Mucco Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Witam, chcę napisać taką grę jak Minecraft (minecraft.net). Czy GM8 uciągnąłby podobą grę? Jeśli tak, to ile maksymalnie obiektów (kwadratów)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 w 2D, tak. w 3D szkoda czasu, nawet małej mapy z minecrafta nie wyświetlisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 a jak ustawi mgłe 95% to nie będzie się zawieszać ;d lepiej zrób coś takiego w izometrii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 GM8 podobno wyświetla 32000 trójkątów bez problemu, wyświetlisz jakieś 2600 klocków. oczywiście to tylko spekulacje, dane z pamięci, rzeczywistość skrzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 plansza 13x13x13 bloczków to nie bardzo dużo ;d coś za dużo to 35 ;d 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Kto mówi, że cała plansza musi być od razu renderowana? I kto mówi, że ma zostać użyty silnik GMa do projekcji 3D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 może w ultimate 3d wypalił by taki pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan123 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 może blender ???? he ??? w nim też można robić gry .... :D a w końcu to program do 3 d więc będzie śmigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Najlepiej nie rób klona takiej przeciętnej gry, zakładając, że nie zrobisz go lepiej... po co robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Możesz napisać skrypt który nie będzie renderował klocków których nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 @2xUP Oj bedzie w tfasz! @topic Racja w tym, że po co klonować ideał? i tak nigdy nie dorównasz Notchowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Możesz napisać skrypt który nie będzie renderował klocków których nie widać. omg wiesz co to BUFOR Z? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 A wiesz co to frustrum culling? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Frustrum culling. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 ale wiecie co to oct-tree? :D oj, GM by uciagnal identyczny rendering co minecraft, spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Omg jezeli gm uciągnoł by taki rendering z mc to po co ja się męczę z c++? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 meczysz sie po te zeby na typowym kompie bylo 200 FPS a nie 15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 moze to i prawda :). Dzieki physicsowi za silnik <klania_sie> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 omg wiesz co to BUFOR Z? ? Co z tego że wyświetla pierwszy w kolejności obraz(znaczy dużo z tego, ale co to ma do optymalizacji)? Obliczenia nadal są robione... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 minecraft dziala szybko dzieki occlusion cullingowi i brakowi filtrowania tekstur (ktore wlasnie jest kluczowym aspektem wydajnosciowym). jesli by uzyc tego samego w GMie + listy wyswietlania (GMowe d3d_model_*() ) to dzialalo by to identycznie szybko, jak nie szybciej i mity ze GMowe 3d jest wolne w kazdej postaci sa bledne, bo wystarczy umiec dodac optymalizacje i dziala szybko jak w typowych malych grach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Tak, a później przy obracaniu stosowałbyś frustrum culling, czy jak on tam ma, a przy przemieszczaniu się graczy aktualizowałbyś tą listę. I tak, gdy mi minecraft pokazuje "chunk updates: 100" to by znaczyło że być sobie w sekundzie w tej liście zmienił 100*8*8*8=51k bloczków / 60 = ~1k na sekundę. I samo uaktualnianie wyświetlanych by gma zabiło. W gmie occlusion culling działa automatycznie? Ed: I jeszcze jeden aspekcik (jakbyś stwierdził i tak, że się da (jak się da to nie gadaj a rób, gwarantuję, że spodoba się na obu gmc)) - już to widzę, jak byś generował generował mapki proceduralnie ;] Problem nie tkwi w gmie w 3d, bo ono akurat do takich działań nie ma żadnych przeciwwskazań, ale w samej szybkości gmla. Generowanie mapek czy chociażby pakowanie chunków w pakiety żeby wysłać w multi i byś miał niski fps tam, gdzie się nie spodziewałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 nie zrozumieliśmy się. zamiast rysować bloki poprzez d3d_block ładujesz je do sektorów z d3d_model, potem dzielisz scene na węzły octtree, na nim liczysz occlusion culling i rysujesz tylko te sektory które widzisz całe bądź rysujesz bardziej zagnieżdżone ich fragmenty. minusem może być tutaj narzut pamięci vram ale dzisiejsze karty spokojnie z tym sobie poradzą, co to dla nich kilkaset tysięcy wierzchołków w buforze EDIT: mapy czysto proceduralne generowane? no problemo - równania fraktalowe i wysyłasz tylko parametry :) czy bym to zrobił? chętnie, ale pierw wykonam swoje obowiązki, dopiero potem zrobię to i wrzucę do zasobów bo może się przydać nie jednemu, tak jak mówisz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 EDIT: mapy czysto proceduralne generowane? no problemo - równania fraktalowe i wysyłasz tylko parametry :)No tyle to wiem, chodziło o kwestie wydajności ;) Masz tak sobie policzyć (wysłać do klienta żeby on sobie policzył) (dla kwadratu o "promieniu" 5) 1000*1000*1000, czyli 1kkk bloczków. Nawet jakbyś zmniejszył rozmiar to by dalej było dużo i byś czekał na wczytanie poziomu lata. czy bym to zrobił? chętnie, ale pierw wykonam swoje obowiązki, dopiero potem zrobię to i wrzucę do zasobów bo może się przydać nie jednemu, tak jak mówisz :)Ile razy już to słyszeliśmy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Nawet jakbyś zmniejszył rozmiar to by dalej było dużo i byś czekał na wczytanie poziomu lata. liczby z kosmosu Ile razy już to słyszeliśmy smile.gif bo ja w przeciwieństwie do Ciebie mam pracę, obowiązki i życie towarzyskie, a beztroskie leniuchowanie nad kodem z brzuchem do góry i ogólne nerdowanie przed monitorem zostawiłem dawno za sobą, dorośniesz to zrozumiesz, teraz póki co tego od Ciebie nie wymagam. bez urazy ofc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 a ja zarzucę od siebie: typowa mapa ma wielkość 256*256*256, dosyć rzadko się stosuje mapy 512*512*512, 128*128*128, mi komp wysiada dopiero przy 512*1028*512, więc minecraft musi mieć b.dużą wydajność, do tego dochodzi 3d+ system chatu i graczy, dźwięki + kilka bajerków. gm by nie uciągnął by tego wszystkiego, java to co innego, lecz c++ i java by uciągneły. jeszcze jest 20> typów bloków, fizyka wody, i lawy. trudno by było zrobić minecrafta w gm, podejrzewam że by uciagnął maks mape 64*32*64. jak by istniał mc w gm, mój komp by nie uciągnął, w mc mam zaledwie 32 fps. brilliant. może sylnik psysia + c++ to dla dawki dobry wybór, nie męczy się bez celu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Zrób panie YXE zrób :) Chętnie bym zobaczył :P Choć wątpię, że będzie miało takie rzeczy jak MC :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 maciej: i mowi to 9-cio latek na podstawie wlasnego doswiadczenia, ktore w programowaniu ma niewielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Trzeba przyznać fakt, że GM do gry MC like się po prostu nie nadaje :) ( Chociażby przez ograniczoną wielkość tablic ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Trzeba przyznać fakt, że GM do gry MC like się po prostu nie nadaje :) ( Chociażby przez ograniczoną wielkość tablic ) nadaje się czy nie, czekam, aż ΨΧΞ zrobi te mapki w GMie. może kiedyś się doczekam, sam chętnie bym skorzystał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 I ja. BO nie wiem jak w xenonie odpalic 3D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się