Muuuuczek567 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Parę matematycznych funkcji Poniżej prezentuję 11 funkcji matematycznych mojego autorstwa: 1. ext_wariacja_powt - Zwraca liczbę wariacji z powtórzeniami n-elementowych m-elementów; 3 argumenty 2. ext_wariacja_nopowt - Zwraca liczbę wariacji bez powtórzeń n-elementowych m-elementów; 3 argumenty 3. ext_silnia - Zwraca silnię; 1 argument 4. ext_szansa - Zwraca, czy mając dany procent trafienia, trafiliśmy na 1, czy 0; 1 argument 5. ext_dectobin - Zamienia liczbę z systemu dziesiętnego na liczbę binarną; 1 argument 6. ext_rozklad_gaussa - Zwraca losową liczbę z zakresu (-1*liczba; 1*liczba), mając jednak większe szanse trafienia na liczbę ze środka; 1 argument 7. ext_zamien_znak - Zamienia znak liczby; 1 argument 8. ext_odwroc_liczbe - Odwraca liczbe, np. 2 -> 0.5; 1 argment 9. ext_ctg - Zwraca cotangens kąta x (x w radianach), dla nieprzypisanych wartości zwraca 0; 1 argument 10. ext_sec - Zwraca secans kąta x (x w radianach), dla nieprzypisanych wartości zwraca 0; 1 argument 11. ext_cosec - Zwraca cosecans kąta x (x w radianach), dla nieprzypisanych wartości zwraca 0; 1 argument Link: tutaj Macie jakieś pomysły na funkcje matematyczne, chcecie ocenić już instniejące? No to proszę pisać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Jak już idziesz tym torem to dodaj całą kombinatorykę, permutacje, kombinacje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 GML 1 / 2vsGML ext_odwroc_liczbe(2)I nic więcej mówić nie będę. Ed: Albo dobra. Kolizje pomiędzy liniami (wykrywanie punktu kolizji), pomiędzy liniami a okręgiem. A z "ext_zamien_znak" to już całkiem przegiąłeś :0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 GML 1 / 2vsGML ext_odwroc_liczbe(2)I nic więcej mówić nie będę. /ignore/ Kolizje pomiędzy liniami (wykrywanie punktu kolizji), pomiędzy liniami a okręgiem. Ciekawi mnie, czy szybkość nie ma znaczenia? Bo szybkim tego nie uczynię :( Poza tym, to nie jest czysto matematyczna funkcja. A z "ext_zamien_znak" to już całkiem przegiąłeś :0 /ignore/ Jak już idziesz tym torem to dodaj całą kombinatorykę, permutacje, kombinacje... Permutacje bez powtórzeń można opisać silnią, a bez powtórzeń... no to raczej byłoby trudno. A kombinacje już zrobiłem, ale nie będę dodawał po jednym skrypcie. Teraz zajmuję się ciągami: Fibonacciego, arytmetycznym, geometrycznym. Czekam też na inne pomysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Zrób kolizje punktów :0 No sorry, nie potraktuję poważnie funkcji robiącej to co "-". Jedyne tu jakoś przydatne to rozkład gaussa, choć nie sprawdzałem, jak to działa, a sądząc po innych nie zdziwiłbym się, gdyby to było return random(argument0)-random(argument0). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Stycznia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 GML 1 / 2vsGML ext_odwroc_liczbe(2)I nic więcej mówić nie będę. A z "ext_zamien_znak" to już całkiem przegiąłeś :0 GML a *= -1; vs GML ext_zamien_znak(a); nom, też sie zgodzę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 GML a *= -1; vs GML ext_zamien_znak(a); nom, też sie zgodzę :D a to już tak nie można: GML a = -a;? ;i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Specjalnie sprawdziłem aby móc się przyczepić, ale rozkład gaussa działa jak trzeba :/ Gdybyś to nazwał Rozkład Gaussa to by było 10, a tak jest 3. gnysek, raczej po prostu -a, bo to nie zamienia wartości zmiennej, a jedynie podaje (zwraca) jej przeciwieństwo :P Czyli dla Twojego przykłądu powinno być: a *= -1 // albo a = -a; vs a = ext_zamien_znak(a); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Dawidds, ogarnij się. Obserwuję waszą "elitę", z Tobą włącznie, szukacie zaczepki na siłę. WTF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Dawidds, ogarnij się. Obserwuję waszą "elitę", z Tobą włącznie, szukacie zaczepki na siłę. WTF? oczywiście! Elito zbieramy się, dokopmy K(a)ofelowi ;p Co do funkcji, całkiem ale najbardziej przydatny Gauss. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się