Skocz do zawartości

Parę matematycznych funkcji


Rekomendowane odpowiedzi

Parę matematycznych funkcji

 

Poniżej prezentuję 11 funkcji matematycznych mojego autorstwa:

1. ext_wariacja_powt - Zwraca liczbę wariacji z powtórzeniami n-elementowych m-elementów; 3 argumenty

2. ext_wariacja_nopowt - Zwraca liczbę wariacji bez powtórzeń n-elementowych m-elementów; 3 argumenty

3. ext_silnia - Zwraca silnię; 1 argument

4. ext_szansa - Zwraca, czy mając dany procent trafienia, trafiliśmy na 1, czy 0; 1 argument

5. ext_dectobin - Zamienia liczbę z systemu dziesiętnego na liczbę binarną; 1 argument

6. ext_rozklad_gaussa - Zwraca losową liczbę z zakresu (-1*liczba; 1*liczba), mając jednak większe

szanse trafienia na liczbę ze środka; 1 argument

7. ext_zamien_znak - Zamienia znak liczby; 1 argument

8. ext_odwroc_liczbe - Odwraca liczbe, np. 2 -> 0.5; 1 argment

9. ext_ctg - Zwraca cotangens kąta x (x w radianach), dla nieprzypisanych wartości zwraca 0; 1 argument

10. ext_sec - Zwraca secans kąta x (x w radianach), dla nieprzypisanych wartości zwraca 0; 1 argument

11. ext_cosec - Zwraca cosecans kąta x (x w radianach), dla nieprzypisanych wartości zwraca 0; 1 argument

 

Link: tutaj

 

Macie jakieś pomysły na funkcje matematyczne, chcecie ocenić już instniejące? No to proszę pisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
1 / 2
vs
GML
ext_odwroc_liczbe(2)
I nic więcej mówić nie będę.

/ignore/

Kolizje pomiędzy liniami (wykrywanie punktu kolizji), pomiędzy liniami a okręgiem.

Ciekawi mnie, czy szybkość nie ma znaczenia? Bo szybkim tego nie uczynię :(

Poza tym, to nie jest czysto matematyczna funkcja.

A z "ext_zamien_znak" to już całkiem przegiąłeś :0

/ignore/

Jak już idziesz tym torem to dodaj całą kombinatorykę, permutacje, kombinacje...

Permutacje bez powtórzeń można opisać silnią, a bez powtórzeń... no to raczej byłoby trudno.

A kombinacje już zrobiłem, ale nie będę dodawał po jednym skrypcie.

Teraz zajmuję się ciągami: Fibonacciego, arytmetycznym, geometrycznym. Czekam też na inne pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób kolizje punktów :0

No sorry, nie potraktuję poważnie funkcji robiącej to co "-".

 

Jedyne tu jakoś przydatne to rozkład gaussa, choć nie sprawdzałem, jak to działa, a sądząc po innych nie zdziwiłbym się, gdyby to było return random(argument0)-random(argument0).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
GML
1 / 2
vs
GML
ext_odwroc_liczbe(2)
I nic więcej mówić nie będę.

A z "ext_zamien_znak" to już całkiem przegiąłeś :0

 

GML
a *= -1;

vs

GML
ext_zamien_znak(a);

 

nom, też sie zgodzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie sprawdziłem aby móc się przyczepić, ale rozkład gaussa działa jak trzeba :/

ciamciaramcia.png

 

Gdybyś to nazwał Rozkład Gaussa to by było 10, a tak jest 3.

 

gnysek, raczej po prostu -a, bo to nie zamienia wartości zmiennej, a jedynie podaje (zwraca) jej przeciwieństwo :P Czyli dla Twojego przykłądu powinno być:

a *= -1 // albo a = -a;

vs

a = ext_zamien_znak(a);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...