Skocz do zawartości

Rozpoznanie żródła blędu


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, pomożecie mi rozkminić o co może chodzić w następującym błędzie?:

GML
ERROR in

action number 1

of Create Event

for object obj_jednostka_piechur:

 

Error in code at line 1:

global.ile_piechur+=1;

^

at position 1: Unknown variable ile_piechur

 

Juz naprawdę mam bardzo rozbudowany projekt gry RTS , wyskoczył mi własnie taki błąd a nic w sumie nie grzebałem i teraz nie wiem o co może chodzić:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie tylko.. Masakra jak zaczeło się pierdzielić:o Miesiąc pracy a teraz nie wiem co jest.. tak nagle!

GML
ERROR in

action number 1

of Create Event

for object obj_jednostka_piechur:

 

Error in code at line 1:

global.ile_piechur+=1;

^

at position 1: Unknown variable ile_piechur

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Create Event

for object obj_jednostka_lucznik_ai:

 

Error in code at line 5:

speed_=global.speed_jednostka_piechur;

^

at position 16: Unknown variable speed_jednostka_piechur

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object obj_jednostka_piechur:

 

Error in code at line 6:

if zaznaczona=true

^

at position 5: Unknown variable zaznaczona

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object obj_jednostka_piechur:

 

Error in code at line 9:

if(hp<=0){

^

at position 5: Unknown variable hp

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

Hmm ale dzieje sie tak jezeli ręcznie dodam do roomu jakąs jednostkę, jeżeli kodem po ustaleniu wszystkich globalnych dam instance_create to normalnie idzie bez błędów.. co jest:( A jak to jest w czytaniu kodu, jezeli najpierw dodam obj_kontrola z globalnymi a pozniej jednostkę to w tej kolejności program czyta zmienne? najpierw co jest w create obj_kontrol a później w create obj_jednostka? czy jednocześnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie? No jakaś masakra się dzieje..

Globalne mam ładnie ustawione w obj_kontrola który wstawiam do rooma..

GML
global.start=1;

global.ile_piechur=0;

global.ile_robotnica=0;

global.ile_lucznik=0;

global.ile_mag=0;

 

 

global.zaznaczeni=0;

global.zaznaczeni_piechur=0;

global.zaznaczeni_robotnica=0;

global.zaznaczeni_lucznik=0;

global.zaznaczeni_mag=0;

 

 

global.surowce_zloto = 0; //

global.surowce_drewno = 0;

global.liczba_mieszkancow = 0;

global.liczba_mieszkancow_max = 0;

 

 

 

global.zaznaczona_jednostka = noone;

global.zaznaczone_jednsotki[]= noone;

global.zaznaczone_jednostki[0] = 0;

global.zaznaczone_jednostki[1] = 1;

 

mouse = noone;

nazwa = noone;

 

 

global.speed_jednostka_pracownik = 2;

global.speed_jednostka_piechur = 2.3;

global.damage_jednostka_piechur=1;

 

 

 

// KWIATY RANDOM

for ( i = 0; i < 100; i += 1 )

{

kwiat=instance_create(random(room_height),random(room_width),obj_teren_natura);

}

instance_create(100,100,obj_jednostka_piechur);

instance_create(100,135,obj_jednostka_lucznik);

 

Spróbuję z tym roomem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem..jak to sprawdzić? Z tym roomem niby działa... Ale w następnym roomie nie mogę operować na tych globalnych z poprzedniego rooma..

Co ja gadam:) DZIAŁA:D Dzieki wielkie koledzy.. jadę dalej z tym koxem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:o

A co to ma wspólnego z naszymi błędami dotyczącymi globalnych w GM mój mały przyjacielu?

przy niedowierzaniach musisz pamiętać, że to jednak ty masz problem z kodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
ładuj zmienne podstawowe np. room wcześniej. Też tak miałem. 200 zmiennych globalnych. I nagle zaczęły wyskakiwać błędy.

 

Zdecydowanie polecam. Ja wszystkie zmienne globalne ustalam w pierwszym roomie i od razu po tym robię room_goto_next(); przez co tej planszy nie widać, a wszystko jest już zainicjowane. Dodatkowym plusem jest fakt, że następne roomy to zazwyczaj menu, wiec wracając do nich nie przechodzimy już przez ten pierwszy - zatem zmienne nie resetują się niepotrzebnie ;) (oczywiście jak zaczynamy nową grę czy wczytujemy trzeba je odpowiednio ustawić, ale najważniejsze, że są wstępnie zainicjowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:)

A dlaczego zawsze mi działały te zmienne globalne w tym samym roomie i nagle wszystko się pokaszaniło? To jakaś ogólna wada gma?

Jestem nowy w tym programie i takie błędy naprawdę irytuja i zniechęcają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...