Marcin T. Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Witam Mam pytanie. Czy da się zrobić tak, że room podąża za wieloma obiektami, a nie tylko za jednym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 A jak chcesz żeby to dokładnie wyglądało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 po pierwsze nie room tylko view a podrugie jak odejdą za daleko od siebie to co ma się stać ?? ma pęknąć na pół, czy co ? bo ja nie wiem jak jeden prostokąt ma biegać za np. 10 obiektami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Średnią? GML sredniaY = (obiekt1.x + obiekt2.x) / 2; sredniaY = (obiekt1.y + obiekt2.y) / 2; view_xview[0] = sredniaX; view_yview[0] = sredniaY; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Dawidds, od razu 2 rzeczy zauważyłem - po 1 masz zainicjowane dwie średnie osi Y, a po drugi jak się rozsuną, to i tak ich nie będzie widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Wyciągnij najdalszy obiekt funkcją: instance_furthest( x, y, obj ); A następnie wylicz do niego wektor itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 a po drugi jak się rozsuną, to i tak ich nie będzie widaćNo ta, ale nie ma sposobu, aby pokazać na ograniczonym viewie dwa obiekty gdy się "rozsuną". Chyba, że skalując ekran, ale o tym nic nie pisał, więc pomijamy. A i tak aby to jakoś wyglądało można by zmniejszyć max 2 razy, więc wyszło by na jedno, że jak się "zbyt rozsuną" to nie będzie widać ;d A z tym igrekiem to już daj spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 można przecież zmieniać view_xview, view_yview, view_hview i view_wview względem punktu X,Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Nie oto mi chodzi. Jak mamy rooma i wchodzimy w zakładkę views to tam jest taka opcja object following, tylko, że tam można wybrać tylko jeden obiekt, a mi chodzi o kilka. Czyli żeby views, room ( co tam chcecie ) podążał za różnymi obiektami, a nie tylko za jednym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 za kilkoma - OK. ale czy masz zamiar sterować jednym viewem z jednym portem (i ew. zastosować zooma), czy podzielić ekran na kilka portów i w każdym mieć podążanie za innym obiektem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Nie, nie chce nic dzielić, ani stosować zooma. Chce zwykły room. Wiem, że to bez sensu, bo jeśli dwa obiekty pujdą w dwa kierunki to co wtedy, ale wy mojej grze tak nie będzie, bo po prostu obiekt zamienia się na inny i chce, żeby za tym innym, również szedł views / room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 że jest obiekt A i zmienia się w B i wtedy za B ma podążać ?? Edit: Jak tak, to przed zmianą instancji wsadź: GML view_object[/*nr viewa*/]=/*nazwa obiektu*/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Bądź daj ten kod: GML (Create) view_object[0]=id;W Create obiektu A jak i B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Konrad - wtedy ekran będzie podążał za tym obiektem, którego Create wykonało się drugie :P view_object[0] się po prostu nadpisze. Jeśli sytuacja gdy będą zbyt daleko od siebie nie nastąpi to podałem ci już rozwiązanie, no ale dobrze, masz instrukcję. 1. Zmień to object following w ustawieniach viewa na no object. 2. Utwórz jakiś obiekt oCamera 3. Wpis do jego Stepu: GML sredniaX = (obiekt1.x + obiekt2.x) / 2; sredniaY = (obiekt1.y + obiekt2.y) / 2; view_xview[0] = sredniaX; view_yview[0] = sredniaY; obiekt1 i obiekt2 masz oczywiście zamienić na nazwy swoich obiektów. 4. Utwórz ten obiekt w roomie (w edytorze ustaw go gdziekolwiek, jedną sztukę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 29 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Nie działa. Dam plik gry, ok. Klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Ja coś tam Ci zrobiłem: https://gmclan.org/up6767_12_pulpit_gra.html Nie wiem czy Ci o to chodzi, ale chyba o to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 a może po prostu niech podąża za obiektem, który jest najbliżej granicy viewa np. if x<view_xview OR x>view_xview+view_hview - 50 OR y<view_yview OR y>view_yview + view_wview -50 view_object[0]=id Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 a może po prostu niech podąża za obiektem, który jest najbliżej granicy viewa np. if x<view_xview OR x>view_xview+view_hview - 50 OR y<view_yview OR y>view_yview + view_wview -50 view_object[0]=id Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale napisałeś taki kod:Jeśli jestem poza viewem to ustawiam viewa, aby podążał za mną. Co w przypadku gdyby obiekty się od siebe zbyt oddaliły spowodowało by skakanie ekranu - najpierw centrował by się na obiekt2, bo wyszedł on poza ekran, a w następnej klatce na obiekt1 - bo przecież view jest teraz gdzie indziej i nie obejmuje już obiektu 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 30 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Dzięki, już jest ok. Temat zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi