Bassmaster Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Przedstawię se to tak. Mam kilka kwadratów i w każdym piszę inna cyfra "1" "2" itp. Chodzi o to, że jak wejdę w dany room czyli nacisnę kwadrat z liczbą 2, to wchodzę do danego roomu w objekcie. Teraz chodzi mi o to jak zrobić. Że jak wrócę to "menu wyboru" tam gdzie były te kwadraty, to żeby zamiast kwadratu z liczbą 2 był kwadrat z napisem "odkryto" jednak chcę tak zrobić, żeby zamieniał tylko się spritami, nie textami. Z góry dziękuję. :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skovvi Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 zrób np na ini: jak klikniesz kwadrat 1 to zapisz w ini ze kliknol 1... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 a jeszcze lepiej to ze kliknal 1 :) A tak serio, to możesz to przechowywać na zmiennych globalnych, czyli powiedzmy: GML if global.kliknal=0 image_index=0 if global.kliknal=1 image_index=1 Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 GML (Create) persistent = true; global.exploredRoom[0] = false; global.exploredRoom[1] = false; global.exploredRoom[2] = false; global.exploredRoom[3] = false; global.exploredRoom[4] = false; GML (Create Code on RoomX) global.exploredRoom[0/*'ID' of exploring room*/] = true; GML (Draw at Object in Menu) draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[0], 10, 10 ); draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[1], 42, 10 ); (...) Albo możesz coś zrobić na zasadzie prawdziwego ID roomu: GML (Create) persistent = true; global.exploredRoom[rLevel0] = false; global.exploredRoom[rLevel1] = false; global.exploredRoom[rLevel2] = false; global.exploredRoom[rLevel3] = false; global.exploredRoom[rLevel4] = false; GML (Create Code on RoomX) global.exploredRoom[room/*'ID' of exploring room*/] = true; GML (Draw at Object in Menu) draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[rLevel0], 10, 10 ); draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[rLevel1], 42, 10 ); (...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 9 Lutego 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 @KonradGM - pętle For nie gryzą :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Nie no, skoro użył tablic, to wiadomo, że chodzi o użycie pętli. Tylko, że taki zapis łatwiej przeanalizować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 A jak użyje sposobu 4tk to też zadziała? :). Wiem, że to noobskie, ale jeśli chodzi o skrypt KondradaGM to prosiłbym o przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Owszem, powinno działać, ale jego kod aż prosi się o użycie tablic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 GML (Create)persistent = true; global.exploredRoom[0] = false; global.exploredRoom[1] = false; global.exploredRoom[2] = false; global.exploredRoom[3] = false; global.exploredRoom[4] = false; GML (Create Code on RoomX)global.exploredRoom[0/*'ID' of exploring room*/] = true; GML (Draw at Object in Menu)draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[0], 10, 10 ); draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[1], 42, 10 ); (...) Albo możesz coś zrobić na zasadzie prawdziwego ID roomu: GML (Create)persistent = true; global.exploredRoom[rLevel0] = false; global.exploredRoom[rLevel1] = false; global.exploredRoom[rLevel2] = false; global.exploredRoom[rLevel3] = false; global.exploredRoom[rLevel4] = false; GML (Create Code on RoomX)global.exploredRoom[room/*'ID' of exploring room*/] = true; GML (Draw at Object in Menu)draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[rLevel0], 10, 10 ); draw_sprite( sprRoom, global.exploredRoom[rLevel1], 42, 10 ); (...) Rozumiem że każdy room już na początku ma swoje ID. Mógłbyś mi bardziej wytłumaczyć, czy tu mam gdzieś wpisać nazwę roomu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się