blondi Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 witam,tak dla zabawy bawei sie z 39dll juz mam jako tako zrobione te najwazniejsze czyli laczenie,server,czat itd ale jak gram ze znajomy(jest to tds)to nie mam pojecia jak zrobic obiekt (np karton) ktorego ja zniszcze i zeby on w swoim oknie gry widzial to samo,ze ja to niszcze i zeby usuwalo to nam obu z map np.nie wiem czy napisalem jasno,prosze o pomoc;< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Skoro masz wysyłanie, to wysyłaj na server że zniszczyłeś taki block, który ma pozycje, albo ID, albo jakoś sprawdzaj który to i po prostu wysyłaj innym że się zniszczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 no właśnie niby łatwe ale nie do końca,zaraz zobacze bo możliwe że sie udało(w sumie sam siebie kłąmie tą myslą)ale można spróbować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 no tak ale gdy każdy nowy gracz dochodzi musisz mu wysyłać czy ten obj istnieje czy nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 inaczej,w exe clienta jest mapa z wszystkimi obiektami,zakladajac ze ktos odpala ta sama mape co ja widizmy sie itd,ale wystraczy ze drzewa mają random image_angle to i ja i on mamy juz pod jakims wzgledem inna mape,i zaraz bede badal z kartonami jak to dziala {edit} Wyszło tak ze osobno niszczy u mnie i osobno u znajomego,wiec ja juz nie wiem jak to ma byc:| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 No to trzymaj mapke na servie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 no a ztym mam juz wlasnie problem bo nawet nie mam pojecia jak to zrobic,wiez ze sa tutoriale ale ich nie ogarniam bo kazdy ma inaczej niektore satruktury pobudowane i wogole. Siedze caly czas i analizuje zeby zrobic to tak jak playera np czy cos ze jezeli wykrywa czy zabilem gracza to zeby tak samor orbil z pudlami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Mówie Ci, przechowuj mapkę na servie, będzie lepiej, z resztą, jak nowy gracz dojdzie, to nie wie jaka jest mapa, więc otrzyma tą zapisaną w cliencie, bez sensowne wyjście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 ale nie mam pojecia od czego zaczac zeby mapka byla na servie,czytam tutorial do 39dll i nic nie wchodzi mi do baniaka,najlepiej zeby ktos kto juz tak rrobil cos pomogl chociaz troche:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 W Aliensach było coś takiego, że była mapa i każdy ze zniszczalnych obiektów miał swój numerek (np. tablica 0 - 200), dzięki czemu jak coś się niszczyło wysyłałeś pakiet na zasadzie [zniszcz][numer], co zajmowało dwa bajty i po kłopocie. Ale przy większej ilości graczy lepiej tego unikać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Masz zapisaną mapkę, np. w pliku INI na servie(każda będzie mogła być inna+łatwe updaty), a gdy gracz dołącza, wysyłasz mu w pętli po kolei mapkę, albo łączysz w całość i jako jedna wiadomość wysyłasz, a client odszyfrowywuje i ma u siebie, wysyłaj też ID bricka(nie wiem, karton czy coś tam) i będziesz mógł rozwalać, ja bym tak zrobił, ale ja się nie znam za bardzo :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 no właśnie ja też.taka statyczna mapa może i ładniej wyglądać ale takie rozwalające sie przedmioty sąowoele ciekawcze niz np nezniszczalny worek z piaskiem czy mur,fajnei sie wtedy gra...no cóż nie wiem jakos bede musial poprobowac.albo liczyc ze ktos pokieruje dokladnie .postaram sie zrobić tak jak gnysek mówi.:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 skoro juz sie robi gre w prymitywny sposob to juz na calego - [uwaga! epoka kamienia lupanego ON] 1. robisz obiekt "TNT", dajesz mu krotki alarm po ktorym sam sie likwiduje. 2. robisz parent dla obiektow ktore maja byc zniszczalne dajmy na to "breakable" 3. w kolizji "TNT" z "breakable" dajesz klocek zniszcz instancje - i zaznaczasz other 4. w momencie zniszczenia obiektu z grupy "breakable" tworzy ona na swojej pozycji x i y obiekt "TNT" z tym polecenie to musi zostac rozeslane do wszystkich klientów. dzieki temu u kazdego gracza na wspolrzednych obiektu do zniszczenia pojawi sie obiekt TNT ktory kolidujac z tym obiektem zniszczy go po czym sam sie skasuje [uwaga! epoka kamienia lupanego OFF] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Zrób sobie nową tablicę np. NetObjectsID Wszystkim obiektom, które będzie trzeba updateować zrób 1 tego samego parenta, powiedzmy, że prntNetObjects. Robisz jakiś tam obiekt kontrolujący i w jego create dajesz coś na wzór: GML (Create) global.NetObjects=0; if (host) // obiektom na hoscie przypisac wlasne id { with(prntNetObjects) { _id = global.NetObjects; NetObjectsID[global.NetObjects] = self.id; global.NetObjects+=1; } } else // obiekty te na kliencie gry nalezy wywalic { with(prntNetObjects) { instance_destroy(); } } Nastepnie kaz hostowi zaraz po tym jak ktos sie dolaczy wyslac wiadomosc z kazdego z tych obiektow z jego pozycja i rodzajem przedmiotu, klient po otrzymaniu takiej wiadomosci tworzy odpowiedni obiekt na odpowieniej pozycji. To przy okazji zalatwi ci problem obiektow jesli ktos dolaczy w trakcie trwania gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 w sumie nie głupie,spróbuje tak zrobić i zdam efekty tego poźniej w edicie:D [EDI] nie wiem cos mi niezbyt nie wychodzi mam spore problem jednak z tym:/ Pablo byłbym wdzieczny gdybyśmi ukazał jak to ma mniejwięcej wyglądać np w naboju tym kartonie i tym kontrolującym,weim że prosze o gotowe ale mając to moge skupić sie na najłatwiejszych rzeczach juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Nie chce mi się specjalnie pisać silnika gry online teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się