Marcin T. Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Witam Mam taki problem z moją grą. Zrobiłem taką grę, że jesteś piłeczką i uciekasz od ducha. Mój problem jest taki, że gdy czas na przykład 30 sekund minie to przechodzę do następnego roomu. Jaki kod lub co mam zrobić w Game Maker, aby mi to działało. A mam jeszcze jedno pytanie: jak zrobić, żeby ten czas który upływa do następnego roomu był widoczny na tym pasku gdzie pokazuje punkty i życia. Jestem na razie początkujący w te klocki i mam akie dwa pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Create GML czas=30; alarm[0] = 1*room_speed; Alarm 0 GML czas -= 1; if czas=0 then room_goto_next(); alarm[0] = 1*room_speed; Rysowanie: GML draw_text(x,y,czas); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Witam Licznik czasu jest dosc prosty do zrobienia. Stworz jakis obiekt i wstaw go do rooma. Nazwy nad kodem oznaczaja, w jakim evencie tego obiektu mamy wstawic kod. Create: GML seconds = 30*room_speed //room_speed - standardowa ilosc klatek na sekunde w grze</span> Step: GML if(seconds) seconds -= 1 //Jesli zostal czas, niech plynie else //a jesli nie { room_goto_next() //przechodzimy do nastepnego roomu } Draw: GML draw_text(x paska, y paska, string(ceil(seconds/room_speed))) Ech, Saus szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Wzorowałem się na przykładzie Saus, ale nie leci mi jakoś czas to znaczy, że przez całe 30 sekund pokazuje mi 30 sekund i nie widać mi, że upływa czas. Pewnie problem jest w tym, że nie wiem co zastąpić w słowie "czas" o tu: GML czas=30; alarm[0] = 1*room_speed; tu: GML czas -= 1; if czas=0 then room_goto_next(); alarm[0] = 1*room_speed; i tu: GML draw_text(x,y,czas); Wiem, że pewnie dla was to prościzna, ale ja jestem początkujący i nie wiem :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 "czas" to zmienna, przecież i tak ją definiujesz w create (definiujesz to w create i umieściłeś ten drugi kod w Alarm 0, tak?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 No zrobiłem tak, ale mi nie działa. Wyśle ci plik projektu ( W game Maker 8.0 ) zapakowany w archiwum zip WinRara. Ok? Plik ( poczekaj około 40 sekund i możesz ściągnąć ) Powiesz mi co mam źle, a ja to poprawie. Ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Czerwca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 https://gmclan.org/up.html - tu możesz wrzucać swoje gmowe projekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Ok, wrzuciłem, ale nie do końca oto chodziło mi w poprzednim poście... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 A gdzie jest ten kod z upływającym czasem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 No chyba w Create obiektu 5. Ewentualne w Alarm 0. Wpisałem to samo co napisał saus. Może muszę coś dopisać, żeby było widać jak czas upływa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Nie ma obiektu 5... Chyba nie to wrzuciłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 https://gmclan.org/up6357_12_a.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Wrzuciłem dobre ale... Stary zapis :( Sory oto nowy zapis: Zapis Dzięki TheMarcQ Już rozumiem dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się