alwin Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Siemka, pomożecie mi rozkminić o co może chodzić w następującym błędzie?: GML ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_jednostka_piechur: Error in code at line 1: global.ile_piechur+=1; ^ at position 1: Unknown variable ile_piechur Juz naprawdę mam bardzo rozbudowany projekt gry RTS , wyskoczył mi własnie taki błąd a nic w sumie nie grzebałem i teraz nie wiem o co może chodzić:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 A masz taką zmienną jak global.ile_piechur ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Tak mam. Mam ja w objekcie obj_kontrola. Najpierw stawiam w roomie ten obiekt a później tego piechura i taki błąd wyskakuje:/ Po ignorowaniu dalej się to dzieje z innymi globalnymi.. Czemu tak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Tylko z globalnymi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 W sumie nie tylko.. Masakra jak zaczeło się pierdzielić:o Miesiąc pracy a teraz nie wiem co jest.. tak nagle! GML ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_jednostka_piechur: Error in code at line 1: global.ile_piechur+=1; ^ at position 1: Unknown variable ile_piechur ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_jednostka_lucznik_ai: Error in code at line 5: speed_=global.speed_jednostka_piechur; ^ at position 16: Unknown variable speed_jednostka_piechur ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object obj_jednostka_piechur: Error in code at line 6: if zaznaczona=true ^ at position 5: Unknown variable zaznaczona ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_jednostka_piechur: Error in code at line 9: if(hp<=0){ ^ at position 5: Unknown variable hp ___________________________________________ ERROR in action number 1 Hmm ale dzieje sie tak jezeli ręcznie dodam do roomu jakąs jednostkę, jeżeli kodem po ustaleniu wszystkich globalnych dam instance_create to normalnie idzie bez błędów.. co jest:( A jak to jest w czytaniu kodu, jezeli najpierw dodam obj_kontrola z globalnymi a pozniej jednostkę to w tej kolejności program czyta zmienne? najpierw co jest w create obj_kontrol a później w create obj_jednostka? czy jednocześnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Jeżeli w roomie ustawisz, to chyba równocześnie. Ale to wychodzi na to, że nie masz zdefinowanych tych zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 ładuj zmienne podstawowe np. room wcześniej. Też tak miałem. 200 zmiennych globalnych. I nagle zaczęły wyskakiwać błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Poważnie? No jakaś masakra się dzieje.. Globalne mam ładnie ustawione w obj_kontrola który wstawiam do rooma.. GML global.start=1; global.ile_piechur=0; global.ile_robotnica=0; global.ile_lucznik=0; global.ile_mag=0; global.zaznaczeni=0; global.zaznaczeni_piechur=0; global.zaznaczeni_robotnica=0; global.zaznaczeni_lucznik=0; global.zaznaczeni_mag=0; global.surowce_zloto = 0; // global.surowce_drewno = 0; global.liczba_mieszkancow = 0; global.liczba_mieszkancow_max = 0; global.zaznaczona_jednostka = noone; global.zaznaczone_jednsotki[]= noone; global.zaznaczone_jednostki[0] = 0; global.zaznaczone_jednostki[1] = 1; mouse = noone; nazwa = noone; global.speed_jednostka_pracownik = 2; global.speed_jednostka_piechur = 2.3; global.damage_jednostka_piechur=1; // KWIATY RANDOM for ( i = 0; i < 100; i += 1 ) { kwiat=instance_create(random(room_height),random(room_width),obj_teren_natura); } instance_create(100,100,obj_jednostka_piechur); instance_create(100,135,obj_jednostka_lucznik); Spróbuję z tym roomem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 A może jednostki wykonują kod przed controlem ? I wtedy masz errora w pierwszej klatce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Dlatego też zrób tak jak Ci radził Uzjel. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 No nie wiem..jak to sprawdzić? Z tym roomem niby działa... Ale w następnym roomie nie mogę operować na tych globalnych z poprzedniego rooma.. Co ja gadam:) DZIAŁA:D Dzieki wielkie koledzy.. jadę dalej z tym koxem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Zaznaczenie Persistent coś da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 nie możliwe że nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Działa Uzjel, dzięki za pomysł, sam na niego wpadłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 O lol. A czy nie zauważyłeś może, że w większości gier np. przed wczytaniem nowego czegośtam jest "LOADING". Tak, sam na to wpadł -_- . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 :o A co to ma wspólnego z naszymi błędami dotyczącymi globalnych w GM mój mały przyjacielu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Loading jest przed room'em. Wczytuje on różne rzeczy, zmienne też. I nie wiem kto tu jest "mniejszy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Loading jest nie tylko po to aby spokojnie wczytać zasoby typu grafikę, dźwięki i inne dziwne dlle. Ale również aby zmienne spokojnie mogły dotrzeć tam gdzie trzeba :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 :o A co to ma wspólnego z naszymi błędami dotyczącymi globalnych w GM mój mały przyjacielu? przy niedowierzaniach musisz pamiętać, że to jednak ty masz problem z kodem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Lipca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 ładuj zmienne podstawowe np. room wcześniej. Też tak miałem. 200 zmiennych globalnych. I nagle zaczęły wyskakiwać błędy. Zdecydowanie polecam. Ja wszystkie zmienne globalne ustalam w pierwszym roomie i od razu po tym robię room_goto_next(); przez co tej planszy nie widać, a wszystko jest już zainicjowane. Dodatkowym plusem jest fakt, że następne roomy to zazwyczaj menu, wiec wracając do nich nie przechodzimy już przez ten pierwszy - zatem zmienne nie resetują się niepotrzebnie ;) (oczywiście jak zaczynamy nową grę czy wczytujemy trzeba je odpowiednio ustawić, ale najważniejsze, że są wstępnie zainicjowane). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Dzięki:) A dlaczego zawsze mi działały te zmienne globalne w tym samym roomie i nagle wszystko się pokaszaniło? To jakaś ogólna wada gma? Jestem nowy w tym programie i takie błędy naprawdę irytuja i zniechęcają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 A może jednostki wykonują kod przed controlem ? I wtedy masz errora w pierwszej klatce ? ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się