drugi jak się rozsuną, to i tak ich nie będzie widać
No ta, ale nie ma sposobu, aby pokazać na ograniczonym viewie dwa obiekty gdy się "rozsuną".

Chyba, że skalując ekran, ale o tym nic nie pisał, więc pomijamy. A i tak aby to jakoś wyglądało można by zmniejszyć max 2 razy, więc wyszło by na jedno, że jak się "zbyt rozsuną" to nie będzie widać ;d

 

A z tym igrekiem to już daj spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad - wtedy ekran będzie podążał za tym obiektem, którego Create wykonało się drugie :P view_object[0] się po prostu nadpisze.

 

Jeśli sytuacja gdy będą zbyt daleko od siebie nie nastąpi to podałem ci już rozwiązanie, no ale dobrze, masz instrukcję.

 

1. Zmień to object following w ustawieniach viewa na no object.

2. Utwórz jakiś obiekt oCamera

3. Wpis do jego Stepu:

GML
sredniaX = (obiekt1.x + obiekt2.x) / 2;

sredniaY = (obiekt1.y + obiekt2.y) / 2;

 

view_xview[0] = sredniaX;

view_yview[0] = sredniaY;

obiekt1 i obiekt2 masz oczywiście zamienić na nazwy swoich obiektów.

4. Utwórz ten obiekt w roomie (w edytorze ustaw go gdziekolwiek, jedną sztukę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może po prostu niech podąża za obiektem, który jest najbliżej granicy viewa np.

 

if x<view_xview OR x>view_xview+view_hview - 50 OR y<view_yview OR y>view_yview + view_wview -50

view_object[0]=id

Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale napisałeś taki kod:
Jeśli jestem poza viewem to ustawiam viewa, aby podążał za mną.

Co w przypadku gdyby obiekty się od siebe zbyt oddaliły spowodowało by skakanie ekranu - najpierw centrował by się na obiekt2, bo wyszedł on poza ekran, a w następnej klatce na obiekt1 - bo przecież view jest teraz gdzie indziej i nie obejmuje już obiektu 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...