Skocz do zawartości

Kolizja x i y ze ścianą


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Mam kolejny problem, a mianowicie z lengthdirami i originami już nic grzebać nie mogę, więc pozostaje mi zrobić coś innego. A więc chodzenie mam na WSAD i jest to zmiana x i y. Ale originy w obrazku (obrazek takich samych rozmiarów co dałem w poprzednim temacie) są ustawione na X: 11 i Y: 27 (przypominam, że obrazek jest 43z37 px) i mam ustawione obracanie do myszki, i kiedy jestem np. prawym bokiem gracza przy ścianie i obrócę się w lewą stronę, to gracz wchodzi w ścianę i nie mogę się ruszyć. Jedynie muszę się obrócić do poprzedniej pozycji i znów mogę chodzić.

No i moje pytanie brzmi, czy można zrobić to jakoś tak (nie wiem, kolizja sprite'a czy cuś :P) żeby przy dotknięciu ściany obojętnie z której strony, gracz zatrzymywał się. A zatrzymywał się po to, żeby nie wchodził w ściany :P

Chyba dość jasno się wypowiedziałem :)

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narysuj jakąś okrągłą maskę trochę większego rozmiaru niż głowa, daj jej orginy na środku powinno być dobrze ale będzie głupio wyglądać bo sprit gracza nadal będzie wchodził na ściany tyle że nie będziesz się bloczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio coś ciężko kapuję :P Nie mogę załapać jak wykonać to co zasugerował lenin. Mógłbyś podać chociaż, jak to ustawić? Czyli:

GML
if (place_free(...))

{

if (place_free(...))

{

// --- //

}

}

No bo naprawdę nie potrafię tego ogarnąć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...