Skocz do zawartości

GM figle plata...


Kargul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Otóż mam taki niezrozumiały dla mnie błąd. Nie znalazłem żadnego wytłumaczenia, dlatego myślę że to wina GM'a. Ale pewnie pominąłem coś ważnego.

Oto problem:

Mam obiekt wieża.

I ona ma w create:

 

mozna = 0

 

To taka zmienna.

 

W alarm0 ma:

Klocek zamienia się na wieza2.

 

W kolizji z obiektem strzałka:

 

mozna = 1.

 

I w left released (mouse):

if mozna = 1 alarm[0] = 5.

 

I puszczam obiekt. I po chwili on zamienia mi się na obiekt wieza2. Dlaczego? Jak to naprawić? Bardzo proszę o pomoc :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "puszczasz obiekt"?

 

Zmienia się po chwili. A ma się zmieniać kiedy?

 

Sorry, czasami dziwnie gadam. Chodzi mi o to że po prostu włączam grę. Ma się zmienić kiedy wybiję alarm 0. A wybija wtedy kiedy klikam i mozna = 1. Ale ta zmienna wciąż ma zero to dlaczego nagle się zmienia na 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co? ;o

Zrób tak:

 

GML
// kolizja ze strzałką

if mouse_check_button_released(mb_left) && alarm[0]=-1 alarm[0]=5

 

Możesz mi to wytłumaczyć?

Po prostu jak się zderzy ze strzałką to może przy nacisku się zmieniać. Ale moje pytanie brzmi: Dlaczego alarm sam idzie skoro nie zderzył się z strzałką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zamiast mouse released używasz global mouse released?!

 

Zrobiłem tak i nic się nie zmienia. Stawiam wieżę a ona sama mi zmienia obiekt.

 

Lenin: Zrobiłem to co powiedziałeś. Nic to nie zmienia. Stawiam wieżę, a ona sama zmienia obiekt. Dlaczego alarm się sam odpala?

 

 

Nie doublepostuj!

Marek.S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To strasznie skomplikowany plik. Nie mam czasu na wyodrębnienie tego. Jest dokładnie tak samo jak wytłumaczyłem. Nie chcę mi się wrzucać do uploadera, niszczyć setki obiektów i wyciągnąć z tego mały plik.

 

Twój problem. My w tej chwili mamy za mało informacji : )

 

EDIT: O właśnie! Show information możesz wkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się z tym uporałem. W create po prostu wrzuciłem alarm[0] = 9999999.

Ciekawe, bez określenia alarmu odpalał się sam.

Oto info:

 

Information about object: b_wieza_l_1

 

Sprite: b_wieza_l_1

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent: <no parent>

Mask: <same as sprite>

 

Create Event:

execute code:

 

mozna = 0

alarm[0] = 999999999

create instance of object kolozasieg at relative position (-59,-44)

 

Alarm Event for alarm 0:

for all p_w_lucz_1-2: destroy the instance

change the instance into object b_wieza_l_2_bd, yes performing events

 

Step Event:

execute code:

 

image_alpha = 0.9

 

Collision Event with object p_w_lucz_1-2:

execute code:

 

image_alpha = 0.6

mozna = 1

 

Mouse Event for Left Released:

execute code:

 

if mozna = 1 alarm[0] = 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...