Skocz do zawartości

Robienie screena całego roomu


szpaq99

Rekomendowane odpowiedzi

nie da sie. mozesz jedynie porobic sekwencje screenow przesuwajac view

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapisze mu tego, jesli room bedzie za duzy - ograniczenia karty graficznej. no chyba ze akurat karta mu na to pozwoli. Poza tym sama zmiana viewa nie pomoze - gm potrzebuje stepa na przestawienie wielkosci okna na ta sama co view. a okno za duze tez nie zrobi, bo tez moze miec maksymalna wielkosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jeśli usunie viewa, rozdzielczość screena będzie taka, jak rozdzielczość gry chyba się nie mylę tak?

Zapisze mu obraz wtedy o rozdzielczości powiedzmy 800x600 na którym będzie cała mapka ;p

No chyba, że chce mieć rozmiary w skali 1:1 a to już problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usunie viewa i zrobi zaraz po tym screena? nie uda sie bo tak jak napisalem - gm potrzebuje stepa na zmiane ustawien okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to bedzie widoczne (ta zmiana okna w jednym stepie) - co jak co ale czlowiek zobaczy jak na 1/30 sekundy okienko sie powieksza na caly pulpit, robi screena w czasie 1-2 klatek i spowrotem zmniejsza viewa.

 

@gnysek: refresh swoja droga - on jest tylko do wywolania funkcji present() DXa, co skutkuje przekopiowaniem pixeli z tylnego bufora na przedni. ale przy viewie nie pomoze. co innego mozesz sprawdzic redraw, bo on wywoluje wszystkim obiektom eventy draw a nie sprawdzalem czy nie aktualizuje ustawien okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekran się odmaluje, ale czy gm viewa przestawi to nie wiem. To tak, jak przez screen_redraw/refresh nie sprawdzą się na nowo kolizje, czy klawiatura/mysz - niektóre rzeczy gm liczy pomiędzy stepami, i nie poradzisz na to nic (no, akurat klawiaturę można "odświerzyć").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

surface wielkości rooma

tak sie nie robi :0 sredniej klasy karta graficzna moze utworzyc surfacesa o maksymalnym rozmiarze 2048x2048, nowsze maja 4092x4092, wiec taki room 10000 szerokosci/wysokosci odpada. tego sie po prosru nie da zrobic inaczej niz sekwencja screenow.

najpierw narysował wszystkie backgroundy vertexami, a potem pokolei obiekty

lepiej wywolac screen_redraw()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak zrobićw grze ala gta AI samochodów

( I tak by padła ta odpowiedź, więc będzie szybciej: )

Należy zrobić je dobrze.

 

A tak serio: Poszukaj przykładu waypointów w zasobach GMClanu. a opisowo: najprościej to musisz postawić na planszy punkty które będzie losował samochód i do niego jechał, gdy dojedzie znowu losuje sobie inny punkt na mapie i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysl:

samochod jedzie automatycznie i zabierasz ten samochod => samochod nie jedzie automatycznie (co za tym idzie: nie losuje sobie punktow do ktorych ma jechac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
pomysl:

samochod jedzie automatycznie i zabierasz ten samochod => samochod nie jedzie automatycznie (co za tym idzie: nie losuje sobie punktow do ktorych ma jechac)

 

 

czyli tak w skrócie

 

GML
if siedze_w_samochodzie = false

{

// losuje gdzie jedzie samochod

}

else

{

// kod odpowiedzialny za jazdę samochodem przez gracza

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...