Skocz do zawartości

39dll i zniszczalne obiekty


blondi

Rekomendowane odpowiedzi

witam,tak dla zabawy bawei sie z 39dll juz mam jako tako zrobione te najwazniejsze czyli laczenie,server,czat itd ale jak gram ze znajomy(jest to tds)to nie mam pojecia jak zrobic obiekt (np karton) ktorego ja zniszcze i zeby on w swoim oknie gry widzial to samo,ze ja to niszcze i zeby usuwalo to nam obu z map np.nie wiem czy napisalem jasno,prosze o pomoc;<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inaczej,w exe clienta jest mapa z wszystkimi obiektami,zakladajac ze ktos odpala ta sama mape co ja widizmy sie itd,ale wystraczy ze drzewa mają random image_angle to i ja i on mamy juz pod jakims wzgledem inna mape,i zaraz bede badal z kartonami jak to dziala

 

{edit}

Wyszło tak

ze osobno niszczy u mnie i osobno u znajomego,wiec ja juz nie wiem jak to ma byc:|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a ztym mam juz wlasnie problem bo nawet nie mam pojecia jak to zrobic,wiez ze sa tutoriale ale ich nie ogarniam bo kazdy ma inaczej niektore satruktury pobudowane i wogole.

Siedze caly czas i analizuje zeby zrobic to tak jak playera np czy cos ze jezeli wykrywa czy zabilem gracza to zeby tak samor orbil z pudlami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W Aliensach było coś takiego, że była mapa i każdy ze zniszczalnych obiektów miał swój numerek (np. tablica 0 - 200), dzięki czemu jak coś się niszczyło wysyłałeś pakiet na zasadzie [zniszcz][numer], co zajmowało dwa bajty i po kłopocie. Ale przy większej ilości graczy lepiej tego unikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapisaną mapkę, np. w pliku INI na servie(każda będzie mogła być inna+łatwe updaty), a gdy gracz dołącza, wysyłasz mu w pętli po kolei mapkę, albo łączysz w całość i jako jedna wiadomość wysyłasz, a client odszyfrowywuje i ma u siebie, wysyłaj też ID bricka(nie wiem, karton czy coś tam) i będziesz mógł rozwalać, ja bym tak zrobił, ale ja się nie znam za bardzo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja też.taka statyczna mapa może i ładniej wyglądać ale takie rozwalające sie przedmioty sąowoele ciekawcze niz np nezniszczalny worek z piaskiem czy mur,fajnei sie wtedy gra...no cóż nie wiem jakos bede musial poprobowac.albo liczyc ze ktos pokieruje dokladnie .postaram sie zrobić tak jak gnysek mówi.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro juz sie robi gre w prymitywny sposob to juz na calego -

 

[uwaga! epoka kamienia lupanego ON]

 

1. robisz obiekt "TNT", dajesz mu krotki alarm po ktorym sam sie likwiduje.

2. robisz parent dla obiektow ktore maja byc zniszczalne dajmy na to "breakable"

3. w kolizji "TNT" z "breakable" dajesz klocek zniszcz instancje - i zaznaczasz other

 

4. w momencie zniszczenia obiektu z grupy "breakable" tworzy ona na swojej pozycji x i y obiekt "TNT" z tym polecenie to musi zostac rozeslane do wszystkich klientów.

 

dzieki temu u kazdego gracza na wspolrzednych obiektu do zniszczenia pojawi sie obiekt TNT ktory kolidujac z tym obiektem zniszczy go po czym sam sie skasuje

 

[uwaga! epoka kamienia lupanego OFF]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie nową tablicę np.

NetObjectsID

Wszystkim obiektom, które będzie trzeba updateować zrób 1 tego samego parenta, powiedzmy, że prntNetObjects.

Robisz jakiś tam obiekt kontrolujący i w jego create dajesz coś na wzór:

GML (Create)
global.NetObjects=0;

if (host) // obiektom na hoscie przypisac wlasne id

{

with(prntNetObjects)

{

_id = global.NetObjects;

NetObjectsID[global.NetObjects] = self.id;

global.NetObjects+=1;

}

}

else // obiekty te na kliencie gry nalezy wywalic

{

with(prntNetObjects)

{

instance_destroy();

}

}

 

Nastepnie kaz hostowi zaraz po tym jak ktos sie dolaczy wyslac wiadomosc z kazdego z tych obiektow z jego pozycja i rodzajem przedmiotu, klient po otrzymaniu takiej wiadomosci tworzy odpowiedni obiekt na odpowieniej pozycji. To przy okazji zalatwi ci problem obiektow jesli ktos dolaczy w trakcie trwania gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie głupie,spróbuje tak zrobić i zdam efekty tego poźniej w edicie:D

 

[EDI]

nie wiem cos mi niezbyt nie wychodzi mam spore problem jednak z tym:/

 

Pablo byłbym wdzieczny gdybyśmi ukazał jak to ma mniejwięcej wyglądać np w naboju tym kartonie i tym kontrolującym,weim że prosze o gotowe ale mając to moge skupić sie na najłatwiejszych rzeczach juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...