Skocz do zawartości

Zapisywanie, do którego roomu weszliśmy.


Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawię se to tak.

 

 

Mam kilka kwadratów i w każdym piszę inna cyfra "1" "2" itp.

Chodzi o to, że jak wejdę w dany room czyli nacisnę kwadrat z liczbą 2, to wchodzę do danego roomu w objekcie.

 

Teraz chodzi mi o to jak zrobić. Że jak wrócę to "menu wyboru" tam gdzie były te kwadraty, to żeby zamiast kwadratu z liczbą 2 był kwadrat z napisem "odkryto" jednak chcę tak zrobić, żeby zamieniał tylko się spritami, nie textami.

 

 

Z góry dziękuję. :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze lepiej to ze kliknal 1 :)

A tak serio, to możesz to przechowywać na zmiennych globalnych, czyli powiedzmy:

GML
if global.kliknal=0

image_index=0

if global.kliknal=1

image_index=1

Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Create)
persistent = true;

global.exploredRoom[0] = false;

global.exploredRoom[1] = false;

global.exploredRoom[2] = false;

global.exploredRoom[3] = false;

global.exploredRoom[4] = false;

 

GML (Create Code on RoomX)
global.exploredRoom[0/*'ID' of exploring room*/] = true;

 

GML (Draw at Object in Menu)
draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[0], 10, 10 );

draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[1], 42, 10 );

(...)

 

Albo możesz coś zrobić na zasadzie prawdziwego ID roomu:

GML (Create)
persistent = true;

global.exploredRoom[rLevel0] = false;

global.exploredRoom[rLevel1] = false;

global.exploredRoom[rLevel2] = false;

global.exploredRoom[rLevel3] = false;

global.exploredRoom[rLevel4] = false;

 

GML (Create Code on RoomX)
global.exploredRoom[room/*'ID' of exploring room*/] = true;

 

GML (Draw at Object in Menu)
draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[rLevel0], 10, 10 );

draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[rLevel1], 42, 10 );

(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Create)persistent = true;

global.exploredRoom[0] = false;

global.exploredRoom[1] = false;

global.exploredRoom[2] = false;

global.exploredRoom[3] = false;

global.exploredRoom[4] = false;

 

GML (Create Code on RoomX)global.exploredRoom[0/*'ID' of exploring room*/] = true;

 

GML (Draw at Object in Menu)draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[0], 10, 10 );

draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[1], 42, 10 );

(...)

 

Albo możesz coś zrobić na zasadzie prawdziwego ID roomu:

GML (Create)persistent = true;

global.exploredRoom[rLevel0] = false;

global.exploredRoom[rLevel1] = false;

global.exploredRoom[rLevel2] = false;

global.exploredRoom[rLevel3] = false;

global.exploredRoom[rLevel4] = false;

 

GML (Create Code on RoomX)global.exploredRoom[room/*'ID' of exploring room*/] = true;

 

GML (Draw at Object in Menu)draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[rLevel0], 10, 10 );

draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[rLevel1], 42, 10 );

(...)

 

Rozumiem że każdy room już na początku ma swoje ID. Mógłbyś mi bardziej wytłumaczyć, czy tu mam gdzieś wpisać nazwę roomu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...