Skocz do zawartości

obiekt lecący


Rekomendowane odpowiedzi

użyj instance_nearest które zwarca id najbliżej położonego obj np instance_nearest(x,y,o_most) zwraca najbliższy o_most od pozycji aktywnego obiektu

czyli użyj tej opcji podczas gdy będziesz usuwał obiekt

GML
global.resp=instance_nearest(x,y,o_most);

potem w jakimś tam obiekcie w step walisz

GML
var dir;

if global.resp!=0

{

dir=random(360)

with(instance_id(global.resp)) // lub instance_exists(global.resp)

{

var dir;//to możesz walnąć w create o_most

dir=random(360)

respx=lengthdir_x(100,dir)

respy=lengthdir_y(100,dir) //co do tych funkcji nie jestem pewien

}

instance_create(respx,respy,obj)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka za odświeżenie ale nie opłaca robić nowego tematu więc mam obj blokada(solid) bez sprita ale za to w draw mam coś takiego

GML
for(n=0;n<blokades;n+=1;)

{

draw_sprite_ext( spr_blokada, image_index, view_xview+150*n, view_yview+460, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha )

}

 

I w kolizji z piłką z obj_blokada mam klocek bounce jest solid i precesyjnej i piłka przelatuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyłem przykładu blura na surfacach psichixa w mojej grze i jak w r_level1 to nie wyskakuje żaden błąd ale jak włącze level2 to już wyskakuje coś takiego, pomimo że są takie same obiekty w roomie..

 

GML
___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object blur:

 

Trying to use non-existing surface.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby się odwoływał do nieistniejącej błąd dotyczył by nieistniejącej zmiennej (unknown variable), nie surfejsa :)

 

Usunąłeś surfejsa, odwołujesz się nie do tej zmiennej co trzeba albo zrobiłeś tych surfejsów za dużo i się pamięć skończyła (za duży surface też się chyba pod to łapie).

 

Zaznacz temu obiektowi persistent i wywal go z drugiego roomu?

 

Ostatecznie sprawdzaj przed użyciem tego surfejsa czy on istnieje, i jeśli nie istnieje to go stwórz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...