Lollus Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Jak JAJKO może przyjąć wartości X i Y KURY, która to jajko zniosła (instance_create)? Chodzi mi o to, jak nowo stworzony obiekt może przyjąć wartości obiektu, który go stworzył? Gdy mam jeden obiekt na ekranie, starczy dać w stepie Jajka x=kura.x ... ale gorzej, gdy mam cały kurnik ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 ee... moze troche jasniej? wpisujesz instance_create(x,y,jajo) w jakims evencie w obj. kura i jajo tworzy sie na pozycji x, y kury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 a=instance_create(x,y,jajko) a.x=x a.y=y dajesz to kurze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 jak masz dwie kury to to nie zadziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Jesteś pewien? Sprawdź! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Trza zapisać kurze ID stworzonego jaja, później użyć tej zmiennej jako 'odnośnik' na obiekt ( jajo ) Btw. Ustaw kod w Create KURY! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Pisałem do coponaco. Twój działa, ale taki sam miałem poprzednio a chodzi mi o to teraz, że jak kura się porusza, to jajko też. W twoim kodzie jaja należą do jednej kurki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 jajko ma sie poruszac razem z kurą? w takim wypadku kura: a=instance_create(x,y,jajko); a.par=id step jajka: x=par.x; y=par.y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 a=instance_create(x,y,jajko) ... a.x=x a.y=y A to daj w step jak już jajko się utworzy. EDIT: Aha, już czaję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 jak kura tworzy jajko, wystarzczy instance_create(x,y,jajko)... @up: jeszcze napisz osiem razy, że x = x - to nic nie zmieni, te dwie linijki ustawiają to samo co pierwsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Gnysek, ale chodzi o to, żeby po stworzeniu jajka ono ciągle chodziło za kurą. Nie jestem głupi ┐┐ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Teraz działa. Moje ostatnie pytanko o jak uczynić, że jajo znika, jeśli usunie się kurę ? Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 w takim wypadku kura: a=instance_create(x,y,jajko); a.par=id step jajka: x=par.x; y=par.y; idac dalej w evencie destroy czy gdzie tam kury: with(a) { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 GML with (JAJCOOO) instance_destroy() No conacopoco xD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 instance_destroy()? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 tak, ale dla kury i MUSI być GML with(o_jajo) instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 chcialbym wszystkim ciezko myslacym zwrocic uwage na to ze jesli 'o_jajco' lub tez 'JAJCOOO' to nazwy obiektow to w wypadku: with(o_jajco){instance_destroy();} wszystkie aktywne obiekty 'o_jajco' zostana skasowane aby skasowac pojedynczy obiekt w roomie nalezy odwolac sie do jego id. ktore to id mozna wpakowac do zmiennej w momencie tworzenia obiektu: a=instance_create(x,y,zupa) i teraz zmienna lokalna 'a' przechowuje id utworzonego obiektu zupa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się