szpaq99 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 No właśnie czy w gm można tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 O to chodzi: "screen_save(fname) - Saves a bmp image of the screen in the given filename. Useful for making screenshots. "? Ewentualnie to: screen_save_part(fname,x,y,w,h) Saves part of the screen in the given filename. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 nie da sie. mozesz jedynie porobic sekwencje screenow przesuwajac view Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 albo w momencie robienia screena view ustaw na cały room, a później powróć do normalnego widoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 nie zapisze mu tego, jesli room bedzie za duzy - ograniczenia karty graficznej. no chyba ze akurat karta mu na to pozwoli. Poza tym sama zmiana viewa nie pomoze - gm potrzebuje stepa na przestawienie wielkosci okna na ta sama co view. a okno za duze tez nie zrobi, bo tez moze miec maksymalna wielkosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 ale jeśli usunie viewa, rozdzielczość screena będzie taka, jak rozdzielczość gry chyba się nie mylę tak? Zapisze mu obraz wtedy o rozdzielczości powiedzmy 800x600 na którym będzie cała mapka ;p No chyba, że chce mieć rozmiary w skali 1:1 a to już problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Możesz zrobić co najwyżej pare screenów przesuwając view, a potem sobie złączyć w jakimś programie graficznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 usunie viewa i zrobi zaraz po tym screena? nie uda sie bo tak jak napisalem - gm potrzebuje stepa na zmiane ustawien okna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 A czy ja gdzieś napisałem, żeby zrobił to w jednym stepie... ;| ? Robi screena, zapisuje, przestawia viewa, i w następnym stepie powtarza to, co teraz zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Listopada 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 a screen_redraw i screen_refresh nie pomogą ? bo ja jakoś w jednym stepie wymalowuję np. pasek ładowania w grze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 ale to bedzie widoczne (ta zmiana okna w jednym stepie) - co jak co ale czlowiek zobaczy jak na 1/30 sekundy okienko sie powieksza na caly pulpit, robi screena w czasie 1-2 klatek i spowrotem zmniejsza viewa. @gnysek: refresh swoja droga - on jest tylko do wywolania funkcji present() DXa, co skutkuje przekopiowaniem pixeli z tylnego bufora na przedni. ale przy viewie nie pomoze. co innego mozesz sprawdzic redraw, bo on wywoluje wszystkim obiektom eventy draw a nie sprawdzalem czy nie aktualizuje ustawien okna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Ekran się odmaluje, ale czy gm viewa przestawi to nie wiem. To tak, jak przez screen_redraw/refresh nie sprawdzą się na nowo kolizje, czy klawiatura/mysz - niektóre rzeczy gm liczy pomiędzy stepami, i nie poradzisz na to nic (no, akurat klawiaturę można "odświerzyć"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Ja bym to na surface zrobił. surface wielkości rooma, najpierw narysował wszystkie backgroundy vertexami, a potem pokolei obiekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 surface wielkości rooma tak sie nie robi :0 sredniej klasy karta graficzna moze utworzyc surfacesa o maksymalnym rozmiarze 2048x2048, nowsze maja 4092x4092, wiec taki room 10000 szerokosci/wysokosci odpada. tego sie po prosru nie da zrobic inaczej niz sekwencja screenow. najpierw narysował wszystkie backgroundy vertexami, a potem pokolei obiekty lepiej wywolac screen_redraw() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Tylko dodam do wypowiedzi PsichiXa, że surface 1k^2 będzie zajmował 4MB - więc 10k^2 już 400. 20k^2 to już 1,6GB, a tego przeciętna grafika nie uniesie... ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Dobra mniejsza z tym. Ale jak zrobićw grze ala gta AI samochodów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Ale jak zrobićw grze ala gta AI samochodów ( I tak by padła ta odpowiedź, więc będzie szybciej: ) Należy zrobić je dobrze. A tak serio: Poszukaj przykładu waypointów w zasobach GMClanu. a opisowo: najprościej to musisz postawić na planszy punkty które będzie losował samochód i do niego jechał, gdy dojedzie znowu losuje sobie inny punkt na mapie i tak w kółko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 No a co wtedy gdy zabiore ten samochód coś jak w gta to mam w tedy zrobić aby się tworzył nowy w innym miejscu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 w destroy czy czymś tam walisz po prostu : GML gdzie_stworzyc = choose(cel1,cel2...) instance_create(gdzie_stworzyc.x,gdzie_stworzyc.y,o_autko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 pomysl: samochod jedzie automatycznie i zabierasz ten samochod => samochod nie jedzie automatycznie (co za tym idzie: nie losuje sobie punktow do ktorych ma jechac) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Listopada 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 pomysl: samochod jedzie automatycznie i zabierasz ten samochod => samochod nie jedzie automatycznie (co za tym idzie: nie losuje sobie punktow do ktorych ma jechac) czyli tak w skrócie GML if siedze_w_samochodzie = false { // losuje gdzie jedzie samochod } else { // kod odpowiedzialny za jazdę samochodem przez gracza } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 można prosić o link do przykładu z waypointami kiedyś TYMON miał taki chyba w upie ale wszystko usunął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Możesz zrobić też tak że auto po dotknięciu obiektu, losuje sobie inny kierunek ruchu, poprzez random(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Nie. YY niby czemu? Ahh przecież musisz mieć gotowca, żeby tylko skopiować kod... a co tam, że ktoś Cię naprowadza i mógłbyś sam spróbować z pomocą innych;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się