mipo57 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 jak zrobić żeby takie same obiekty omijały się z jakąś odległością 20 pixeli w alarmie mam taki kod GML if (a=0 and strzelam=false and zszm=false){ path0 = path_add() mp_potential_path (path0,prze.x,prze.y,2,true,false) path_start(path0,2,0,true) alarm[0]=60//speed room-u to 60:) } i w działa on bardzo dobrze tylko jeśli kilka tych obiektów zejdzie się w grupę to po jakimś czasie gra się zacina. Odkryłem że dzieje się tak ponieważ gdy obiekty zejdą się tak 000 i mają iść w stronę g to środkowy obiekt próbuje z tego wyjść i w końcu wpada g na jeden z obiektów pobocznych i wtedy program nie wie co zrobić w przypadku mojej gry najlepszym rozwiązaniem będzie jeśli te obiekty będą się omijały o np 20 pix. I tu mój problem: jak to zrobić bo nie chce używać siatki i najlepiej zostawić kod niezbyt zmieniony. Znalazłem 1 podobny temat z przykładem ale link do niego już wygasł :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Odznacz im solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 ale w tedy w siebie w wchodzą a jak dam w kolizji x=xprevious y= yprevious to objekty się dziwacznie teleportują i nie mogą od siebie odejść exe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 GML if ( place_meeting( x + lengthdir_x( 5, direction ), y + lengthdir_y( 5, direction ), ludek ) { speed = 0; } spróbuj czegoś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 dziwne nic się nie dzieje wchodzą w siebie jakby tego kody w ogóle nie było (próbowałem też zmienić na path_speed ale też nic) pewnie dzieje się tak przez path_start(path0,2,0,true) co 1 sek ale nie wiem jak to zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 może spróbuj zwiększyć tą wartość length (5) na cos większego, np 25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 też nic :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się