Skocz do zawartości

Żądanie płyty


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy temat nie powinien być w dziale pytania zawansowanych.Jeżeli tak prosze o przeniesienie.

 

Mam takie nietypowe pytanie: Czy można w Game Makerze zrobić żądanie płyty? Np. tak jak w The Sims 3,że aby zagrać trzeba włożyć płyte z grą?

Jeżeli można prosze o jakąś podpowiedź jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm właśnie :] trzeba pokombinować :]

to może

GML
literka="a"

if !file_exists(literka+":/plik.plik") then literka=b

if !file_exists(literka+":/plik.plik") then literka=c

if !file_exists(literka+":/plik.plik") then literka=d

if !file_exists(literka+":/plik.plik") then literka=e

...

xD

...

//z

if !file_exists(literka+":/plik.plik") then show_message("Rusz Ass i wkładaj płytke;D")

i tak będzie szukał xD jak nie znajdzie do z to wywali błąd xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (step)
literka="a"

 

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="b";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="c";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="d";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="e";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="f";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="g";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="h";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="i";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="j";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="k";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="l";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="m";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="n";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="o";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="p";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="q";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="r";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="s";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="t";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="u";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="v";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="w";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="x";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="y";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="z";

 

if file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie")

{

show_message("Płyta jest w napędzie;D")

game_end()

}

else

{

show_message("Rusz Ass i wkładaj płytke;D")

}

To działa na 100 procent, sprawdzałem bo mi też sie to przyda ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinno wyglądać tak:

GML
literka = "a"

repeat(24)

{

if(file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie"))

{

show_message("Płyta jest w napędzie")

game_end()

}

else literka = chr(ord(literka)+1) //Zedytowane, dzięki ZeroXbot :)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (step)literka="a"

 

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="b";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="c";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="d";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="e";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="f";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="g";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="h";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="i";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="j";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="k";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="l";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="m";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="n";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="o";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="p";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="q";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="r";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="s";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="t";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="u";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="v";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="w";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="x";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="y";

if !file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie") then literka="z";

 

if file_exists(literka+":/nazwapliku.rozszerzenie")

{

show_message("Płyta jest w napędzie;D")

game_end()

}

else

{

show_message("Rusz Ass i wkładaj płytke;D")

}

To działa na 100 procent, sprawdzałem bo mi też sie to przyda ^_^

wooow xD Znasz cały alfabet!! xD

 

 

Ja bym radził użyć jakiegoś dlla ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...