Muchaszewski Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Witam. Jak zrobić żeby w grze po naciśnięciu znaku tyldy coś się działo. Próbowałem kilku sposobów ale nic nie działa. Nie ma błędu, lecz akcja dzieje się natychmiast, jakby warunku nie było. GML if keyboard_check('`') //Reszta kodu if keyboard_check(chr(126)) //ASCII na ~ if keyboard_check(chr(96)) //ASCII na ` if keyboard_check(ord(`)) //...</span> Co zrobić??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 keyboard_check_direct spróbuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 GML if (keyboard_check( 192 )) show_message( 'action' ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 GML if (keyboard_check( 192 )) show_message( 'action' ); Dobra to mnie zaskoczyło, dlatego nasuwa się kolejne moje pytanie DLACZEGO TO DZIAŁA?!?! Myślałem że będzie błąd a tu nie, czemu. Ktoś może mi to wyjaśnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 192 - tak gm rozpoznaje klawisz tyldy. np numerem przypisanym do klawisza spacji jest 32 (vk_space) to vk_space to stała która jest równa 32, nie żadna tak jak niektórzy myślą magiczna funkcja czy coś.. GML if ( keyboard_check( vk_space )) if ( keyboard_check( 32 )) to i tak to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Rozumiem dzięki. Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 A ord() zwraca kod znaku podanego w argumencie, więc do tego co podał Marek można dodać GML if ( keyboard_check( ord( " " )) Tak dla uzupełnienia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Można też dodać w zakładce constans vk_tilde = 192, dla ułatwienia, zeby nie trzeba było pamiętać numerku w kilku miejscach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi