Skocz do zawartości

Minecraft w GM8


Mucco

Rekomendowane odpowiedzi

ale wiecie co to oct-tree? :D

oj, GM by uciagnal identyczny rendering co minecraft, spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minecraft dziala szybko dzieki occlusion cullingowi i brakowi filtrowania tekstur (ktore wlasnie jest kluczowym aspektem wydajnosciowym). jesli by uzyc tego samego w GMie + listy wyswietlania (GMowe d3d_model_*() ) to dzialalo by to identycznie szybko, jak nie szybciej i mity ze GMowe 3d jest wolne w kazdej postaci sa bledne, bo wystarczy umiec dodac optymalizacje i dziala szybko jak w typowych malych grach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, a później przy obracaniu stosowałbyś frustrum culling, czy jak on tam ma, a przy przemieszczaniu się graczy aktualizowałbyś tą listę. I tak, gdy mi minecraft pokazuje "chunk updates: 100" to by znaczyło że być sobie w sekundzie w tej liście zmienił 100*8*8*8=51k bloczków / 60 = ~1k na sekundę.

 

I samo uaktualnianie wyświetlanych by gma zabiło.

 

W gmie occlusion culling działa automatycznie?

 

Ed: I jeszcze jeden aspekcik (jakbyś stwierdził i tak, że się da (jak się da to nie gadaj a rób, gwarantuję, że spodoba się na obu gmc)) - już to widzę, jak byś generował generował mapki proceduralnie ;]

Problem nie tkwi w gmie w 3d, bo ono akurat do takich działań nie ma żadnych przeciwwskazań, ale w samej szybkości gmla. Generowanie mapek czy chociażby pakowanie chunków w pakiety żeby wysłać w multi i byś miał niski fps tam, gdzie się nie spodziewałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumieliśmy się.

zamiast rysować bloki poprzez d3d_block ładujesz je do sektorów z d3d_model, potem dzielisz scene na węzły octtree, na nim liczysz occlusion culling i rysujesz tylko te sektory które widzisz całe bądź rysujesz bardziej zagnieżdżone ich fragmenty. minusem może być tutaj narzut pamięci vram ale dzisiejsze karty spokojnie z tym sobie poradzą, co to dla nich kilkaset tysięcy wierzchołków w buforze

 

EDIT: mapy czysto proceduralne generowane? no problemo - równania fraktalowe i wysyłasz tylko parametry :)

 

czy bym to zrobił? chętnie, ale pierw wykonam swoje obowiązki, dopiero potem zrobię to i wrzucę do zasobów bo może się przydać nie jednemu, tak jak mówisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: mapy czysto proceduralne generowane? no problemo - równania fraktalowe i wysyłasz tylko parametry :)
No tyle to wiem, chodziło o kwestie wydajności ;) Masz tak sobie policzyć (wysłać do klienta żeby on sobie policzył) (dla kwadratu o "promieniu" 5) 1000*1000*1000, czyli 1kkk bloczków. Nawet jakbyś zmniejszył rozmiar to by dalej było dużo i byś czekał na wczytanie poziomu lata.

 

czy bym to zrobił? chętnie, ale pierw wykonam swoje obowiązki, dopiero potem zrobię to i wrzucę do zasobów bo może się przydać nie jednemu, tak jak mówisz :)
Ile razy już to słyszeliśmy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakbyś zmniejszył rozmiar to by dalej było dużo i byś czekał na wczytanie poziomu lata.

liczby z kosmosu

 

Ile razy już to słyszeliśmy smile.gif

bo ja w przeciwieństwie do Ciebie mam pracę, obowiązki i życie towarzyskie, a beztroskie leniuchowanie nad kodem z brzuchem do góry i ogólne nerdowanie przed monitorem zostawiłem dawno za sobą, dorośniesz to zrozumiesz, teraz póki co tego od Ciebie nie wymagam.

bez urazy ofc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zarzucę od siebie: typowa mapa ma wielkość 256*256*256, dosyć rzadko się stosuje mapy 512*512*512, 128*128*128, mi komp wysiada dopiero przy 512*1028*512, więc minecraft musi mieć b.dużą wydajność, do tego dochodzi 3d+ system chatu i graczy, dźwięki + kilka bajerków. gm by nie uciągnął by tego wszystkiego, java to co innego, lecz c++ i java by uciągneły. jeszcze jest 20> typów bloków, fizyka wody, i lawy. trudno by było zrobić minecrafta w gm, podejrzewam że by uciagnął maks mape 64*32*64. jak by istniał mc w gm, mój komp by nie uciągnął, w mc mam zaledwie 32 fps. brilliant. może sylnik psysia + c++ to dla dawki dobry wybór, nie męczy się bez celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciej: i mowi to 9-cio latek na podstawie wlasnego doswiadczenia, ktore w programowaniu ma niewielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać fakt, że GM do gry MC like się po prostu nie nadaje :) ( Chociażby przez ograniczoną wielkość tablic )

nadaje się czy nie, czekam, aż ΨΧΞ zrobi te mapki w GMie. może kiedyś się doczekam, sam chętnie bym skorzystał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...