dyzmek Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 jak zrobić życie wroga że np musze strzelić w niego tyle i tyle razy żeby go zabić np:jest na kocnu gry boss i trzeba w nigo strzelać tyle i tyle razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Było już o tym tysiące tematów... Create bossa: GML health = 100 Kolizja z pociskiem: GML health -= 5 Event Other -> No more health: GML instance_destroy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 nie działa wróg i tak ginie od razu jak dostanie jedną kule. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Napisałeś health -= 5 czy health = -5? Bo to jest różnica, pierwsze odejmuje od warotści 5, a drugie ustawia wartość na -5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Po instance_destroy trzeba też dać "()", bo to funkcja. Pokaże tu też użycie za pomocą "normalnych" zmiennych GML //create hp=100; //step if(hp<=0) then instance_destroy(); //kolizja z pociskiem hp-=<ileś>; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Nie zapomnijcie że trzeba usunąć pocisk zaraz po trafieniu, bo inaczej wykona odejmowanie życia ze 100 razy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Nie odejmie ze 100 razy, jeśli wróg będzie miał tylko 30hp :) Btw. Nie Używaj globalnych zmiennych... ( health ), tylko stwórz własną zmienną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 probowalem wszystkich sposobow wrog ginie jak tylko dostanie 1 kulke :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 ZeroXbot dobrze zrobił, ale ja dodałbym w kolizji z pociskiem with other instance_destroy() czy cuś w ten deseń, bo jak powiedział Makary (parafrazując nieco) odejmie się to 5 co stepa (trochę mocna ta moja parafraza). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karakan2 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Proponowałbym uruchomić grę w game maker w trybie debug, dodać sobie do podglądu zmienną odpowiadającą za życie i zobaczyć co się z nią dzieje przy trafieniu. Będzie wiadomo czego się czepić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 GML //CREATE hp=100; //stworzy zmienną odpowiedzialną za hp z wartością 100 //KOLIZJA Z POCISKIEM hp-=5; //Przy kolizji odejmujemy hp with(other)instance_destroy(); //niszczymy pocisk if(hp<=0) //jeśli hp jest mniejsze lub równe 0 instance_destroy(); //niszczymy też wroga</span> I po kłopocie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się