szpaq99 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Jak zrobić żeby obiekt leciał w jakiś kszatłt np. w ósemke, czyli lecą ma tak skręcać aby tworzył ósemkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 można zrobić to na wiele sposobów, których nie chce mi się tłumaczyć, więc proponuję pathe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 zrób to pathami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan123 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 a jeżeli byś nie chciał pathami to musiał byś się trochę napracować z direction :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 a jeżeli byś nie chciał pathami to musiał byś się trochę napracować z direction napracować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 jeszcze jedno pytanie jak zrobić jak obj się zniszczy to ma go tworzyć 100 pikseli od obj most najbliższego obj most bo jest kilka na mapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Ale w określonym punkcie, czy dokładnie 100pix od mostu (na takim kole wokół o r=100) czy jak? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 dokładnie x i y 100px od mostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 użyj instance_nearest które zwarca id najbliżej położonego obj np instance_nearest(x,y,o_most) zwraca najbliższy o_most od pozycji aktywnego obiektu czyli użyj tej opcji podczas gdy będziesz usuwał obiekt GML global.resp=instance_nearest(x,y,o_most); potem w jakimś tam obiekcie w step walisz GML var dir; if global.resp!=0 { dir=random(360) with(instance_id(global.resp)) // lub instance_exists(global.resp) { var dir;//to możesz walnąć w create o_most dir=random(360) respx=lengthdir_x(100,dir) respy=lengthdir_y(100,dir) //co do tych funkcji nie jestem pewien } instance_create(respx,respy,obj) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Sorka za odświeżenie ale nie opłaca robić nowego tematu więc mam obj blokada(solid) bez sprita ale za to w draw mam coś takiego GML for(n=0;n<blokades;n+=1;) { draw_sprite_ext( spr_blokada, image_index, view_xview+150*n, view_yview+460, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ) } I w kolizji z piłką z obj_blokada mam klocek bounce jest solid i precesyjnej i piłka przelatuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Ale tylko rysujesz, obiekt nie ma maski dla kolizji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 No to jak tworzyć 4 obiekty takie same obiekty obok siebie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 GML for( n = 0; n < 4; n+= 1 ) instance_create( x, y + n * 16, object );? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 użyłem przykładu blura na surfacach psichixa w mojej grze i jak w r_level1 to nie wyskakuje żaden błąd ale jak włącze level2 to już wyskakuje coś takiego, pomimo że są takie same obiekty w roomie.. GML ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object blur: Trying to use non-existing surface. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Lipca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 tak, ale zmienne są widocznie lokalne i odwołujesz się do jakiejś nieistniejącej, lub surface został usunięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Gdyby się odwoływał do nieistniejącej błąd dotyczył by nieistniejącej zmiennej (unknown variable), nie surfejsa :) Usunąłeś surfejsa, odwołujesz się nie do tej zmiennej co trzeba albo zrobiłeś tych surfejsów za dużo i się pamięć skończyła (za duży surface też się chyba pod to łapie). Zaznacz temu obiektowi persistent i wywal go z drugiego roomu? Ostatecznie sprawdzaj przed użyciem tego surfejsa czy on istnieje, i jeśli nie istnieje to go stwórz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Nie no spoko miałem błędzik w kodzie ale dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się