Skocz do zawartości

omijanie o 20 pixeli


mipo57

Rekomendowane odpowiedzi

jak zrobić żeby takie same obiekty omijały się z jakąś odległością 20 pixeli

w alarmie mam taki kod

GML
if (a=0 and strzelam=false and zszm=false){ path0 = path_add()

mp_potential_path (path0,prze.x,prze.y,2,true,false)

path_start(path0,2,0,true)

alarm[0]=60//speed room-u to 60:)

}

i w działa on bardzo dobrze tylko jeśli kilka tych obiektów zejdzie się w grupę to po jakimś czasie gra się zacina. Odkryłem że dzieje się tak ponieważ gdy obiekty zejdą się tak 000

i mają iść w stronę g to środkowy obiekt próbuje z tego wyjść i w końcu wpada g

na jeden z obiektów pobocznych i wtedy program nie wie co zrobić w przypadku mojej gry najlepszym rozwiązaniem będzie

jeśli te obiekty będą się omijały o np 20 pix. I tu mój problem: jak to zrobić bo nie chce używać siatki i najlepiej zostawić kod niezbyt zmieniony. Znalazłem 1 podobny temat z przykładem ale link do niego już

wygasł :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...