Kargul Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam! Otóż mam taki niezrozumiały dla mnie błąd. Nie znalazłem żadnego wytłumaczenia, dlatego myślę że to wina GM'a. Ale pewnie pominąłem coś ważnego. Oto problem: Mam obiekt wieża. I ona ma w create: mozna = 0 To taka zmienna. W alarm0 ma: Klocek zamienia się na wieza2. W kolizji z obiektem strzałka: mozna = 1. I w left released (mouse): if mozna = 1 alarm[0] = 5. I puszczam obiekt. I po chwili on zamienia mi się na obiekt wieza2. Dlaczego? Jak to naprawić? Bardzo proszę o pomoc :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 lol no przecież to wynika z twojego kodu. 1. Po najechaniu myszką na obiekt -> można = 1 2. Po puszczeniu przycisku uruchamiasz alarm0 na 5 stepów 3. Przy wykonaniu alarmu zmieniasz na wieza2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Co to znaczy "puszczasz obiekt"? Zmienia się po chwili. A ma się zmieniać kiedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Strzałka to nie myszka. To inny obiekt który nigdzie mi się nie pojawia w tym momencie. Gdy chcę naciskam zupełnie inny przycisk i ją tworzę. Ale zanim to zrobię wieża już się przemienia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 a rozróżniasz eventy mouse released i global mouse released? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 I puszczam obiekt Że co? ;o Zrób tak: GML //alarm 0: instance_change(wieza2,1) //lub wstaw ten klocek co masz w alarmie, jak wolisz // kolizja ze strzałką if mouse_check_button_released(mb_left) && alarm[0]=-1 alarm[0]=5 Bez żadnych zmiennych, bo są niepotrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Co to znaczy "puszczasz obiekt"? Zmienia się po chwili. A ma się zmieniać kiedy? Sorry, czasami dziwnie gadam. Chodzi mi o to że po prostu włączam grę. Ma się zmienić kiedy wybiję alarm 0. A wybija wtedy kiedy klikam i mozna = 1. Ale ta zmienna wciąż ma zero to dlaczego nagle się zmienia na 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Że co? ;o Zrób tak: GML // kolizja ze strzałką if mouse_check_button_released(mb_left) && alarm[0]=-1 alarm[0]=5 Możesz mi to wytłumaczyć? Po prostu jak się zderzy ze strzałką to może przy nacisku się zmieniać. Ale moje pytanie brzmi: Dlaczego alarm sam idzie skoro nie zderzył się z strzałką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 A sprawdziłeś to co napisałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 a rozróżniasz eventy mouse released i global mouse released? może zamiast mouse released używasz global mouse released?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 może zamiast mouse released używasz global mouse released?! Zrobiłem tak i nic się nie zmienia. Stawiam wieżę a ona sama mi zmienia obiekt. Lenin: Zrobiłem to co powiedziałeś. Nic to nie zmienia. Stawiam wieżę, a ona sama zmienia obiekt. Dlaczego alarm się sam odpala? Nie doublepostuj! Marek.S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Drugi dobulepost w ciągu 5 minut? Nie przesadzasz ty czasem? Dam ci prezent na ochłoniecie. A ty wrzuć pliczek to zobaczymy co jest nie tak. Bo po tym co mówisz powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 może lepiej zapodaj ten plik, poprawimy Ci błąd. Jeśli się tu wstydzisz to pisz na gadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 To strasznie skomplikowany plik. Nie mam czasu na wyodrębnienie tego. Jest dokładnie tak samo jak wytłumaczyłem. Nie chcę mi się wrzucać do uploadera, niszczyć setki obiektów i wyciągnąć z tego mały plik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Z tego co napisaliśmy powinno być OK. nie będziemy chyba do jutra zgadywać co jest nie tak :P Wklej chociaż całe "Show information" tego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 To strasznie skomplikowany plik. Nie mam czasu na wyodrębnienie tego. Jest dokładnie tak samo jak wytłumaczyłem. Nie chcę mi się wrzucać do uploadera, niszczyć setki obiektów i wyciągnąć z tego mały plik. Twój problem. My w tej chwili mamy za mało informacji : ) EDIT: O właśnie! Show information możesz wkleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Już się z tym uporałem. W create po prostu wrzuciłem alarm[0] = 9999999. Ciekawe, bez określenia alarmu odpalał się sam. Oto info: Information about object: b_wieza_l_1 Sprite: b_wieza_l_1 Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: mozna = 0 alarm[0] = 999999999 create instance of object kolozasieg at relative position (-59,-44) Alarm Event for alarm 0: for all p_w_lucz_1-2: destroy the instance change the instance into object b_wieza_l_2_bd, yes performing events Step Event: execute code: image_alpha = 0.9 Collision Event with object p_w_lucz_1-2: execute code: image_alpha = 0.6 mozna = 1 Mouse Event for Left Released: execute code: if mozna = 1 alarm[0] = 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 alarm[0] = 999999999 po co Ci to w create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Widocznie przy create zachodzi kolizja lub alarm wywołuje inny obiekt :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 niepokoi mnie jeszcze to: for all p_w_lucz_1-2: destroy the instance może inny obiekt nie tyle co wywołuje alarm, ale sam zmienia te obiekty na inne? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się