Skocz do zawartości

Czas, następny room i tabela z czasem


Marcin T.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem z moją grą. Zrobiłem taką grę, że jesteś piłeczką i uciekasz od ducha. Mój problem jest taki, że gdy czas na przykład 30 sekund minie to przechodzę do następnego roomu. Jaki kod lub co mam zrobić w Game Maker, aby mi to działało. A mam jeszcze jedno pytanie: jak zrobić, żeby ten czas który upływa do następnego roomu był widoczny na tym pasku gdzie pokazuje punkty i życia.

Jestem na razie początkujący w te klocki i mam akie dwa pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Licznik czasu jest dosc prosty do zrobienia.

Stworz jakis obiekt i wstaw go do rooma.

Nazwy nad kodem oznaczaja, w jakim evencie tego obiektu mamy wstawic kod.

Create:

GML
seconds = 30*room_speed //room_speed - standardowa ilosc klatek na sekunde w grze</span>

Step:

GML
if(seconds) seconds -= 1 //Jesli zostal czas, niech plynie

else //a jesli nie

{

room_goto_next() //przechodzimy do nastepnego roomu

}

Draw:

GML
draw_text(x paska, y paska, string(ceil(seconds/room_speed)))

 

Ech, Saus szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzorowałem się na przykładzie Saus, ale nie leci mi jakoś czas to znaczy, że przez całe 30 sekund pokazuje mi 30 sekund i nie widać mi, że upływa czas.

 

Pewnie problem jest w tym, że nie wiem co zastąpić w słowie "czas" o tu:

 

GML
czas=30;

alarm[0] = 1*room_speed;

 

tu:

 

GML
czas -= 1;

if czas=0 then room_goto_next();

alarm[0] = 1*room_speed;

 

i tu:

 

GML
draw_text(x,y,czas);

 

 

Wiem, że pewnie dla was to prościzna, ale ja jestem początkujący i nie wiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...