Jakim Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Przedstawiam Wam moją jedną z kilku gier - Village Builder. Jest to ekonomia tworzona w pośpiechu (10 dni), przeciętnie rozbudowana, pozbawiona niektórych opcji (niestety zapisu też ;( ). Mimo to chciałbym ją zaprezentować. Cel gry jest banalny - rozbudować swoje miasto. Więcej w helpie :). Download Opis gry: http://jakim.org.pl/apps.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Bardzo mi się spodobało , 9/10 ponieważ nie ma opcji zapisu , grę można rozbudować . NIE porzucaj tego projektu !!! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Bardzo fajna gra, podobna do SimCity. Pracuj dalej, tylko popraw niektóre teksty pod względem gramatycznym (np. ten przy włączaniu trybu piaskownicy). Mógłbys też zdecydować się, czy to Village Builder, czy City Builder, bo w całej grze ciągle pojawia się słowo "miasto", natomiast "wioski" nie spotkałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Pracuj dalej, tylko popraw niektóre teksty pod względem gramatycznym Spieszyłem się, nie zdążyłem zrobić korekty językowej :(. //Słowo "tutaj" powinno się znaleźć wcześniej w tym zdaniu, o którym wspomniałeś: "Witaj w trybie piaskownicy. Nie masz tutaj żadnych ograniczeń, ani też wytyczonych celi." Mógłbys też zdecydować się, czy to Village Builder, czy City Builder, bo w całej grze ciągle pojawia się słowo "miasto", natomiast "wioski" nie spotkałem. As you wish - nazwę zmienię na City Builder. Dzięki za pomysł :thumbsup:. To ja zmieniam nazwę tematu :) Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Nie ma sprawy. :) Słowo "tutaj" powinno się znaleźć wcześniej w tym zdaniu, o którym wspomniałeś:"Witaj w trybie piaskownicy. Nie masz tutaj żadnych ograniczeń, ani też wytyczonych celi."Dobrze, że jesteś z tych, którzy wiedzą o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maenardil Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Chciałbym wiedzieć, w jaki sposób można zrobić dostęp do plików jak w City Builder? Chodzi mi o otwarcie systemowego okienka wyboru. Wykonanie tej gry zrobiło na mnie duże wrażenie, chciałbym kiedyś zobaczyć pełną wersję (np. z dodanym wyjaśnieniem, jakie są zależności między budynkami i takimi drobizagami jak.. cena poszczególnych budowli. Nie dopatrzyłem sję jej nigdzie...) Mae Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Chciałbym wiedzieć, w jaki sposób można zrobić dostęp do plików jak w City Builder? Chodzi mi o otwarcie systemowego okienka wyboru. Chodzi Ci o otwarcie okienka? show_message(str) show_message_ext(str,but1,but2,but3) Wykonanie tej gry zrobiło na mnie duże wrażenie, chciałbym kiedyś zobaczyć pełną wersję (np. z dodanym wyjaśnieniem, jakie są zależności między budynkami i takimi drobizagami jak.. cena poszczególnych budowli. Nie dopatrzyłem sję jej nigdzie...) Musiałem się z tą grą spieszyć, więc nie zdążyłem zrobić zależności, a co do cen: Dom: Złoto: 400 Drewno: 50 Kamienie: 100 Ratusz: Złoto: 1200 Drewno: 100 Kamienie: 100 Diamenty: 50 Studnie: Złoto: 800 Drewno: 100 Kamienie: 200 Pola: Złoto: 600 Drewno: 400 Sklep: Złoto: 100 Drewno: 50 Kamienie: 50 Kopalnia: Złoto: 1000 Kamienie: 200 Drwal: Złoto: 800 Drewno: 200 Fabryka: Złoto: 1000 Kamienie: 200 Poborca: Złoto: 750 Drewno: 100 Kamienie: 250 Szkoła: Złoto: 200 Drewno: 200 Kamienie: 200 Fabryka papieru: Złoto: 1000 Drewno: 200 Szpital: Złoto: 800 Kamienie: 400 Kino: Złoto: 800 Kamienie: 600 Magazyn: Złoto: 1200 Drewno: 400 Kamienie: 400 Straż: Złoto: 600 Kamienie: 300 Czego potrzebuja fabryki? Meble: potrzebuja drewna Elektronika: potrzebuje rud metali (kamienie) Dobra luksusowe: diamenty Ceny za import: Drewno: 2 Kamienie: 3 Diamenty: 50 Żywność: 3 Meble: 10 Elektronika: 25 Dobra luksusowe: 100 Papier: 10 To chyba tyle :). Cieszę się, że komuś spodabała się ta gra :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maenardil Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Chodzi Ci o otwarcie okienka? show_message(str) show_message_ext(str,but1,but2,but3) Miałem na myśli windosowe okno wyboru plików. W City Builder kiedy się wybierze "Tryb piaskownicy", to wyskakuje okno, w którym można wybrać mapę. (level.vbl, miasto.vbl...). O to drugie okno mi chodzi. Pewnie miałbym i inne pytania, odnośnie zastosowanych przez Ciebie technik, ale póki co sam pomyślę. Gra się nadaje do relaksu ^ ^. Podoba mi się klimat - muzyczka, dźwięki, dobór kolorów. Nie wszyscy posiadają wybitną koordynację oko-ręka, a też nie wszyscy mają czas, żeby się wgłębiać w trudniejsze gry ekonomiczne. Dobre jest też to, że jest po polsku i nie zawiera przemocy ^_^. Tutorial jest zrobiony bardzo ładnie, na pewno będziesz go rozbudowywał wraz z dodawaniem kolejnych elementów do gry (no i po testach, w których użytkownicy będą Ci zgłaszać, co jest niejasne, mało intuicyjne). Ta gra ma ogromny potencjał, można ją na mnóstwo sposobów rozwijać. Na pewno masz swoje własne pomysły, więc nie będę doradzał, co ja bym chciał, żeby w niej było. Tylko dwie sugestie, jeśli można. Warto zdecydować o charakterze świata gry. Wydaje mi się, że zasoby jak złoto czy drewno, nie pasują do fabryki elektroniki. Po drugie zaś, powinieneś zastanowić się, co będzie sprawiało, że gracz chciałby wracać do gry - w Sim City była to frajda z odkrywania optymalnego ustawienia budynków oraz walka z przeciwnościami losu np. korki. Każda dobra gra musi oferować jakieś wyzwanie, którego pokonanie będzie sprawiało przyjmność graczowi. Zrobić grafikę do tego nie jest bardzo trudno, wyobrażam sobie, że coś takiego jak tutaj mogłoby być: http://www.zoggles.co.uk/asp/tutorials.asp?tut=18&page=75 Obecna grafika jest czytalna, ale wiadomo - lepsze jest wrogiem dobrego. Dlaczego się spieszyłeś z tą grą? Pozdrawiam, Mae Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Przyjemna giera. Ale jednego nie rozumiem - jak rozwalam jakiś budynek to dlaczego jest +200? Przecież rozbiurka budynków to koszty a nie zyski :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Może "resztki" sprzedajesz na złom or sth ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 22 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Może "resztki" sprzedajesz na złom or sth ^^ Właśnie - na rozbiórce można nieźle zarobić ;). Miałem na myśli windosowe okno wyboru plików. W City Builder kiedy się wybierze "Tryb piaskownicy", to wyskakuje okno, w którym można wybrać mapę. (level.vbl, miasto.vbl...). O to drugie okno mi chodzi. Zepsuję Ci przyjemność odkrywania: get_open_filename :). Zrobić grafikę do tego nie jest bardzo trudno, wyobrażam sobie, że coś takiego jak tutaj mogłoby być: http://www.zoggles.co.uk/asp/tutorials.asp?tut=18&page=75 A wiesz, czytałem ten tutorial wcześniej, ale poziom mojego graficzenia jest niski :(. Już wolałem zrobić to "po swojemu". Dlaczego się spieszyłeś z tą grą? Gra robiona była na ten oto konkurs: http://cportal.webd.pl/viewtopic.php?t=953 http://cportal.webd.pl/viewtopic.php?t=1032 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Właśnie a dlaczego na GMCLANIE nie ma żadnych batalii, nawet o "pietruszkę" (chociaż zawsze jakąś nagrodę można wymyślić). Przydałoby sie to tutaj, ożywiłoby to stronkę. EDIT: Jakim ile godzin robiłeś tą gre??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maenardil Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Zepsuję Ci przyjemność odkrywania: get_open_filename :). Wielkie dzięki! Szukałem w dokumentacji w zupełnie nie tym miejscu - operacje na plikach, zamiast pop-up windows. Trochę więcej pograłem w City Builder. Dochodzę do czwartego etapu, w którym to a ) robi się trudniej, b ) jednak bez save ciężko. Zauważyłem, że żeby dobrze wygrać na wyższych etapach, trzeba już od początku planować. Wcale nie jest taka prosta ta gierka, jak mi się z początku wydawało. Przykładowo na piaskownicy na początku zawsze przegrywałem, bo robiłem tak: a ) budowałem studnię, domek i pole b ) czekałem W efekcie, ludzie w domku nie mieli żywności ani wody, więc umierali, a skoro umierali to nie miał kto pracować w studni ani na polach, więc domek nie miał żywności. Zamknięte koło. Dopiero jak zacząłem jak w tutorialu, czyli 4 domki od razu, studnia i dwa pola, można grać. Ktoś przeszedł dalej niz 4 etap? ^.^ PS. Jakim, pracujesz dalej nad City Builderem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 22 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Jakim ile godzin robiłeś tą gre??? Będzie tak z 20h w sumie. W efekcie, ludzie w domku nie mieli żywności ani wody, więc umierali, a skoro umierali to nie miał kto pracować w studni ani na polach, więc domek nie miał żywności. Zamknięte koło. Dopiero jak zacząłem jak w tutorialu, czyli 4 domki od razu, studnia i dwa pola, można grać. Hehe, ja musiałem przejśc całą misję :). Sztuka to dobrze planować ;). PS. Jakim, pracujesz dalej nad City Builderem? W weekend wznawiam pracę ;). Na razie robię silniczek (skromny, ale zawsze) Rag-Doll - bawię się możliwościami Game Makera :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Maja 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Jedno co mnie denerwuje w tej grze - klikanie na OK. Lepiej jakby były komunikaty jak w Warcraft II czy Starcrafcie że się pojawia u dołu ekranu tekst że cośtam jest niedostępne, pozatym menu opcji też poinno być lepiej rozwiązanie, natomiast za pomysł gry należy się 10/10, za sposób wykonania 9/10 a graficznie 7/10. Muzyczka 7/10 razem 33/40 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się